{author}

Redactie

SPORTNEXT, de sportmarketingcommunity van Nederland! SPORTNEXT is een innovatieve en betrokken community die zich onderscheidt door de unieke wijze waarop de dynamische wereld van sportmarketing met de doelgroep wordt gedeeld. Leden ontmoeten elkaar op vele plekken, op vele manieren en op vele momenten om betrouwbare en actuele kennis te vergaren, nieuwe contacten te leggen en inspirerende ervaringen op te doen.
SPORTNEXT organiseert en faciliteert die ontmoetingen met een goed doordacht pakket van nauw met elkaar samenhangende en elkaar versterkende communicatiemiddelen.
Doel: verdere professionalisering van sportmarketing als vakgebied en het stimuleren van de inzet van sport als marketingtool.

Twitter »LinkedIn »

Het laatste sportmarketingnieuws met gokken in VS, zweet sponsorship en Michael Jordan

20/05/2018 07:300 reacties436

Michael_Jordan.jpg

In de week waarin prins (en sportfan) Harry en Meghan Markle in het huwelijksbootje stapten, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Lees verder »

Champions League blijft toch bij Veronica

18/05/2018 17:480 reacties540

Champions_League_shutterstock_319494539.jpg

De Champions League blijft ook de komende jaren in Nederland te zien op Veronica. Talpa TV van John de Mol heeft de rechten van het miloenenbal gekocht. De uitzendrechten worden met drie jaar verlengd. Welk bedrag Talpa heeft betaald is niet bekend.

Lees verder »

In de BV Sport: Guus Pennings over de contentstrategie van PSV

16/05/2018 18:090 reacties768

PSV_kampioen_Lozano.jpeg

Voetbalclubs zijn uitgegroeid tot mediabedrijven. Maar waarom is content anno 2018 zo belangrijk? En hoe richt je een eigen mediahuis in? Guus Pennings, Manager Marketing & Media bij PSV, vertelde woensdag tijdens de BV Sport op ALLsportsradio in gesprek met Frank van den Wall Bake en Robert Denneman meer over de contentstrategie van PSV en we bespraken de laatste ontwikkelingen in sportmarketingland.

Lees verder »

Nieuw partnerschap NOC*NSF en Fonds Gehandicaptensport gericht op sportparticipatie

15/05/2018 13:020 reacties596

Fonds_Gehandicaptensport_header.jpeg

Fonds Gehandicaptensport en NOC*NSF werken al jarenlang samen om sport voor iedereen met een handicap structureel mogelijk te maken. Deze samenwerking wordt nu verstevigd met een krachtig meerjarig partnerschap gericht op de sportparticipatie. Om de verbinding tussen NOC*NSF en Fonds Gehandicaptensport te bekrachtigen is op 14 mei 2018 het Fonds geassocieerd lid van NOC*NSF geworden.

Lees verder »