{author}

Remco Tervoort

Communitymanager SportNEXT | Arko Sports Media | Te bereiken via remco.tervoort@sportsmedia.nl of @remcotervoort (Twitter).

Twitter »LinkedIn »

Die Dutch Grand Prix komt er!

17/10/2017 09:560 reacties2368

Max_Verstappen_GPAustriagoed.jpeg

Een Formule 1-race in Nederland. Al sinds de entree van Max Verstappen in de koningsklasse van de autosport wordt erover gesproken. Zandvoort en Assen leken lange tijd de beste papieren te hebben voor het organiseren van een Grand Prix. Maar toen was er vorige week het bericht dat de directeuren van Liberty Media, eigenaar van de Formule 1, het liefst een stratenrace wil organiseren in Amsterdam of Rotterdam.

Lees verder »

Alle EK- en WK-kwalificatieduels Oranjevrouwen exclusief te zien bij Veronica

16/10/2017 13:390 reacties499

Vivianne_Miedema_Oranjevrouwen_shutterstock_393329761.jpg

Veronica heeft zich verzekerd van de uitzendrechten voor de wedstrijden van de Oranjevrouwen. De commerciële zender gaat de kwalificatiereeksen van het Nederlands vrouwenelftal voor het aankomende WK (2019) en EK (2021) én de vriendschappelijke thuiswedstrijden uitzenden. De beelden zijn exclusief te zien bij Veronica, dat hiermee een slimme zet doet.

Lees verder »

Toont de ‘gesponsorde’ viering van Tim Cahill de veranderende tijden in voetbal?

16/10/2017 11:180 reacties610

Tim_Cahill_shutterstock_33523102.jpg

We kennen inmiddels gesponsorde stadions in het voetbal, we kennen clubs die worden overgenomen door bedrijven. Voetbalfans zijn zo langzamerhand gewend geraakt aan de grote rol die merken spelen in de sport. Maar spelers die reclame maken voor een persoonlijke sponsor na het scoren van een doelpunt? Dat gaat veel fans te ver. Tim Cahill is het middelpunt van kritiek na een 'gesponsorde' viering van zijn treffer voor Australië tegen Syrië. Bovendien onderzoekt wereldvoetbalbond FIFA de zaak.

Lees verder »

Hoe presenteren de Eredivisieclubs zich op social media tijdens de interlandperiode?

12/10/2017 06:300 reacties1091

Nederlands_elftal_shutterstock_610542599.jpg

De afgelopen anderhalve week lag de Eredivisie stil vanwege het interlandvoetbal. Als club sta je tegenwoordig 365 dagen per jaar, 24 uur per dag in contact met je fans. Een periode zonder competitiewedstrijd is de ideale mogelijkheid om creatieve content met de achterban te delen. Hoe zorgen Eredivisieclubs ervoor dat ze hun supporters toch betrokken houden tijdens het interlandweekend?

Lees verder »