Foto_Persconferentie_1.jpg

Bob van Oosterhout meest invloedrijke persoon in sponsorindustrie

22/12/2016 13:310 reacties2950


Bob van Oosterhout, oprichter en directeur van sportmarketingbureau Triple Double, is door Sponsorreport uitgeroepen tot meest invloedrijke persoon in de Nederlandse sponsorindustrie.

Van Oosterhout dankt zijn eerste plaats niet alleen omdat hij met commentaar en bespiegelingen veelvuldig de media haalt, maar dat ook met zijn eigen projecten bereikt. Triple Double kocht dit jaar basketbalclub Den Bosch om daar een op Amerikaanse leest geschoold sportbedrijf van te bouwen. In Eindhoven is het door Van Oosterhout gerealiseerde SX bovendien uitgegroeid tot een broedplaats waar allerlei partijen elkaar ontmoeten. Samen met kompanen Michel van Grunsven en Norberth Korsmit en meer dan dertig sportgekke collega’s - inmiddels is Triple Double het grootste sportmarketingbureau van Nederland - werkt Van Oosterhout verder aan 'zijn' Triple Double.

ZIE OOK: Basketballclub Shooters Den Bosch overgenomen door Triple Double

Op de tweede plaats in de lijst van 25 mensen staat de nummer 1 van vorig jaar, Mark Versteegen. De Directeur Sponsoring van KPN won met KPN dit jaar voor de derde keer de Sponsor van het Jaar-award bij de SponsorRingen. Onder leiding van Versteegen is KPN hét voorbeeld geworden hoe betekenisvolle sponsoring tot significante commerciële resultaten kan leiden, niet alleen door mooie partnerships, maar ook door eigen initiatieven als het KPN Mooiste Contact Fonds en het TEAMKPN Sportfonds.

De top drie wordt volgemaakt door Niels Markensteijn, managing partner bij TIG Sports. Als er in Nederland een mondiaal aansprekend sportevenement wordt georganiseerd is TIG Sports daar in negen van de tien gevallen bij betrokken. In het afgelopen jaar tekende TIG voor de productie van onder meer het EK atletiek in Amsterdam, de Olympic Experience in Scheveningen, het Holland Heineken House in Rio en het KLM Open. Het bureau heeft de afgelopen jaren een geweldige reeks aan evenementen afgeleverd, die vernieuwend en kostendekkend zijn. En met de finish van de Volvo Ocean Race in 2018 in Scheveningen is opnieuw een prestigieus evenement in de wacht gesleept. Ook ontwikkelt het bureau nieuwe concepten als de Urban Sports Week.

Twee nieuwe namen

In de top 25 staan twee nieuwe namen: Ruben Houkes, managing partner bij 2Basics, en Martijn Delahaye, Directeur Marketing & Communicatie bij AFAS. De lijst wordt verder gedomineerd door mannen. Slechts twee vrouwen komen in de lijst voor: Tjitske Benedictus, Manager Sponsoring, Events en Activatie bij ING en minister Edith Schippers van VWS.

Van de 25 mensen zijn elf mensen duidelijk sportgerelateerd. Daarvan komen er vier uit het voetbal. Marketingbureaus hebben men tien vertegenwoordigers de overhand. Daarna volgen de merken met acht mensen die verantwoordelijk zijn voor sponsoring binnen hun bedrijf.

De top 10:
1. Bob van Oosterhout (Triple Double)
2. Mark Versteegen (KPN)
3. Niels Markensteijn (TIG Sports)
4. Marcel Beerthuizen (big plans)
5. Tjitske Benedictus (ING)
6. Patrick Wouters van de Oudenweijer (House of Sports)
7. Jean Paul Decossaux (KNVB)
8. Ernst Boekhorst (ABN AMRO)
9. Chris Woerts (CWO Consultancy)
10. Jan Paul de Wildt (Kumpany)

De hele lijst, met een uitgebreide toelichting en analyse van het jaar 2016, is te vinden in het 132 pagina’s dikke eindejaarsnummer van Sponsorreport dat volgende week in print verschijnt.

Geplaatst in Sponsoring

Ad Maatjens

Oprichter Sponsorreport, het kennisplatform over sponsoring in de Benelux. Sponsorreport verschijnt tien keer per jaar, waarvan 4 keer als printeditie en inclusief de eindejaarsglossy met exclusieve onderzoeken en analyses,...
Naar profiel »

Reageren

Log-in om in het vervolg (nog) sneller te kunnen reageren.

Welke kleur heeft gras?