{author}

Maarten van Seggelen

Sr. Adviseur Sponsoring - provincie Gelderland/Eigenaar FANexperience

Met dertien seizoenen in betaald voetbal heeft Maarten een ruime ervaring met diverse facetten binnen (sport-) marketing en communicatie. Dit door steeds weer de verbinding te leggen tussen merk, organisatie, omzet, evenement, sponsors en supporters. Werkt momenteel bij provincie Gelderland als adviseur sponsoring en is daarnaast eigenaar van adviesorganisatie FANexperience.

Twitter »LinkedIn »

Laat je club je in je hempie staan?! (Deel II)

11/08/2017 09:510 reacties909

Shirtpresentaties_Maarten.jpg

Het voetbalseizoen gaat weer officieel beginnen. De duels om de Super Cup hebben plaatsgevonden, oefenwedstrijden gespeeld en fandagen bezocht. Het EK Vrouwenvoetbal zit erop en de clubcompetities staan weer voor de deur. Met dit weekend de start van het Eredivisieseizoen. En wellicht waren er nog nooit zoveel verschillende kledingmerken in de Eredivisie. De 18 clubs hebben samen 15 verschillende leveranciers voor hun kleding.

Lees verder »

Laat je club je in je hempie staan?!

08/06/2017 06:300 reacties1539

header2.jpg

Het voetbalseizoen zit erop. Landskampioenen, bekerwinnaars, promoties, degradaties. De titels zijn verdeeld, successen geboekt, overwinningen gevierd en wonden gelikt. Tijd om na te genieten of te balen van het voetbalseizoen 2016/2017. Of… kijken we smachtend uit naar 2017/2018?! Nieuwe ronde, nieuwe kansen.

Lees verder »

De opkomst van sport

20/02/2017 06:301 reactie3409

PSG_opkomst_header.jpg

Niet de participatiecijfers, de verbindende kracht van sport, de groei van vrouwenvoetbal of de maatschappelijke werking die sport heeft op de wereld staat in dit blog centraal. Nee, het gaat om de pure opkomst bij stadionsporten. De laatste vijftien minuten voordat de wedstrijd begint. De voorbereiding, build-up, kracht, passie, spanning, emotie, betrokkenheid. Het klaarstomen van de atleten voor het ultieme. Waarin het publiek tot dezelfde spanning en extase wordt gebracht om samen de ultieme beleving te ervaren. De FAN Experience.

Lees verder »

Jingle Balls

23/12/2016 06:300 reacties2717

Header_-_City.jpg

Kerst staat voor de deur. Kerstboom in de woonkamer, gourmetstellen uit de kast, foute truien aan, familie op bezoek en met de kerstmelodietjes op de achtergrond de cadeau`s uitpakken. Maar welke mogelijkheden liggen er voor sportorganisaties, en in het bijzonder voetbal, in deze mooie tijd van het jaar voor het oprapen? Elk jaar weer een plezier voor mij om te zien welke creatieve concepten voorbijkomen. En soms ook missers om van te smullen zo slecht. Maar het kan met kerst, alles is mogelijk lijkt het wel. Kerst is voor sportorganisaties een mooi moment om supporters te boeien en te binden, met sponsors samen te werken of invulling te geven aan het eigen imago. Voor wie met kerst even de schoonfamilie beu is, of gewoon ergens anders zin in heeft; een samenvatting van een klein aantal mogelijkheden, met voorbeelden uit de praktijk.

Lees verder »