{author}

Tim van Peppen

Tim van Peppen (1990) is een voormalig student aan de Hogeschool Rotterdam, inmiddels ondernemer en sportmarketeer, gespecialiseerd in Growth Hacking. Founding Partner bij Sportmarketingbureau Yellow Jersey.

Twitter »LinkedIn »

FC Den Bosch verkoopt 30% meer seizoenkaarten dankzij slimme PR

02/11/2017 06:300 reacties1526

Juichfoto_FC_Den_Bosch.jpg

Binnen sport is er nog zelden doelbewust vanuit de theorie van Growth Hacking gewerkt, toch zijn er al enkele succesvolle voorbeelden te vinden. In mijn eerste blog benoemde ik al de Belgische Rode Duivels en haar Duivelse uitdagingen, Red Bull dat zich bezighoudt met baanbrekende publiciteit en adidas dat stopte met tv-commercials. Maar ook in Nederland zijn mooie voorbeelden te ontdekken van Growth Hacks, ook al zijn ze misschien niet vanuit die filosofie ontstaan.

Lees verder »

Growth Hacking: Heb jij jouw bullseye al gevonden?

11/10/2017 06:300 reacties1779

SportNext_GH.jpg

In de start-up-scene is Growth Hacking een populair woord. Iedereen wil groeien, want: 'Al het andere… volgt uit groei.' Growth Hacking helpt bedrijven groei te realiseren. Is dat dan ook te vertalen naar sport? Jazeker, er zijn weinig sportorganisaties die zonder doelstellingen werken. En als je met doelstellingen werkt, dan wil je het maximale bereiken. Uitverkochte stadions, een florerende merchandise, uitbreiding van de supportersvereniging of het binnenhalen van nieuwe partners, sponsors en suppliers. Voor al deze groeidoelstellingen kan Growth Hacking een oplossing zijn. Sterker nog, Growth Hacking is ideaal voor organisaties waar het vaak aan tijd en budget ontbreekt. In een serie blogs neem ik jullie mee in de wereld van Growth Hacking en hoe sportorganisaties daarvan kunnen leren.

Lees verder »