cover.jpg

Boek ‘Sportmarketing: waardecreatie binnen de sport’ genomineerd voor PIM Marketing Literatuurprijs

02/11/2017 16:320 reacties991


Het boek 'Sportmarketing: waardecreatie binnen de sport' van Robert Kok en Hugo Gruijters is door het Platform Innovatie in Marketing (PIM) genomineerd voor de Nederlandse prijs voor marketingliteratuur. De organisatie maakte de nominaties donderdag bekend. 

Uit meer dan 40 marketingboeken zijn, in willekeurige volgorde, de volgende 10 boeken genomineerd voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2017:

- Het einde van online winkelen, Wijnand Jongen (Business Contact)
- De kracht van platform strategie, Cor Molenaar (Boom Uitgevers Amsterdam)
- Startup Branding, Andy Mosmans (Boom Uitgevers Amsterdam)
- Customer journey optimalisatie, Rob Luif (Van Duuren Management)
- Big data marketing, Paul Postma (Boom Uitgevers Amsterdam)
- De marketingorganisatie van de toekomst, Rob Beltman (Van Duuren Management)
- De relatie economie, Xavier van Leeuwe (Business Contact)
- Sterke merken, betere wereld, Bart Brüggenwirth (Vakmedianet)
- Sportmarketing – waardecreatie binnen de sport, Robert Kok en Hugo Gruijters (Arko Sports Media BV)
- Influencers, Carole Lamarque (LannooCampus)

De uitreiking van de PIM Marketing Literatuurprijs 2017 zal voor de vijftiende keer plaatsvinden in de avond van 28 november bij Beeckestijn Business School te Leusden.

Het belangrijkste criterium voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2017 geldt in hoeverre de auteur erin geslaagd is vernieuwende inzichten in het marketing vakgebied weer te geven. Daarnaast moet het boek in de periode derde kwartaal van 2016 tot en met september 2017 zijn gepubliceerd, vanuit het Nederlandstalige marketing vakgebied zijn ontstaan en inhoudelijk een duidelijk raakvlak met marketing hebben. Vorig jaar won het boek 'Creating Value with Big Data Analytics' van Peter Verhoef, Edwin Kooge, Natasha Walk (Routeledge).

De aanleiding voor het introduceren van PIM Marketing Literatuurprijs 2017 is de behoefte om vernieuwing in het Nederlandse marketing vakgebied te stimuleren en goede publicaties onder de aandacht van marketing- en salesmanagers te brengen.

Bestellen?

Het boek 'Sportmarketing - waardecreatie binnen de sport' is geschreven vanuit een strategisch marketingperspectief en geeft studenten in het hoger onderwijs maar ook professionals in het werkveld duidelijke handvatten voor het schrijven van een sportmarketingplan. De verschillende onderdelen van een sportmarketingplan worden één voor één behandeld aan de hand van theorie en praktijkcases. 'Sportmarketing - waardecreatie binnen de sport' is hier te bestellen.

Geplaatst in Marketing, Media

Redactie

SPORTNEXT, de sportmarketingcommunity van Nederland! SPORTNEXT is een innovatieve en betrokken community die zich onderscheidt door de unieke wijze waarop de dynamische wereld van sportmarketing met de doelgroep wordt gedeeld. Leden...
Naar profiel »

Reageren

Log-in om in het vervolg (nog) sneller te kunnen reageren.

Welke kleur heeft gras?