Schermafbeelding_2017-11-25_om_11.29.11.png

Het laatste sportmarketingnieuws met VoetbalTV, AC Milan, Ziggo en Hélène Hendriks

26/11/2017 08:000 reacties1345


In de week waarin het voornamelijk ging over Black Friday lees je hier met 100% korting het laatste sportmarketingnieuws. Een gratis verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

KNVB en Talpa Network lanceren VoetbalTV, het platform voor amateurvoetbal

We beginnen met een bijzonder initiatief: KNVB en Talpa Network lanceren VoetbalTV, het nieuwe voetbalplatform voor en over amateurvoetbal. "Naast het live uitzenden van de wedstrijden wordt VoetbalTV hét sociale platform voor de amateurvoetballer, met als doel de betrokkenheid en het spelplezier van alle voetballiefhebbers te vergroten", zo staat op de website van de KNVB. Het platform begint na de winterstop als pilot en wordt gefaseerd uitgerold. Er wordt gebruik gemaakt van intelligente camera’s die het spel volautomatisch kunnen volgen en een geavanceerd contentsysteem. Trainers, spelers en supporters kunnen de beelden zelf gaan terugkijken. Het initiatief komt van de KNVB en de voetbalbond ziet het als service naar hun leden.

AC Milan ruilt adidas in voor Puma

Begin deze maand schreven we over de breuk tussen AC Milan en adidas. Na bijna twintig jaar komt er een einde aan de samenwerking. Puma gaat het kledingsponsorschap overnemen als we Italiaanse media mogen geloven. De onderhandelingen zijn in volle gang en naar verwachting gaat het om 10 tot 15 miljoen euro per jaar. Dat is fors lager dan andere Europese voetbalclubs en zegt veel over de teloorgang van AC Milan. De deur staat overigens nog op een kier voor New Balance en Under Armour. Wordt dus vervolgd.

Ziggo, Ziggo en nog eens Ziggo

Sponsornieuws uit de Eredivisie: uit onderzoek van Voetbal International en Nielsen Sports blijkt dat Ziggo de meest bekende shirtsponsor uit de Eredivisie is. Ziggo heeft de hoogste naamsbekendheid en de hoogste sponsorfit. De hoofdsponsor van Ajax is tevens de grootste adverteerder en geeft bijvoorbeeld 25.000 keer meer uit dan de hoofdsponsor van VVV Venlo, Seacon Logistics.

De top-3 bestaat uit:

1. Ziggo
2. Energiedirect.nl
3. Qurrent

De resultaten van het onderzoek werden gepresenteerd op Shirtsponsor Inspirience 2017 dat dit jaar voor het tweede jaar werd georganiseerd. Het Shirtsponsor Inspirience Event is een initiatief van Nielsen Sports, Voetbal International en Sportmarketingbureau Triple Double. Bekijk meer over het onderzoek bij onze collega’s van Sponsorreport.

Volg de werkdag van Hélène Hendriks live op Facebook

Fox Sports brengt vandaag een unieke live blog van ruim 8 uur op Facebook. Youtuber Bas van Velzen volgt de hele dag verslaggever HeleneHendriks tijdens haar werkdag bij Sparta - FC Utrecht. Start 09.30 uur, einde rond 18.00 uur. Lees voor meer info het bericht van Fox Sports.

Verschil in salaris tussen mannen en vrouwen bereikt de Kamer

Terwijl de OranjeLeeuwinnen in een troosteloze ambiance met 0-5 gehakt maakten van Slowakije blijft het verschil in salaris tussen mannen en vrouwen in de sport (en voetbal in het bijzonder) een veelbesproken onderwerp. Deze week maakte Minister Bruno Bruins voor Sport bekend dat hij met de KNVB wil praten over het grote inkomensverschil tussen mannen- en vrouwenvoetbal. Regeringspartij CDA vindt het onacceptabel dat de vrouwelijke topvoetballers, zoals die van het Nederlands elftal, weinig verdienen. Het CDA-Kamerlid Hanke Bruins Slot vindt dat het Nederlandse vrouwenelftal net als mannen onder het profvoetbal moet vallen zo staat vermeld bij de NOS.

Ingewijden zeggen dat sommige speelsters van Nederlandse topclubs salarissen hebben tussen de 700 en 2300 euro per maand. Ter vergelijking: het gemiddelde salaris voor mannen in de Eredivisie ligt op 22.000 euro per maand.

Jouw aanmoediging op de koffer van een olympische sporter

Tot slot een mooie actie van onze zuiderburen. Nu de Winterspelen eraan komen en de sporters voorzichtig hun koffers pakken heeft Team Belgium een leuke actie bedacht om de sporters aan te moedigen. Via een speciale website Good Luck Luggage kun je een leuke boodschap insturen die vervolgens op de koffer van één van de sporters komt. 


Afbeeldingen: Twitter AC Milan & FOX Sports

Geplaatst in Media, Nieuws, Social media, Sponsoring, Voetbal

Redactie

SPORTNEXT, de sportmarketingcommunity van Nederland! SPORTNEXT is een innovatieve en betrokken community die zich onderscheidt door de unieke wijze waarop de dynamische wereld van sportmarketing met de doelgroep wordt gedeeld. Leden...
Naar profiel »

Reageren

Log-in om in het vervolg (nog) sneller te kunnen reageren.

Welke kleur heeft gras?