Sponsorreport Seminar: Be Fearless

01/05/2018 10:400 reacties899

Sponsorreport_Be_Fearless.jpg

De Volvo Ocean Race is de zwaarste zeilrace ter wereld. En is dan ook niet van gevaren ontbloot, zoals ook deze editie weer is gebleken. Risico nemen, lef tonen, scherp aan de wind zeilen zijn begrippen die in de race terugkomen. Maar die ook steeds vaker in sponsoring sleutelbegrippen zijn. Want zonder lef kun je tegenwoordig als sponsor niet meer het verschil maken. Tijdens de finish van de Volvo Ocean Race op donderdag 28 juni in Den Haag gaan we met Sponsorreport op zoek naar de lefgozers (m/v) in sponsoring. Inschrijven is al mogelijk vanaf € 119,95. Bij inschrijving is bovendien het boek 'Naar de Haaien' van Peter Klomp, over leiderschapslessen uit een schipbreuk en comeback in de Volvo Ocean Race, inbegrepen. Meld je hier aan!

Lees verder »

Dé fan bestaat niet

30/04/2018 06:300 reacties1457

Nederlands_elftal_fans_shutterstock_26547037.jpg

Het Nederlands elftal is begonnen aan een nieuw leven. Met de dramatische WK-kwalificatie achter de rug, een nieuwe bondscoach en frisse selectie is een nieuw tijdperk gestart. De fans moeten er na een Oranjeluwe periode weer even in komen. We werden in het eerste de beste interlandweekend van het nieuwe Oranje ook nog eens heen en weer geslingerd van een teleurstelling naar een nogal onverwachte overwinning. Laten we ons nu volop meeslepen door een beginnende Oranjekoorts of blijven we kritisch toekijken hoe dit Oranje zich gaat ontwikkelen?

Lees verder »

Het laatste sportmarketingnieuws met virtuele mascotte, historische sponsordeal en EK 2024

29/04/2018 10:260 reacties889

Virtuele_mascotte_Everton.png

In de week waarin bekend werd dat Lionel Messi per speelminuut 25.000 (!) euro verdient, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Lees verder »

KNMV gaat als eerste sportbond via esports op zoek naar nieuwe leden

26/04/2018 06:300 reacties1957

Dutch_eMotoGPTeam_uitsnede.jpeg

Esports is langzaam maar zeker de sportmarkt aan het veranderen. In de Verenigde Staten zijn inmiddels al bijna net zoveel game-fans als NBA-fans. Ook in Nederland zijn er de nodige ontwikkelingen gaande. Verschillende sportclubs, - bonden en –organisaties investeren in de combinatie tussen sport en esports. Zo ook de Koninklijke Nederlandse Motorrijders Vereniging (KNMV), die als eerste sportbond in Nederland op zoek gaat naar een eigen esports-team: het Dutch eMotoGP Team.

Lees verder »

De staat van sponsoring in Nederland is sterk

24/04/2018 06:300 reacties1408

Sponsorreport_Jaarcongres_LSM_8132.jpg

De wereld van sponsoring is aan het veranderen. Ontwikkelingen in onder meer data, social media, privacy en maatschappelijke betrokkenheid drukken een belangrijke stempel op de sponsorwereld. Tijdens het Sponsorreport Jaarcongres in de Philharmonie te Haarlem kwamen alle trends in sponsoring en partnershipmarketing aan bod. De conclusie na afloop was hoopvol: de staat van sponsoring in Nederland is sterk.

Lees verder »

New Heroes Basketball hét esports voorportaal voor de NBA

23/04/2018 06:300 reacties2189

esports_new_heroes_basketball.jpg

Sinds New Heroes Basketball een kleine twee jaar geleden werd overgenomen door sportmarketingbureau Triple Double is er een hoop veranderd bij de basketbalclub. Onlangs werd in samenwerking met Bureau Touché - een nieuw hoofdstuk toegevoegd aan de roemruchte historie van de club uit Den Bosch. New Heroes Basketball stapt als eerste Nederlandse basketbalclub in esports. Geheel in lijn met de ambities van de club laat de recordkampioen er geen gras over groeien.

Lees verder »

Het laatste sportmarketingnieuws met Zlatan, PDC, Peugeot, Inter en Instagram

22/04/2018 07:300 reacties1041

Inter_Instagram.jpg

In de week waarin PSV zich overtuigend tot landskampioen kroonde, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Lees verder »

In de BV Sport: Nike Boor over de financiering en sponsoring van Fonds Gehandicaptensport

19/04/2018 09:141 reactie1339

BV_Sport_Nike_Boor.jpg

Al bijna dertig jaar is Nike Boor directeur van Fonds Gehandicaptensport en in die tijd is er veel veranderd voor aangepaste sporters! Hoe zit het sportmarketingtechnisch met de gehandicaptensporten? Boor schoof aan bij Frank van den Wall Bake en Robert Denneman in de BV Sport op ALLsportsradio.

Lees verder »

adidas maakt 30.000 persoonlijke video’s voor alle deelnemers aan Boston Marathon

18/04/2018 06:300 reacties1227

Boston_Marathon_shutterstock_298479119.jpg

Ter ere van het 30-jarig partnership met de Atletiekfederatie van Boston creëerde adidas afgelopen weekend maar liefst 30.000 unieke video’s. Van elke deelnemer aan de Boston Marathon werd een persoonlijke video gemaakt. De activatie is onderdeel van de ‘Here to Create Legend’-campagne van het kledingbedrijf.

Lees verder »

Fan engagement en veranderend eigenaarschap BVO’s

17/04/2018 06:301 reactie1868

Schalke_fans_fan_engagement.jpg

Bij veel BVO’s in Nederland lopen op dit moment marketingprojecten om de betrokkenheid van fans bij de club te vergroten. Dat lijkt geen eenvoudige opgave. Het doel is vaak het vergroten van de commerciële opbrengsten voor de club. De fans zelf hebben een enorme liefde voor de club en willen daarop worden aangesproken. Ze hebben moeite als ‘klant’ benaderd te worden door hun eigen club. (De Leeuw 2018). De marketeer bij een BVO moet voorzichtig en slim opereren om verschillende belanghebbenden tegemoet te komen. In deze bijdrage laten we recente ontwikkelingen zien wat betreft eigendom van BVO’s in Engeland en Duitsland. Vervolgens maken we duidelijk bij welk economisch model deze veranderingen passen. We ronden af met enkele vraagstukken voor beleidsmakers in de voetbalwereld als het gaat om fan engagement en eigendom van de club.

Lees verder »

IEG 2018 - Hoe de Rabobank en Nevobo elkaar vonden in duurzame voeding

16/04/2018 09:330 reacties1276

Tom_van_Kuyk_Rabo_Nevobo.jpg

Rabobank en de Nederlandse Volleybond maakten onlangs bekend een driejarige samenwerking aan te gaan. Opvallend aan het partnership is dat beide partijen hun voedselkennis bundelen vanuit de gezamenlijke ambitie om rondom de evenementen die de komende jaren in Nederland plaatsvinden een impuls te geven aan een gezond, duurzaam voedingsaanbod. Tom van Kuyk, sponsormanager van Rabobank, gaf tijdens het IEG-congres in Chicago tekst en uitleg.

Lees verder »

Het laatste sportmarketingnieuws met Feyenoord en DNA geen match, WK 2030 en Hulu

15/04/2018 07:300 reacties1271

Feyenoord_DNA-onderzoek.jpg

In de week van de comebacks in de prachtige sport voetbal, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Lees verder »

IEG 2018 - Wrap up: Hoe maak jij het verschil?

12/04/2018 16:280 reacties1318

IEG2018_Wrap-up.png

Na vier dagen is er een einde gekomen aan de 35e editie van de IEG Sponsorship Conference in Chicago. In de laatste aflevering van IEG Today blikken Bob van Oosterhout en Peter Sprenger terug op een inspirerend congres. Over het verschil maken, brutale content, fan engagement, technologie op micro-niveau, esports en antwoord op de vraag: hoe dan?!

Lees verder »

IEG 2018 - De uitdagingen voor TeamNL in de snel veranderende sportwereld

12/04/2018 13:330 reacties1153

IEG2018_Discussie_TeamNL.png

De wereld verandert snel en dat is ook van invloed op de relatie tussen sponsors en rechtenhouders. Snelheid en flexibiliteit zijn een voorwaarde voor succesvolle sponsorrelaties. Maaike Geijsel (Pon), Tom van Kuyk (Rabobank) en Erik Ruts (NOC*NSF) praten tijdens het IEG-congres in Chicago met Peter Sprenger over dit thema en verbreden dit naar de uitdagingen voor TeamNL. Een boeiende discussie voor de sportmarketeer of manager in de sport die meer wil begrijpen van de huidige trends in de relatie tussen sponsor en rechtenhouder.

Lees verder »

Esports: een onmisbare trend voor de sportwereld

12/04/2018 12:400 reacties1206

eSports_League_of_Legends_Season_2_World_Championship_finals.jpg

Esports is een gamechanger in de sportmarkt. Het wereldwijde fenomeen staat inmiddels als volwassen industrie. Het groeiende marktvolume van 1,5 miljard dollar in 2020 brengt marketeers, sportprofessionals en de media-industrie volop in beweging. Sportorganisaties spelen in op deze trends en nemen zelf esporters aan. Ook in Nederland zijn er tal van nieuwe initiatieven gelanceerd. EsportsX 2018 brengt al deze partijen en kennis bij elkaar op woensdag 30 mei in DeFabrique (Utrecht). Met nationale en internationale experts, praktische businesscases uit de industrie en media personality en esports-expert Ward Geene als presentator van de dag.

Lees verder »