{author}

Hogeschool Rotterdam

Overtref jezelf bij het specialisatieprogramma SportMarketing & Management van de opleiding Commerciële Economie van Hogeschool Rotterdam. Dit profiel wordt gebruik als redactie account bij blogbijdrages van meerdere docenten.

Website »Twitter »LinkedIn »

3 manieren waarop Feyenoord het huidige succes internationaal kan verzilveren

30/10/2017 06:300 reacties1026

Feyenoord_shutterstock_605014937.jpg

Feyenoord werd het afgelopen seizoen voor het eerst sinds 1999 weer landskampioen van Nederland. De titel had ook tot gevolg dat de Rotterdammers eindelijk weer mochten deelnemen aan de Champions League. De behaalde nationale successen en het bereiken van het miljoenenbal komen ook de internationale uitstraling van de club ten goede. De Hogeschool Rotterdam speelde afgelopen zomer slim in op dit gegeven door studenten gesponsorde campagnes voor Feyenoord te laten bedenken, tijdens de intensieve Digital Sports Marketing-summercourse van de opleiding Sportmarketing & Management.

Lees verder »

Hoe de eerste editie van de Generation Games in Noorwegen uitgroeide tot een succes

05/10/2017 06:300 reacties1639

GenerationGames_Noorwegen1.JPG

Het uit Nederland afkomstige concept van Robbert Nesselaar neemt steeds verder zijn toevlucht. Na eerdere edities in Nederland, Verenigden Staten en Finland vond op zaterdag 9 september de eerste editie van de Generation Games in Noorwegen plaats. Het evenement dat niet gericht is op winnen maar op bewegen, probeert aan de hand van een tiental sporten jong en oud met elkaar in verbinding te krijgen. De Sportsweek, die van zaterdag 9 tot zondag 17 september in Lillehammer plaatsvond, was dan ook het juiste podium voor de eerste Noorse editie.

Lees verder »

Generation Games: hoe je verschillende generaties in beweging brengt

03/05/2017 06:300 reacties1811

Generation_Games.jpg

Mensen van verschillende generaties samen laten bewegen; dat is het doel van de Generation Games. Begin februari ging een groep studenten van de Hogeschool Rotterdam naar het Amerikaanse Salem om het van oorsprong Nederlandse educatieve sportevenement te introduceren in de Verenigde Staten. Nederlandse studenten maakten kennis met blacklight Dodgeball en Amerikaanse studenten deden typisch Hollandse spelletjes, zoals spijkerpoepen.

Lees verder »

Sportmarketingreis naar Canada en de VS en de legacy van de Olympische Winterspelen

02/05/2017 06:301 reactie1997

richmond_olympic_oval.jpg

Van 30 januari t/m 9 februari verbleef een groep studenten van de opleiding SportMarketing & Management in Canada en de Verenigde Staten voor hun internationale studiereis. Daar zagen zij hoe een kleine stad dankzij de Olympische Spelen uitgroeide tot het grootste skigebied van Noord-Amerika en wat de legacy van het olympisch stadion in Richmond is.

Lees verder »