{author}

Jaap van Zessen

Social Media Analist bij AD.nl, verantwoordelijk voor alle social media bij het AD en alle regionale titels.

Twitter »LinkedIn »

De social impact van transfer Lozano naar PSV

10/08/2017 13:411 reactie1340

Hirving_Lozano_PSV.jpg

De nieuwe Mexicaanse aanwinst van PSV, Hirving Lozano, is enorm populair op social media. Het filmpje van zijn debuut is nu al het bestbekeken YouTube filmpje van een PSV-voetballer ooit. Een foto van Lozano maakt duizenden Mexicanen gek, zo vertelt manager Marketing en Media Guus Pennings in de eerste aflevering van De Social Podcast.

Lees verder »

Roze trui Kruijswijk in Giro levert Lotto/Jumbo online exposure op

25/05/2016 12:000 reacties3084

Steven_Kruijswijk.jpg

Jarenlang was het ondenkbaar dat een Nederlander de leiderstrui in de laatste week van een grote ronde zou dragen. Na Tom Dumoulin in de Vuelta is het nu Lotto/Jumbo-renner Steven Kruijswijk die succes boekt in de Ronde van Italië. Dit levert sponsor Lotto-Jumbo veel zichtbaarheid op.

Lees verder »

Schaatser Kai Verbij massaal gevolgd door Japanners op social media

15/01/2016 14:000 reacties2925

kaiverbij_fp.jpg

Kai Verbij was hoofdrolspeler in een documentaire over Japanners in het buitenland, die primetime in Japan werd uitgezonden. Terwijl Verbij vóór de uitzending ongeveer 1.500 (vooral Nederlandse volgers) had op Twitter, zag hij tot zijn verbazing op zijn telefoon dat er in korte tijd 20.000 Japanse volgers bij waren gekomen.

Lees verder »

Online media schrijven het meest over Ajax

17/12/2015 10:150 reacties1949

onlinemedia_clubs.png

Online media schrijven dit seizoen vaker over Ajax dan over PSV en Feyenoord, zo blijkt uit een media-analyse van Buzzcapture. Telegraaf.nl schrijft tweemaal vaker over Ajax dan over Feyenoord, terwijl AD.nl van de onderzochte websites relatief het meest over Feyenoord en het minst over Ajax praat.

Lees verder »