{author}

Remco Tervoort

Communitymanager SportNEXT | Arko Sports Media | Te bereiken via remco.tervoort@sportsmedia.nl of @remcotervoort (Twitter).

Twitter »LinkedIn »

Waar blijven branded podcasts in de sport?

11/09/2018 06:301 reactie1422

Podcast_shutterstock_761840059.jpg

Het is dé mediatrend van 2018: podcasts. Vrijwel elk mediamerk is inmiddels begonnen met een luistershow en de populariteit ervan blijft maar groeien. Ook in de sportindustrie zijn podasts niet meer weg te denken. Maar toch is er één categorie die achter blijft: branded podcasts. Waar zijn de shows van TeamNL, de KNVB of PSV?

Lees verder »

Esports en maatschappelijke sponsoring: nog een wereld te winnen

06/09/2018 06:300 reacties1447

esports_Schobbers_header.jpeg

Esports is op dit moment de snelst groeiende entertainmentindustrie ter wereld, met een verwachte wereldwijde omzet van 1 miljard dollar in 2018. Bedrijven, organisaties en zelfs lokale overheden gebruiken esports inmiddels als marketingmiddel. Maar waar in de ‘traditionele sportwereld’ maatschappelijke sponsoring een belangrijk onderdeel is van een succesvol partnership, daar staat dit onderwerp in esports nog in de kinderschoenen. Koen Schobbers is een van de weinige professionele gamers en esports-experts die zich bezighoudt met de maatschappelijke impact van esport. Op 8 oktober, tijdens het 15e Nationale Sport Innovatie Congres, deelt hij zijn ervaringen en kennis over het belang van vitaliteit en gezondheid in relatie tot het presteren als esporter.

Lees verder »

AS Roma en Warner Bros; voetbal en entertainment komen nog dichter bij elkaar

05/09/2018 06:300 reacties1078

AS_Roma_WarnerBros.jpg

Voetbal en entertainment komen steeds dichter bij elkaar. In Italië werd dat deze week nogmaals onderstreept. AS Roma is namelijk een partnership aangegaan met filmstudio Warner Bros. De twee partijen gaan op verschillende vlakken met elkaar samenwerken.

Lees verder »

Colin Kaepernick nieuw gezicht Nike: politiek statement en/of zakelijke beslissing?

04/09/2018 10:080 reacties1162

Colin_Kaepernick.jpg

Vlak voor de start van het nieuwe American Football-seizoen in de Verenigde Staten heeft Nike voor nog wat extra vuurwerk gezorgd. Het wereldberoemde kledingmerk maakte maandag bekend dat Colin Kaepernick een van de gezichten is van de nieuwe Just Do It-campagne van Nike. Moet dit worden gezien als een politiek statement, of is het gewoon een slimme zakelijke beslissing?

Lees verder »