{author}

Niko Moreno Ruiz

Samen met Anton Woldhek is Niko de oprichter van Bureau Touché. Met een team van 5 mensen werken ze vanuit SX Eindhoven exclusief voor sportorganisaties aan marketing- en communicatievraagstukken. Opdrachtgevers zijn o.a. Indoor Brabant, New Heroes Basketball, IJshockey Nederland, Ricoh Open, Eindhoven Marathon, KNKV, NN Running Team, KNVvL en Delta Cycling Rotterdam.

Website »Twitter »LinkedIn »

5 jaar in 5 f*ck ups

26/02/2018 14:000 reacties1389

fans.jpg

Vandaag precies vijf jaar geleden zag Bureau Touché het levenslicht. Met veel enthousiasme en weinig ervaring betraden Anton Woldhek en ik direct na afstuderen de wondere wereld van de sportmarketing. Met ambitieuze teksten als 'een eigen bureau dat elke dag fans in het hart raakt' begonnen we ons avontuur. Vandaag de dag mogen we met een team van vijf mensen vanuit SX werken voor 25+ sportorganisaties, zoals Indoor Brabant, IJshockey Nederland, Delta Cycling Rotterdam, New Heroes Basketball, KNLTB, Eindhoven Marathon, KNKV en KNGU.

Lees verder »

Een kijkje achter de schermen bij toonaangevende Amerikaanse sportorganisaties

08/01/2018 17:020 reacties1001

USA_Amerikaanse_vlag.jpg

In de herfst van 2013 trokken Anton Woldhek en Niko Moreno Ruiz langs de oostkust van Amerika om in de keuken te kijken bij onder andere de Yankees, Sixers, Giants, Redskins, NBA, MLS en Mets. Destijds waren de mannen recentelijk afgestudeerd en hadden ze met het net opgerichte Bureau Touché hun eerste klanten veroverd. Vandaag de dag viert het bureau haar lustrum, beschikt het over een team van 5 man/vrouw sterk, werkt het vanuit SX Eindhoven en bedient het zo'n 20 klanten. Om dit alles te vieren keren ze terug naar Amerika om weer achter de schermen te kunnen kijken bij de meest toonaangevende sportorganisaties. Voor SPORTNEXT zullen Anton en Niko verslag doen van hun reis. Lees hier de blogs die ze destijds schreven over hun Amerikaanse avontuur.

Lees verder »

In vijf stappen meer merchandise verkoop uit data

14/02/2015 09:000 reacties3912

fanbase_marketing_fp.jpg

Sportclubs beschikken over meer data dan ooit. Data van seizoenkaarthouders, maar ook van websitebezoekers, losse verkoop, leden kidsclub, nieuwsbrieflezers, Twitter-volgers en Facebook-vrienden. Door termen als big data en databasemarketing klinkt het soms als rocket science, maar dat hoeft helemaal niet. Het is simpelweg je fan leren kennen. Je hoeft echt niet handmatig algoritmes te kunnen schrijven om te profiteren van de kennis die al aanwezig is. Hier een vijfstappenplan met als voorbeeld het stimuleren van de merchandise verkoop.

Lees verder »

Zes acties om het voetbalstadion in de zomer vol te krijgen

24/06/2014 06:300 reacties3146

Union_Berlin_fp.jpg

De langste dag van het jaar - 21 juni - zit erop maar de zomerperiode is nog in volle gang. Een tijd waarin de bal niet rolt, de zon schijnt en de supporters genieten van hun welverdiende vakantie. Het stadion ligt er verlaten bij en dat is jammer. Daarom zes voorbeelden van sportclubs die hier op inspelen.

Lees verder »