{author}

Jaap Stalenburg

Jaap Stalenburg (1959) is sinds 1 januari weer terug in de journalistiek. Hij werkt onder meer voor Helden Magazine en diverse radio- en tv-programma’s. Daarnaast blijft hij als parttime manager Corporate Communicatie voor TVM verzekeringen werken.

Twitter »LinkedIn »

Tijd voor een digitale schaatsrevolutie

19/10/2017 06:300 reacties177

Sven_Kramer_in_vlog.png

Het is de laatste weken wel heel stil rond Mark Versteegen, de sponsorbaas van KPN. Uitgeslapen holt ie door Bussum en we zien hem dankzij Instagram ook op Spaanse stranden. Via WhatsApp heeft hij een open lijn met de top van de KNSB, waar grote zorgen zijn over hoe het (top)schaatsen zich de komende jaren financieel verder gaat ontwikkelen. Bondssponsor KPN denkt mee en duwt mee. Tijd voor een revolutie. Digitaal wel te verstaan. Een prachtige sport dreigt de aansluiting met de nieuwe wereld van sport en media volledig te missen en dus ook de sponsorinkomsten.

Lees verder »

Hoe Tom Tom blijft…

16/08/2017 06:301 reactie3014

Tom_Dumoulin_persco(Jaap).jpg

Je moet het gezien hebben om het te geloven. De Giro-zege van Tom Dumoulin heeft Nederland zo in vuur en vlam gezet dat hij op de slag de populairste BN'er is geworden. Honderden selfies per dag tijdens de Binck Bank Tour is heel normaal en altijd zijn er weer microfoons waar hij wat in moet roepen. Alleen al het gemak waarmee hij met zijn populariteit omgaat en hoe hij, ondanks de sterrenstatus, gewoon Tom is gebleven, is in Nederland nog maar zelden vertoond. Mede dankzij het beleid van zijn ploeg Team Sunweb.

Lees verder »

Revolutie door OranjeLeeuwinnen

09/08/2017 06:302 reacties3055

oranjevrouwen_EK1.jpg

Het succes van wat inmiddels de OranjeLeeuwinnen is gaan heten, zal ook op sponsorgebied consequenties gaan hebben. Sporters zal duidelijk moeten worden dat sponsoren andere eisen stellen dan pakweg tien jaar geleden. De succesvolle voetbalvrouwen hebben een nieuwe norm neergezet. Tijdens een toevallige ontmoeting met de merkmanager en sponsorverantwoordelijke van Univé Verzekeringen Fons Roosenboom, valt de marketingterm 'engagement'.

Lees verder »

Kranten missen slag om videocontent

01/08/2017 06:300 reacties3224

FC_Afkicken_blogJaap.jpg

Krantenuitgevers dreigen niet alleen in print de slag te gaan missen, maar ook digitaal lijken sportredacties van de meeste dagbladen conservatieve bolwerken geworden waar video als noodzakelijk kwaad wordt gezien en er af en toe een slechte kopie van het NOS Sportjournaal wordt gemaakt.

Lees verder »