Exeter_City_tribune.png

Het laatste sportmarketingnieuws met AC Milan, PSV en afscheid van een tribune

01/11/2017 07:070 reacties866


In de week waarin een recordaantal ingediende cases tot de genomineerden voor de SponsorRingen 2017 leidde, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sport en marketing weer in helder perspectief zetten.

Genomineerden Sponsorreport

Het is jaarlijks een moment om naar uit te kijken: de bekendmaking welke sponsorcases genomineerd worden voor de SponsorRingen. Nieuw dit jaar is de categorie Langlopende sponsorships (looptijd minimaal 5 jaar) waarvoor een vakjury nomineert. Logischerwijs tussen de genomineerden allemaal bekende namen. Vanuit de sport ABN AMRO World Tennis Tournament en Delta Lloyd met watersport en ING met Rijksmuseum. Onlosmakelijk met elkaar verbonden.

In de categorie sport:

- Jumbo.com: snel besteld, snel thuisbezorgd - Jumbo Supermarkten & Max Verstappen
- Rabo EuroHockey Championship 2017 - Rabobank & Koninklijke Nederlandse Hockeybond
- Een nachtje slapen in het stadion van FC Groningen - Essent & FC Groningen
- Hardloopsupporter - Nationale-Nederlanden & Marathon Rotterdam / Golazo

Bezoek voor de volledige lijst onze collega’s van Sponsorreport.

ZIE OOK: Essent brengt fans FC Groningen nog dichter bij club met overnachting in stadion

AC Milan stopt na bijna twintig jaar met adidas

Over langlopende sponsordeals gesproken. AC Milan heeft besloten aan het eind van dit seizoen niet langer door te gaan met kledingsponsor adidas. Het huidige partnership loopt sinds 1998 en wordt daarmee twintig jaar oud. Desalniettemin komt er na 2 x Champions League, 1 x WK voor clubs, 2 Europese Super Cups, 3 landskampioenschappen, 3 Italiaanse Super Cup en 1 Italiaanse beker een einde aan de samenwerking. Komende maanden wordt er bekendgemaakt wie de nieuwe sponsor wordt van de Italiaanse grootmacht.

PSV bindt Official Betting Partner specaail gericht op Aziatische markt aan zich

Meer sponsornieuws: in navolging van Ajax weet PSV een Betting Partner speciaal gericht op de Aziatisch markt aan zich te binden. Per 1 januari 2018 en met een looptijd tot medio 2020 is Wellbet, één van de grootste spelers op de markt van online kansspelen, de Official Asian Betting partner. Algemeen directeur Toon Gebrands over de samenwerking: "Het is bekend dat PSV zich al langere tijd oriënteert op sponsorinkomsten uit de kansspelenmarkt. Daarnaast richten we onze pijlen nadrukkelijk op markten buiten Europa, waarbij Azië een zeer interessante markt is. Daar is contact met Wellbet uit voort gekomen. Wij zijn zeer content dat we met een dergelijk grote speler het bereik van PSV buiten Europa kunnen vergroten."

Oranjevrouwen (en Lieke Martens) doen van zich spreken

Deze week deden onze OranjeLeeuwinnen weer van zich spreken. Na een krappe zege op Noorwegen kregen de dames een prachtige erkenning voor hun Europese titel afgelopen zomer. De Oranjevrouwen werden benoemd tot Ridder in de Orde van Oranje Nassau. Voor sterspeler Lieke Martens werd door haar kledingsponsor Nike zelfs een eigen schoen ontworpen. Niet alleen een prachtig gebaar, maar vooral ook een teken aan de marketingwand dat de Nederlandse speelsters impact maken.

Toch wel positieve effecten WEURO op vrouwenvoetbal in Nederland?

In navolging op het eerdere bericht van de NOS dat het EK bijna geen effect heeft gehad op het vrouwenamateurvoetbal, brengt de KNVB nu een bericht naar buiten dat er wel degelijk positieve effecten worden gemeten. In de maand augustus en september is het aantal leden met 6,8 procent toegenomen in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. "De sterke stijging na de WEURO is een mooie stimulans om te blijven werken aan de verdere ontwikkeling van het vrouwenvoetbal." Naast de stijging van leden blijkt uit het onderzoek dat 70 procent van de Nederlanders interesse heeft in het vrouwenvoetbal en daarmee is het de meest populaire vrouwensport.

Exeter City neemt op prachtige wijze afscheid van tribune

We sluiten af met een bijzonder mooie video. Exeter City FC neemt afscheid van... de tribune. En doet dat op stijlvolle wijze. "What lives on when they have gone, apart from the aches, the memories we’ve shared." Wauw.

Geplaatst in Media, Nieuws, Sponsoring, Vrouwenvoetbal

Redactie

SPORTNEXT, de sportmarketingcommunity van Nederland! SPORTNEXT is een innovatieve en betrokken community die zich onderscheidt door de unieke wijze waarop de dynamische wereld van sportmarketing met de doelgroep wordt gedeeld. Leden...
Naar profiel »

Reageren

Log-in om in het vervolg (nog) sneller te kunnen reageren.

Welke kleur heeft gras?