{author}

Remco Tervoort

Communitymanager SportNEXT | Arko Sports Media | Te bereiken via remco.tervoort@sportsmedia.nl of @remcotervoort (Twitter).

Twitter »LinkedIn »

Jumbo wint gouden SponsorRing in categorie sport, ook ABN AMRO en NN vallen in de prijzen

01/12/2017 08:570 reacties972

Jumbo_SponsorRing.jpg

Jumbo heeft donderdagavond tijdens de uitreiking van de SponsorRingen in de Kromhouthal in Amsterdam goud gewonnen in de categorie 'sport'. De supermarktketen krijgt de prijs voor de ‘snel besteld, snel thuisbezorgd’-propositie en –campagne met Max Verstappen. WE Fashion werd uitgeroepen tot ‘Sponsor van het Jaar 2017’. Menno Geelen, Commercieel Directeur van Ajax, kreeg de titel ‘Sponsor Personality van het jaar 2017’.

Lees verder »

RKC geeft gratis seizoenkaarten weg om meer publiek te trekken

27/11/2017 06:300 reacties938

RKC-Telstar-699.jpg

RKC Waalwijk heeft een aantal zware jaren achter de rug, zowel sportief als financieel. Deze moeilijke periode heeft ook zijn weerslag gehad op het toeschouwersaantal bij thuiswedstrijden. De Mandemakers Groep, hoofdsponsor van RKC, wil weer meer publiek naar het stadion trekken en in een poging dat te bereiken geeft het bedrijf gratis seizoenkaarten weg.

Lees verder »

De tien meest innovatieve fitnessbedrijven van 2017

23/11/2017 06:300 reacties1212

Fitness_innovatief_shutterstock_211124146.jpg

Het lijkt wel alsof de drempel om te gaan sporten of om aan mindfulness te doen, steeds lager wordt. Met behulp van apps, platforms en community's komen steeds grotere groepen mensen in beweging. De bedrijven in deze lijst zijn allen voorlopers op het gebied gezondheid en fitness. Fast Company zette dit jaar wederom de tien meest innovatieve fitnessbedrijven op een rij.

Lees verder »

Nederlandse fitnessbranche had in 2015 omzet van 0,7 miljard euro

21/11/2017 06:300 reacties1074

Fitness_shutterstock_417191833.jpg

Maar liefst 3,3 miljoen Nederlanders doen minstens een keer per jaar aan fitness. Ruim 2,2 miljoen mensen beoefenen hun sport bij een fitnesscentrum. De Nederlandse fitnessbranche was in 2015 goed voor een omzet van 0,7 miljard euro, zo blijkt uit een eerste onderzoek van het CBS naar deze bedrijfstak. Fitness is nog altijd de populairste sport in Nederland, maar de toekomst is niet per se rooskleurig. 

Lees verder »