{author}

Bram Berkien

Bram Berkien is fotograaf in Eindhoven. In zijn werk richt hij zich op het vastleggen van sporters, zowel tijdens het harde werk achter de schermen als op het moment dat zij schitteren. Door middel van het gebruik van licht en het vastleggen van het sterkste moment worden de sporters als held neergezet. Bekijk zijn werk via http://www.bramberkien.com

Twitter »LinkedIn »

Echte verhalen met echte atleten - welke merken durven het aan?

04/12/2017 06:300 reacties1564

behind-the-scenes-climbing-world-cup-bram-berkien-10_kopie.jpg

In een recent artikel hier op SPORTNEXT werden 11 trends in digitale sportmarketing besproken. Twee van deze trends sloten erg aan bij waar ik als fotograaf waarde aan hecht. Dit is mijn visie op het dichter bij de sporter brengen van fans en het gebruik van echte mensen in sportmarketing.

Lees verder »

Product placement in visuele storytelling met atleten; hou het subtiel

02/06/2017 06:300 reacties3254

bram-berkien-2017-03-27-14-36-31_uitsnede.jpeg

Product placement is een door merken veelgebruikte strategie als zij visuele storytelling met atleten toepassen in hun marketing. Die strategie staat of valt met de uitvoering.

Lees verder »

5 tips voor een betere foto-/videoproductie met sporters

31/08/2016 06:300 reacties1447

strijp-6_(uitgesneden).jpg

Onlangs publiceerde onderzoeksbureau Team LEWIS een studie waarin de waarde van visuele content maar weer eens werd onderstreept. Iedere sportmarketeer zal regelmatig samenwerken met fotografen en videocrews om content te maken, of dat nu in opdracht is van een klant of voor het eigen merk. Als fotograaf met een focus op het fotograferen van sporters werk ik regelmatig voor onder andere Triple Double en PSV. Tijdens mijn samenwerkingen met opdrachtgevers vallen mij zo nu en dan interessante details op in de wisselwerking tussen de opdrachtgever en mijzelf, die bijdragen aan een nog soepelere productie en een beter eindresultaat. Dit zijn vijf tips waarmee opdrachtgevers leveranciers kunnen sturen en helpen om de best mogelijke content te schieten.

Lees verder »

Waarom atleten inzetten voor visuele storytelling goud kan zijn voor merken

11/07/2016 06:300 reacties2315

hardloper_adidas.jpg

Disclaimer vooraf: ik ben geen marketeer maar fotograaf. Vergeef mij als dit pleidooi overkomt als preken voor eigen parochie. Mijn liefde voor sterke verhalen en mooie beelden verklaart echter zowel mijn keuze om fotograaf te worden als mijn beweegreden dit pleidooi te schrijven.

Lees verder »