{author}

Pieter van der Meer

Communitymanager bij Arko Sports Media van onder andere Sportinnovator.

Twitter »LinkedIn »

Samsung zorgt met SmartSuit voor shorttrack 2.0

08/01/2018 12:260 reacties807

Samsung_SmartSuit_02_uitsnede.jpeg

De Winterspelen van PyeongChang komen steeds dichterbij. Daarom presenteerde Samsung in Thialf Heerenveen vorige week het geheime wapen waar shorttrackers Sjinkie Knegt en Suzanne Schulting de afgelopen maanden al mee trainden. Het Samsung SmartSuit is ontwikkeld om met sensoren de ideale schaatshouding te meten. Samsung zoekt hiermee in de marketing rond PyeongChang 2018 met technologie nadrukkelijk de sport op.

Lees verder »

“Sprint Coach is het begin van een nieuw digitaal tijdperk in het schaatsen”

06/07/2017 06:300 reacties1396

Thialf_Sprintapp4.jpg

Schaatsen en data zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Een belangrijke functie van de schaatscoach is dan ook het klokken van de rondetijden van zijn schaatsers. Binnenkort gebruiken coaches in Thialf daar geen stopwatch meer voor, maar het livetiming platform 'Sprint Coach'. Dit platform is een initiatief van Sportunity, de KNSB en Innovatielab Thialf.

Lees verder »

You.Fo World: een nieuwe sport met een online community als sportbond

12/05/2017 07:000 reacties2451

youfo_small.jpeg

Een nieuwe sport op de markt zetten gaat niet van vandaag op morgen. Als je dan toch iets nieuws in de markt zet, waarom dan ook niet gelijk zonder traditionele structuur met bonden en verenigingen? Dat dachten ze bij het Nederlandse You.Fo, een combinatie tussen lacrosse en ultimate frisbee. Met een online community in plaats van een bond willen ze sporters meer vrijheid geven in hun sportbeoefening.

Lees verder »

Triathlonbond betrekt jongeren met #NTBaas-campagne bij nieuwe toekomstvisie

30/05/2016 06:301 reactie1694

16894-vrijwilligers_gesneden.jpeg

Hoe betrek je meer jongeren bij het maken van een toekomstvisie? Dat is een vraag die bij veel sportbonden leeft. Zeker nu dit jaar na het aflopen van de olympische cyclus weer nieuwe plannen gemaakt moeten worden. De Nederlandse Triathlon Bond (NTB) schakelde campagnebureau Beaumont in om met de social media-campagne #NTBaas meer leden bij de Visie2017+ te betrekken.

Lees verder »