PSV_Snickers_esports.jpg

Het laatste sportmarketingnieuws met bezoekersrecord Oranjevrouwen, Ajax, PSV en esports

08/04/2018 06:300 reacties871


In de week waarin ein-de-lijk duidelijk werd dat de Amsterdam ArenA officieel de Johan Cruijff ArenA gaat heten, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Ajax gaat strategisch content partnership aan met 433

We trappen deze week af met heugdelijk esports-nieuws vanuit Nederland. Te beginnen met Ajax, dat een strategisch content partnership is aangegaan met 433. Om tot de toonaangevende spelers te blijven behoren in esports en en om de internationale doelstellingen te halen, is de virtuele voetbalafdeling binnen Ajax een samenwerking aangegaan met ‘s werelds grootste online voetbalcommunity. 433 is de grootste voetbalcommunity op social media. Meer dan 16 miljoen mensen volgen 433 en zeker 14.000 van hen zijn professionele voetballers uit de 50 grootste competities van de wereld. Merken als adidas, Nike, Samsung, Sony en Hilton werkten al samen met het platform. Ajax eSports en 433 gaan samenwerken om innovatieve concepten te ontwikkelen en zo te interacteren met fans via live streams en activaties. Ajax eSports is de eerste partner van 433 op het gebied van eSports.

Op dezelfde dag lanceerde Ajax eSports, in samenwerking met 433, de nieuwste aanwinst: FIFA pro Joey Calabro. De Amerikaan is momenteel de nummer één van de wereld op de Xbox en speelde hiervoor voor New York City FC. Hij gaat vanuit de VS nu voor Ajax spelen.

PSV esports sluit overeenkomst met Snickers

Ook PSV kwam vrijdag met een nieuwe samenwerking op het gebied van esports naar buiten. De Eindhovenaren slaan de handen ineen met Snickers®. De chocoladefabrikant ziet de samenwerking met de club als een mooie mogelijkheid om jongeren op een unieke wijze te bereiken. Snickers® en PSV organiseren, in samenwerking met DutchGameMasters en WeAreBlossom een one of a kind FIFA 18-wedstrijd. Samen gaan ze op zoek naar 22 uitverkorenen die op het veld van het Philips Stadion live een FIFA 18 wedstrijd gaan spelen. 

Oranjevrouwen verbreken bezoekersrecord tegen Noord-Ierland

Het Philips Stadion was vrijdagavond nog het decor van de interland tussen de OranjeLeeuwinnen en Noord-Ierland. En het was een historische wedstrijd. Niet zozeer vanwege de uitlsag, maar vanwege het feit dat de interland de bestbezochte vrouwenvoetbalwedstrijd in Nederland ooit was. Op dinsdag 3 april was het aantal verkochte kaarten de 28.182 al gepasseerd – het record dat stond sinds de finale van WEURO 2017 tussen Nederland en Denemarken. Uiteindelijk zaten er bijna 33.000 mensen op de tribune voor het duel van de Oranjevrouwen met Noord-Ierland. We hebben het hier al eerder gezegd: vrouwenvoetbal is hot. Wij voorspellen dat de dames nog dit jaar in een uitverkochte Amsterdam ArenA of Kuip spelen.

Overigens is het sinds deze week ook mogelijk om via de KPN Goal Alert app alle goals van de Oranjevrouwen terug te kijken. Zo hoefden ook de mensen die niet in het Philips Stadion zaten, niets te missen.

Amerikaans honkbal nu ook live in China te bekijken

En ook deze week was er nieuws rondom de verkoop van sportrechten. De MLB kende een succesvolle start van het nieuwe seizoen en de organisatie maakte ook nog eens bekend te gaan samenwerken met Tencent. De Chinese techgigant gaat dit seizoen 125 wedstrijden live uitzenden. Zowel competitiewedstrijden de World Series als de All Star Game zijn te zien via Tencent, dat meer dan 1 miljard actieve gebruikers heeft. Na eerder al onder andere de NBA, NFL en NHL zet nu ook de MLB stappen richting het beloofde land China.

Hammer Series breidt uit naar Azië;

We blijven nog even in Azië. Want niet alleen de MLB wil voet aan de grond krijgen in de groeimarkt die Azië heet, ook het wielrennen richt zijn pijlen op dit werelddeel. De Hammer Series, een driedaags wielerevenement met een aparte opzet, breidt verder uit. Na het Noorse Stavanger (22-24 mei) en Limburg (1-3 juni) is Hongkong in oktober toegevoegd aan de kalender. De Hammer Series kende vorig jaar een succesvol debuut in Nederland en met de toevoeging van Hongkong aan de kalender moet het wielrennen in Azië een impuls krijgen.

Pop-up store van QuickStep-Floors

Tot slot nog een leuk bericht uit het wielrennen. QuickStep-Floors gaf fans in aanloop naar Parijs-Roubaix de mogelijkheid langs te komen in een pop-up store. De Belgische wielerploeg had een tijdelijke winkel in het Belgische Kortrijk waar fans onder meer merchandise konden kopen, meer over de historie van de ploeg te weten konden komen, virtueel de laatste kilometer van de Ronde van Vlaanderen konden rijden én de renners konden ontmoeten. Een goed initiatief van de formatie die dit jaar vrijwel alles wint wat er te winnen valt. Met dank aan Niki Terpstra en Fabio Jakobsen.


Headerfoto: PSV Media

Geplaatst in esports, Marketing, Media, Overige sporten, Honkbal, Sponsoring, Voetbal, Vrouwenvoetbal, Wielersport

Redactie

SPORTNEXT, de sportmarketingcommunity van Nederland! SPORTNEXT is een innovatieve en betrokken community die zich onderscheidt door de unieke wijze waarop de dynamische wereld van sportmarketing met de doelgroep wordt gedeeld. Leden...
Naar profiel »

Reageren

Log-in om in het vervolg (nog) sneller te kunnen reageren.

Welke kleur heeft gras?