{author}

Gijsbregt Brouwer

Sport & media strategist

Co-founder van sport content en activatiebureau Týrsday. Týrsday werkt voor meer dan 125 atleten, verschillende bonden en teams en voor een aantal grote sponsors en sportmerken. Daarnaast oprichter van SPORTNEXT en expert op het gebied van sport trendwatchting en digitale sports

Website »Twitter »LinkedIn »Facebook »

De vijf sporttrends voor 2018

09/01/2018 06:300 reacties4336

Nike__Hijab.jpeg

Voor het komend jaar voorspel ik deze vijf sporttrends: 1) woman’s world 2) je eigen evenement 3) go vegan 4) minder social media 5) crazy crossovers. In de State of Sport schetste ik het kader van de huidige sportwereld. Mocht je die nog niet gelezen hebben, dan is het verstandig dat eerst te doen. Hieronder duik ik direct in het diepe en doe ik de sporttrends verder uit de doeken.

Lees verder »

State of sport: kader voor de sporttrends van 2018

28/12/2017 06:300 reacties3510

NFL_Redsinks_knielen.jpg

Minstens zo belangrijk als terugblikken op de trends van afgelopen jaar of voorspellen van de nieuwe trends, is het stilstaan en even om je heen kijken om te bezien waar we nú eigenlijk staan. Een reflectie op de sport, inmiddels met de geuzennaam: 'state of sport'. Vijf signaleringen van de ingewikkelde wereld die sport heet, geven ons ruimte tot bezinning en roepen op tot actie. Laten we sport serieus nemen en naar een hoger plan tillen, zonder ons zelf te serieus te nemen.

Lees verder »

Terugblik op de SPORTNEXT trends voor 2017

21/12/2017 15:140 reacties2493

Under_Armour_Amsterdam.jpg

Vijf sport voorspellingen, voor het zevende jaar op rij. Het begint een trend te worden. Als altijd vraagt dit om retrospectie aan het eind van het jaar. We kijken wat er terechtkwam van de vijf trends: 1) Denk en doe klein, 2) Op reis naar je beste ik, 3) Thuis sporten als in de gym, 4) Alles wordt een challenge en 5) Cryo en bio.

Lees verder »

11 tips voor storytelling in de digitale wereld

08/11/2017 06:300 reacties1850

NikeStore_New_York_groot_shutterstock_250281457.jpg

Hoe vertel je je verhaal in de digitale wereld? Content dreigt al snel onder te sneeuwen in de stroom van artikelen, blogs, vlogs, video’s, visuals etc op sociale media. Storytelling is daarom belangrijker dan ooit. Bij Týrsday helpen we merken, mensen en bedrijven hun doelen te bereiken met online storytelling. Tijdens Digital Sports Day gaf ik een presentatie over hoe jij met behulp van deze elf tips ook kunt bouwen aan een community en hoe je creatieve content kunt maken.

Lees verder »