{author}

Mikki Hoogenboom

Als content marketeer bij OBI4wan ben ik dagelijks bezig met de laatste trends en ontwikkelingen op het gebied van social media monitoring, webcare, reputatiemanagement, chatbots en meer…

LinkedIn »

Hoe sportsponsoring bijdraagt aan een sterke merkreputatie

25/06/2018 06:300 reacties1779

Bal_adidas.jpg

In de wereld van sportmarketing en het sponsoren van sportinitiatieven wordt het gebruik van social media en data steeds belangrijker. Eerder keken wij al naar de social media monitoring rondom grote sportevenementen in dit blog. Maar ook wat betreft sportsponsoring valt er veel te halen uit (social) media data. In onderstaand artikel lees je meer over het belang van het monitoren van sponsorships en hoe je het beste kunt halen uit de data.

Lees verder »

De meest opvallende momenten van de Olympische Spelen 2018 op social media

27/02/2018 10:170 reacties2841

Pyeongchang2018_vlag_OBI.jpg

De Olympische Spelen 2018 in Pyeongchang zijn officieel ten einde. En ook deze Spelen brachten ons de nodige spanning, teleurstellingen, vreugde en trots. Op social media werd volop meegeleefd met de sporters van TeamNL. In dit artikel zetten we de meest opvallende momenten van de Olympische Spelen 2018 op social media voor je op een rij aan de hand van data van OBI4wan.

Lees verder »

De invloed van social media op sportevenementen

05/02/2018 06:300 reacties2477

Tom_Dumoulin_shutterstock_691627324.jpg

2017 was voor de Nederlandse sportwereld een groot jaar. Zo won onder meer Tom Dumoulin de Giro d’Italia en werd hij verkozen tot sportman van het jaar, kroonde Feyenoord zich na 18 jaar weer tot landskampioen en werd Dafne Schippers wereldkampioen op de 200m. Ook op social media werd er veel gesproken over sportevenementen, -prestaties en -organisaties. Wat waren de hoogtepunten op social media in de wereld van de wedstrijdsport? En hoe kan je als sportbond of -organisatie goed monitoren voor, tijdens en na het evenement?

Lees verder »