Het laatste sportmarketingnieuws met VoetbalTV, AC Milan, Ziggo en Hélène Hendriks

26/11/2017 08:000 reacties871

Schermafbeelding_2017-11-25_om_11.29.11.png

In de week waarin het voornamelijk ging over Black Friday lees je hier met 100% korting het laatste sportmarketingnieuws. Een gratis verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Lees verder »

Het seizoen van Max Verstappen op social media

23/11/2017 14:420 reacties1249

Max_Verstappen_shutterstock_726856291.jpg

Het seizoen van Max Verstappen kende hoogte- en dieptepunten. In maar liefst zeven races wist Max de finish niet te halen en viel hij uit door een crash óf door technische problemen. Daartegenover staan ook twee geweldige GP-overwinningen. Het seizoen is nu bijna ten einde. Hoewel Max misschien niet de resultaten heeft behaald waar hij op gehoopt had, vond social media het een uitstekend seizoen voor de coureur. We blikken terug op het Formule1-seizoen met een social media-analyse. Welke race was het populairst en welke race zorgde voor de meeste discussie?

Lees verder »

De tien meest innovatieve fitnessbedrijven van 2017

23/11/2017 06:300 reacties1212

Fitness_innovatief_shutterstock_211124146.jpg

Het lijkt wel alsof de drempel om te gaan sporten of om aan mindfulness te doen, steeds lager wordt. Met behulp van apps, platforms en community's komen steeds grotere groepen mensen in beweging. De bedrijven in deze lijst zijn allen voorlopers op het gebied gezondheid en fitness. Fast Company zette dit jaar wederom de tien meest innovatieve fitnessbedrijven op een rij.

Lees verder »

Vrouwenvoetbal, wij moeten dat niet…

22/11/2017 06:300 reacties1611

PEC_Zwolle_Vrouwen_BlogTomas3_kopie.jpg

Eerder dit jaar (maart 2017) schreef ik het betoog 'Vrouwenvoetbal heeft de toekomst', waarin ik de toekomst van het meisjes- en vrouwenvoetbal (in Nederland) rooskleurig beschreef: 'Het zal slechts een kwestie van tijd zijn dat vrouwenvoetbal de waardering krijgt die het verdient.' Dit bericht haalde ook de landelijke media via het item 'NRC checkt' met de stelling: 'Vrouwenvoetbal kenmerkt zich door weinig spelbederf'. Ondertussen zijn we acht maanden verder, zijn de OranjeLeeuwinnen Europees kampioen geworden in eigen land, zijn Lieke Martens en Sarina Wiegman gekroond tot de besten van de wereld in hun categorie en hebben meerdere speelsters een toptransfer gemaakt. Kunnen wij hiermee nou zeggen dat het vrouwenvoetbal (in Nederland) eindelijk - langzaam maar zeker - de waardering krijgt die het verdient? Persoonlijk denk ik van wel, maar...

Lees verder »

Nederlandse fitnessbranche had in 2015 omzet van 0,7 miljard euro

21/11/2017 06:300 reacties1074

Fitness_shutterstock_417191833.jpg

Maar liefst 3,3 miljoen Nederlanders doen minstens een keer per jaar aan fitness. Ruim 2,2 miljoen mensen beoefenen hun sport bij een fitnesscentrum. De Nederlandse fitnessbranche was in 2015 goed voor een omzet van 0,7 miljard euro, zo blijkt uit een eerste onderzoek van het CBS naar deze bedrijfstak. Fitness is nog altijd de populairste sport in Nederland, maar de toekomst is niet per se rooskleurig. 

Lees verder »

Heeft een toernooi voor niet-WK-deelnemers enige kans van slagen?

20/11/2017 10:550 reacties1305

Nederlands_elftal_shutterstock_610542599.jpg

Het complete deelnemersveld van het wereldkampioenschap voetbal in Rusland is sinds vorige week bekend. Erkende voetballanden als Italië, Nederland, Chili en de Verenigde Staten ontbreken aankomende zomer. Maar als het aan de Amerikaanse voetbalbond ligt, wordt er tegelijkertijd met het WK een toernooi georganiseerd met landen die niet naar Rusland gaan. Heeft zo’n alternatief WK enige kans van slagen? Zit de voetbalfan wel te wachten op een 'B-toernooi'? En wat zijn de commerciële kansen?

Lees verder »

Het laatste sportmarketingnieuws met de Coolste Baan, Federer, AS Roma en PUMA

19/11/2017 07:300 reacties847

Roger_Federer_shutterstock_603548444.jpg

In de week waarin Italië voor het eerst in 60 jaar geen deelname wist af te dwingen aan het WK en daarmee een nationaal trauma veroorzaakte, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sport en marketing weer in helder perspectief zetten.

Lees verder »

Hoe ziet de toekomst van eSports eruit?

17/11/2017 15:000 reacties985

eSports_League_of_Legends_Season_2_World_Championship_finals.jpg

eSports heeft in relatief korte tijd een belangrijke rol verworven in de traditionele sportwereld. Sportclubs en –organisaties contracteren eSporters en organiseren competities. Er wordt zelfs over gesproken eSports toe te voegen aan het programma van de Olympische Spelen van 2024 in Parijs. Zo’n snelle ontwikkeling van een industrie roept ook allerlei vragen op. Tijdens Play the Game 2017 (26 tot 30 november) gaan experts, filosofen, sportbestuurders en mensen uit de eSports-wereld met elkaar in discussie over de toekomst van eSports.

Lees verder »

Nieuwe Bosatlas zet Nederlands voetbal op de kaart

16/11/2017 13:000 reacties940

Bosatlas_eredivisie_fp.png

Noordhoff Uitgevers brengt met de Bosatlas van het Nederlandse voetbal de Nederlandse voetbalinfrastructuur in detail in kaart. Meer dan 200 pagina's vol met verrassende feiten, kaarten en afbeeldingen beschrijven de veelzijdigheid en ontwikkeling van 'ons voetbal' tot volkssport nummer één. De Bosatlas van het Nederlandse voetbal is tot stand gekomen in samenwerking met de betaald voetbalclubs, Eredivisie CV, Coöperatie Eerste Divisie en KNVB.

Lees verder »

“Er is een wereld voor en na WEURO 2017”

16/11/2017 06:290 reacties1138

WEURO2017_shutterstock_709913095.jpg

Nederland was deze zomer in de ban van de OranjeLeeuwinnen. De populariteit van het vrouwenvoetbal steeg tot ongekende hoogten. Inmiddels hebben de Oranjevrouwen hun blik alweer gericht op kwalificatie voor het WK in 2019. Tijdens de SPECOTour van Fontys Economische Hogeschool Tilburg, georganiseerd door de SPECO-opleidingen, werd nog een keer teruggeblikt op de zo succesvol verlopen zomer.

Lees verder »

In de BV Sport: Mark Versteegen (KPN) over sportsponsoring, TeamNL en de KNSB

15/11/2017 14:100 reacties1246

today_at_IEG8marknext.png

Mark Versteegen was woensdagmiddag te gast bij Frank van den Wall Bake en Robert Denneman in de BV Sport op ALLsportsradio. Versteegen, Head of Sponsorships bij KPN, kwam onder andere praten over de brede sportsponsoring van het telecombedrijf en de recente samenwerking met TeamNL.

Lees verder »

What’sNext: Misschien wil de sportfan wel anoniem blijven

15/11/2017 08:000 reacties1271

Jorik_header.png

De sportfan is van niemand. Nee, ook niet van jou. Het is een ambivalent wezen zonder merkvoorkeur die denkt vanuit eigenbelang. Maar de strijd om de sportfan is wel in volle gang. Clubs, merken, bonden, mediahuizen en zelfs atleten dingen naar de gunst van de fan en willen het liefst een volledig dataprofiel opbouwen van iedere volger en inzicht in contentconsumptie.

Lees verder »

Het laatste sportmarketingnieuws met veel sportinnovatie en adidas

13/11/2017 19:430 reacties1028

Schermafbeelding_2017-11-13_om_19.53.07.png

In de week waarin vernieuwing in de sport nadrukkelijk in de spotlights stond lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sport en marketing weer in helder perspectief zetten.

Lees verder »

11 trends in digitale sportmarketing

13/11/2017 10:410 reacties2053

Super_Bowl_Sportfans.jpg

Dat sportorganisaties en -clubs met de wereld mee moeten veranderen, is duidelijk. Maar hoe geef je hier invulling aan? Hoe verbind je alle ingrediënten van digitale marketing én sport met elkaar. Tijdens Digital Sports Day 2017 leerden de beste docenten en experts de deelnemers alles over digitale marketing in de sport. Wij presenteren de 11 trends in digitale sportmarketing.

Lees verder »

KPN vierde partner van TeamNL

09/11/2017 12:150 reacties972

Boarding-TeamNL-KPN-_Foto-Huub-Snoep_.jpg

KPN gaat TeamNL in de volle breedte ondersteunen. In de samenwerkingsovereenkomst met NOC*NSF verbindt de marktleider in ICT en telecom zich tot en met eind 2018 aan TeamNL. Belangrijk onderdeel van het partnership is de samenwerking op weg naar en tijdens de Winterspelen van PyeongChang. Naast de Nederlandse Loterij, Rabobank en Heineken wordt KPN de vierde partner van TeamNL en daarmee van de Nederlandse Sport. Samen dragen deze partners bij aan de successen van TeamNL op EK's, WK's en de Spelen.

Lees verder »