{author}

Wim Mathues

Wim Mathues is momenteel Marketing & Communications Director voor Zuid-Europa bij GfK, en was er eerder sinds 2015 Industry Lead Media & Entertainment, en leidde zo o.a. sportmarketingresearch & -consultancy voor klanten in België, Nederland, de UK etc. Daarnaast heeft hij met MCMC sinds 2010 zijn eigen marketingbureau met voornamelijk sport- & entertainmentklanten als bwin Digital Entertainment, Ladbrokes, Pro Basketball League, Brussels Airport, OHL, Kinepolis of Sniper Cycling Team van meervoudig wereldkampioen veldrijden Wout Van Aert. Verder doceert hij sportmarketing aan de UCLL en is hij gastdocent aan o.a. VIVES, UGent, KULeuven, VUB, Odissee, Uantwerpen, Howest, AP Hogeschool en Erasmus Hogeschool. Tot slot was Wim ook jurylid voor de ESA Excellence Awards van de European Sponsorship Association in Londen, bij de categorie “Best Sponsorship in Europe”.

Website »Twitter »LinkedIn »

Livestreams: een nieuw tijdperk voor media en sport

10/04/2018 06:300 reacties1228

Livestream_shutterstock_797334520.jpg

Het aftellen naar het wereldkampioenschap voetbal in Rusland is begonnen. En het grootste sportevenement ter wereld kan weleens het begin van een nieuw tijdperk in de sport markeren. Meer en meer mensen, consumenten en fans zullen het evenement namelijk volgen via online livestreams in plaats van op televisie.

Lees verder »

4 manieren om de kracht van sportfans optimaal te benutten

31/07/2017 06:300 reacties1488

GFK_fans.png

Met de zomer van 2017 volop in gang, staat er heel wat keuze op het menu van de doorsnee sportfan, ook in de VS. De Golden State Warriors en Pittsburgh Penguins werden respectievelijk reeds tot basketbal- en ijshockeykampioen gekroond, maar verder is het ook genieten van baseball, voetbal, racing, golf en tennis.

Lees verder »