Manu_Youtube_fp.jpg

Het laatste sportmarketingnieuws met Manchester United, Roda JC en Formule 1

04/03/2018 10:250 reacties1095


In de week waarin de schaatskoorts zich over Nederland verspreidde en Jumbo in de slipstream van de olympische winterspelen meegenoot lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Manchester United start ein-de-lijk YouTube-kanaal

Al sinds het ontstaan van social media is er in de sport één mysterie dat social marketeers bezig houdt. Waarom heeft Manchester United geen YouTube-kanaal? Daar is nu een eind aan gekomen. Na 13 jaar rotsvast vertrouwen in onder andere het clubkanaal MUTV en Facebook (72 miljoen fans) wil Manchester United nu ook aanspraak maken op een deel van de meer dan 1,5 milard gebruikers per dag. Stadsgenoot Manchester City is de grootste Engelse voetbalclub op Youtube met 1,1 miljoen geabonneerden. Ons zal het niets verbazen als de club gaat zorgen voor een enorme aanwas van nieuwe leden voor YouTube. "De visie van de club is om de grootste van de wereld te worden. Onze aanwezigheid op platformen zoals YouTube past bij deze visie", zegt een woordvoerder.

Formule 1 kondigt eigen streamingdienst aan

Formule 1 heeft een eigen streamingdienst aangekondigd. De service (beschikbaar op desktop, browser, mobiel en TV) wordt binnenkort voor 8 tot 12 dollar per maand aangeboden in Duitsland, Frankrijk, Verenigde Staten, Mexico, Oostenrijk, Hongarije en een groot deel van Latijns-Amerika. Over Nederland en Groot-Brittannië wordt nog niet gesproken op The Drum. "Een eigen steamingplatform met live feeds, real-time data, radio en honderden uren aan highlights is de perfecte dienst voor jouw autosport ervaring", zegt de voorzitter van Tata Communications, Mehul Kapadia.

Barcelona lanceert esports-team voor PES

Wat zou een overzicht van het laatste sportmarketingnieuws zijn zonder esports? FC Barcelona heeft aangekondigd een esports team voor PES te lanceren, zo meldt SportsproMedia. Het team komt uit in de zogeheten eFootball.Pro.League en is één van de eerste serieuze wapenfeiten van de Japanse gameontwikkelaar Konami om ook een deel van de esports taart te pakken. De stap is logisch aangezien FC Barcelona al enige tijd partner is van Konami. Het esportsteam gaat het opnemen tegen andere internationale topteams. Deze worden in een later stadium bekendgemaakt.

FC Bari sluit zich aan bij blockchainprogramma London Football Exchange

En wat zou een overzicht van het laatste sportmarketingnieuws zijn zonder bitcoin/ blockchain? Juist, incompleet. De Italiaanse voetbalclub FC Bari heeft een plan gepresenteerd voor een fan loyaliteitsprogramma waarbij blockchain een belangrijke rol speelt. Fans kunnen onder andere aandelen van de club kopen via het blockchain programma London Football Exchange, zo meldt FC Business.

Primeur: Live HeartBeat in stadion Roda JC

Tot slot keren we terug in eigen land voor een primeur bij Roda JC – Heracles afgelopen vrijdag. Voor de eerste keer in Nederland vond een live HeartBeat plaats in een voetbalstadion. Met duizenden voetbalfans, scholieren, belangstellenden en Roda JC (jeugd)spelers lieten ze een aantal minuten een hartslag horen. Met Keep the Heartbeat Going vragen zij aandacht voor het leren reanimeren en het introduceren van reanimatieonderwijs op middelbare scholen. Dat zag er als volgt uit:

Geplaatst in esports, Formule 1, Marketing, Media, Nieuws, Social media, Sponsoring, Voetbal

Redactie

SPORTNEXT, de sportmarketingcommunity van Nederland! SPORTNEXT is een innovatieve en betrokken community die zich onderscheidt door de unieke wijze waarop de dynamische wereld van sportmarketing met de doelgroep wordt gedeeld. Leden...
Naar profiel »

Reageren

Log-in om in het vervolg (nog) sneller te kunnen reageren.

Welke kleur heeft gras?