Sponsorreport_17_fp.jpg

De 25 meest invloedrijke personen in sponsoring in 2014

21/11/2014 13:000 reacties3187


Voor de eerste keer in zijn bestaan heeft Sponsorreport een lijst gemaakt van de 25 meest invloedrijke personen in sponsoring in 2014. Patrick Wouter van den Oudenweijer van House of Sports staat op een verdiende eerste plaats gevolgd door Bob van Oosterhout van Triple Double. In de lijst van 25 personen zijn de sponsoradviesbureaus sterk vertegenwoordigd met tien mensen en daarnaast zeven vertegenwoordigers van sponsors.

Het is een lijst die ongetwijfeld voor veel reuring zorgt en geeft in de ogen hoofdredacteur Ad Maatjens in ieder geval een beeld van de mensen die sponsoring kleur en kracht geven. De keuze voor Patrick Wouters van den Oudenweijer als lijstaanvoerder is daarom logisch te verklaren. Patrick Wouters stond in het afgelopen jaar aan de wieg van het spraakmakende event 'De Coolste Baan van Nederland' (begroting van 4 miljoen euro en trok meer dan 100.000 bezoekers) en het brein achter de gecombineerde schaats- en wielerploeg Team LottoNL-Jumbo.

Bob van Oosterhout, oprichter van het sportmarketingbureau Triple Double en eerder verkozen tot meest invloedrijk persoon in sponsoring, opende een aantal maanden geleden in Eindhoven hét centrum voor sport, marketing en media: SX. Een aanwinst voor de Nederlandse sport(marketing)wereld met meer dan vijftig bedrijven. Triple Double is uitgegroeid tot een toonaangevend sportmarketingbureau in Nederland. Marcel Beerthuizen, sponsoradviseur en directeur van Big Plans, adviseert onder andere Achmea, EY, Nuon, Samsung, SNS en UPC/Ziggo over partnership marketing. Mark Versteegen (4), sponsormanager van KPN, is de grondlegger van de schaatsactivaties tijdens de Olympische Winterspelen en Niels Markensteijn (5) is met TIG Sports betrokken bij alle grote sportevenementen in Nederland. Onder meer shorttrack, volleybal, beachvolleybal, roeien, golf, zeilen en schaken.

De complete lijst met de motivaties is verschenen in Sponsorreport #17
1. Patrick Wouters van den Oudenweijer, House of Sports
2. Bob van Oosterhout, Triple Double
3. Marcel Beerthuizen, bigplans
4. Mark Versteegen, KPN
5. Niels Markensteijn, TIG Sports
6. Johan Wakkie, Johan Wakkie
7. Hendrikje Crebolder, Rijksmuseum
8. Jan Driessen, Q&A Communicatie
9. Frank van den Wall Bake, Van den Wall Bake Consult
10. Jean Paul Decossaux, KNVB
11. Alex Tielbeke, Eredivisie
12. Ernst Boekhorst, ABN AMRO
13. Heleen Crielaard, Rabobank
14. Chris Woerts, CWO Consultancy
15. Bart Zijlstra, Ministerie van VWS
16. Esther Roelofs, NOC*NSF
17. Nico Rijkhoff, Ziggo
18. Menno Geelen, AFC Ajax
19. Jan Paul de Wildt, Kumpany
20. Arno de Jong, De Lotto
21. Bram Westenbrink, Heineken
22. Michael Amiabel, SE Consultancy
23. Johan van der Zanden, ING
24. Danny Menken, Infostrada Sports Group
25. Richard Denton, Trefpunt/PRISM

Geplaatst in Sponsoring

Wijnand van der Waal

Na 5 super gave jaren bij Sportnext was het tijd voor een nieuwe stap: Marketing & Communicatie bij Golazo Sports Nederland. Jaarlijks ben ik betrokken bij (inter)nationale topevenementen waaronder NN CPC Loop Den Haag, NN Marathon...
Naar profiel »

Reageren

Log-in om in het vervolg (nog) sneller te kunnen reageren.

Welke kleur heeft gras?