{author}

Benjamin de Kruijf

Benjamin (1988) is sinds begin 2016 werkzaam bij Triple, waar hij in de rol van marketing manager zijn creativiteit combineert met zijn voorliefde voor technologie en sport. Het schrijven biedt Benjamin de mogelijkheid om zijn persoonlijke – en vaak lichtelijk kritische - visie op de ontwikkelingen van technologie in het huidige tijdsbestek te duiden. Zijn sterke mening vertaalt zich in een aansprekende boodschap waarmee hij mensen aan het denken hoopt te zetten.

LinkedIn »

Augmented… wat?

03/10/2017 06:300 reacties2370

Apple_keynote_Blog_Benjamin.png

Terwijl de wereld versnelt, blijft een groot gedeelte van de sportindustrie achter. Alweer.

Lees verder »

Sport als ultieme statussymbool van de moderne mens

10/04/2017 09:530 reacties4237

Iron_Man.jpg

Het individuele belang prevaleert steeds vaker boven het groepsbelang. Een trend die zich niet alleen in de maatschappij, maar ook steeds meer in ons sport DNA nestelt. Het sociale aspect verdwijnt ter meerdere glorie van het individu. En dan heb ik het in eerste instantie niet eens over het verval van het Nederlands voetbal. Ook al sluit ik een causaal verband tussen beide in deze context zeker niet uit.

Lees verder »

De toekomst van live sports; niets is onmogelijk

07/03/2017 06:300 reacties3297

Ronald_de_Boer_VR.jpg

De cijfers rondom live sports op televisie zijn weinig hoopvol. Er wordt minder gekeken naar sport via traditionele media en de afkalving suggereert een onomkeerbaar patroon. Zowel de Engelse Premier League als de Champions League rapporteerden tegenvallende resultaten over 2016 en ook de kijkcijfers rondom de Olympische Spelen vielen tegen (The Guardian, 2016). Een trend? Mogelijk wel, aangezien dit gegeven zich voornamelijk voordoet onder jongere doelgroepen; zij die juist dragend zouden moeten zijn voor de toekomst van het medium zelf.

Lees verder »