AshtonEatonFinish2.jpg

Olympische verleiding, de mooiste reclamecampagnes richting Rio (I)

01/08/2016 11:470 reacties2052


Heb je al koorts, kriebels of opvliegers? Ik wel! Het grootste sportevenement ter wereld gaat namelijk weer van start, de Olympische Spelen in Rio. Atleten van over de hele wereld gaan strijden om het goud. Niet alleen de atleten, maar ook merken strijden om de aandacht. Op weg naar de Olympische Spelen zijn daar fantastische campagnes uit gekomen en daar word ik heel blij van! In aanloop naar de Olympische Spelen laat ik je in drie blogs de beste en meest interessante internationale campagnes zien. Dit is deel 1.

Coca Cola - #ThatsGold

Coca-Cola bouwt met haar Olympische campagne door op haar ‘Taste the feeling’ campagne met #ThatsGold. Coca-Cola legt de emotionele link van het winnen van goud met vergelijkbare andere emotionele hoogtepunten in het leven. Ze leggen de link tussen sporters en normale mensen en alle emoties die daar bij horen. Supertof!

 

 

Chobani

De Olympisch campagne van Chobani gaat over hoe belangrijk eten is om succes te behalen. Chobani doet dit met inspirerende verhalen en heeft veel aandacht besteed aan het selecteren van de juiste atleten. Chobani zocht atleten die potentie hebben om te winnen, die ook tegenslag hebben overwonnen en tegelijkertijd ook verliefd zijn op de Chobani-producten en die dagelijks gebruiken.

 


Gillette - Perfect isn’t pretty

Gilette van P&G heeft de campagne 'perfect isn’t pretty' die gaat over de weg naar succes met sporthelden Neymar Jr, Ning Zetoa, Andy Tennant en Ashton Eaton. De campagne gaat over wat atleten moeten opgeven, hoe zwaar het is en hoe ze er sterker en beter van worden. Ze hebben een krachtige en donkere insteek gekozen. Heerlijk en heel mooi met als pay-off: 'The best a man can get isn't always pretty, but always worth the chase’ waarmee ze de link leggen naar de reguliere campagnes van Gilette.

 

 

Proctor & Gamble -  Thank you, mom

Procter & Gamble heeft weer een 'Thank you, mom' campagne gemaakt. Dit keer focussen ze op de kracht van moeders en hoe moeders hun kinderen helpen om het beste uit zichzelf te halen.

 

Always

Always heeft een campagne die doorbouwt op hun 'Like a girl' campagne. Ze laten zien dat jonge meiden alles kunnen en leggen de link tussen sport en het vergroten van de zelfverzekerdheid van vrouwen.

Foto header: Flickr (Tracktownphoto)

Geplaatst in Olympische Spelen, Sponsoring, Rio 2016

Roderick Cremers

Ik hou van verandering, vernieuwing, mensen en sport. Dat is mijn drijfveer in bijna alles. Ik heb een passie voor creativiteit en effectiviteit.
Naar profiel »

Reageren

Log-in om in het vervolg (nog) sneller te kunnen reageren.

Welke kleur heeft gras?