{author}

Jorik Tilstra

Online sportmarketeer Triple Double

Jorik Tilstra studeerde als geboren Fries af aan het Instituut voor Sportstudies te Groningen. Altijd is er een scherm binnen handbereik om het laatste nieuws binnen de sportwereld in de gaten te houden. Met een scherpe online focus is hij vastbesloten om de wereld een stukje mooier te maken door middel van sportieve activaties, voor zowel klanten als fans.

Website »Twitter »LinkedIn »

What’sNext: Misschien wil de sportfan wel anoniem blijven

15/11/2017 08:000 reacties1707

Jorik_header.png

De sportfan is van niemand. Nee, ook niet van jou. Het is een ambivalent wezen zonder merkvoorkeur die denkt vanuit eigenbelang. Maar de strijd om de sportfan is wel in volle gang. Clubs, merken, bonden, mediahuizen en zelfs atleten dingen naar de gunst van de fan en willen het liefst een volledig dataprofiel opbouwen van iedere volger en inzicht in contentconsumptie.

Lees verder »

What’sNext: Amsterdam ligt niet in Nederland

04/10/2017 08:000 reacties2802

Jorik_header.png

De sportwereld is allang niet meer hetzelfde. Radicaal is de nieuwe standaard. Natuurlijk weten we allemaal dat de mediaconsumptie extremiseert. Voornamelijk (live) sportbeelden scoren record op record. Profiteren we wel genoeg van de kracht van sport?

Lees verder »

De connected generatie

28/10/2016 06:300 reacties1561

SX_-_Sneakergala.jpeg

Twitter, LinkedIn, Whatsapp, Snapchat. De huidige generatie is met afstand de meest connected groep mensen die er rondloopt. Deze nieuwe media openen deuren die voorheen gesloten bleven, je kunt via openbare profielen ineens in gesprek komen met een scala aan mensen die eerder onbereikbaar waren.

Lees verder »

Sporters en sportorganisaties lopen miljoenen euro’s aan sponsorgeld mis

10/05/2015 09:003 reacties2316

epke_kensington_fp.jpg

Iedere atleet, club, competitie, toernooi of bond laat geld liggen, veel geld. Het gaat hier om miljoenen euro’s aan extra inkomsten uit sponsoring. Door slim in te spelen op de enorme consumptie van content, kan vrijwel iedere rechtenhouder gemakkelijk extra rechten verkopen aan sponsors. Het is ook geen toeval dat grote merken sponsor zijn in de sport. Hoewel enkel ‘sponsor’ al geen goede benaming meer is. Samen met de gesponsorde creëren ze content om te appelleren aan de emotie van sportfans. Wereldmerken als Red Bull, adidas, Nike en Heineken produceren allang niet meer enkel het product waarmee ze ooit zijn begonnen. Sportieve content spreekt aan én tot de verbeelding. Als ‘succesvolle content bieden’ een wedstrijd zou zijn, dan is de sportwereld aan het winnen.

Lees verder »