{author}

Wouter De Jonckheere

Wouter startte in mei 2016 bij Socios Sports. Na zijn studie Sporteconomie startte hij als sportmarketeer bij Sport/Voetbalmagazine en Sport/Foot Magazine. In december 2010 lanceerde hij de site Voetbalquiz.be, samen met het Amsterdamse bedrijf Play like a Champion. Nu Socios Sports.

Tussen 2011 en 2015 werkte hij op freelance basis voor bedrijven als Zamante, Sports Ad-X, de Nationale Loterij (Scooore), Move to Cure (Lieven Maesschalck) en Toyota Motors Europa.

Bij Socios Sports is Wouter verantwoordelijk voor de internationale groei van Content Stadium.

Twitter »LinkedIn »

Club Brugge zet in op data-driven communicatie

06/11/2017 08:220 reacties1201

Club_Brugge_Blog_Wouter.png

Club Brugge zette de afgelopen weken de eerste stappen richting een meer data-driven communicatie via Facebook, Twitter en Instagram.

Lees verder »

Onderzoek naar transfers en geldzaken in het amateurvoetbal

20/12/2012 13:300 reacties3328

Zamante_voetbalonderzoek_fp.jpg

Zamante deed een onderzoek naar transfers en geldzaken in het amateurvoetbal. Dit onderzoek maakt deel uit van de content marketing strategie. Zamante, de Facebook van de voetbalwereld, richt zich voornamelijk op amateurvoetballers, tussen derde klasse en vierde provinciale. Met dit onderzoek wordt eveneens gepoogd om beter inzicht te krijgen in de noden en wensen van spelers. Er waren respondenten uit alle afdelingen van het Belgische voetbal, het gros daarvan is actief in provinciale afdelingen, namelijk 82,5%.

945 voetballers namen deel aan de online enquête waardoor de resultaten als representatief kunnen bestempeld worden. De overgrote meerderheid was Vlaming (88,8%) en mannelijk (97,8%). De meeste respondenten (61,6 %) zijn tussen twintig en dertig jaar. Bijna zestig procent van de respondenten is een vaste waarde in het eerste elftal: 38,2% is titularis en 21,3% staat meestal in de basis. Bovendien speelt 63,8% al meer dan vier seizoenen in ‘een’ eerste elftal. Kortom, het aantal jeugdspelers, beloften/reserven en bankzitters dat de vragenlijst invulde, is beperkt, maar daarom niet verwaarloosbaar.

Lees verder »

Budweiser claimt hockey

10/02/2012 12:300 reacties1819

Budweiser_claimt_hockey.jpg

Budweiser Canada lanceerde recent een schitterde campagne. Dit is van het beste dat ik de laatste jaren zag... Twee teams van hockey amateurs werden aangesproken om deel te nemen aan een kleine documentaire. Heel gewone ploegen, die wekelijks hun wedstrijden spelen en die erg fanatiek met hun sport en alles eromheen bezig zijn. Uiteraard wil Budweiser deze passie voor de sport claimen! Het idee:

Lees verder »

113 redenen om de app van Olympique Marseille te kopen

01/02/2012 08:450 reacties2403

Olympique_Marseille_fp.jpg

In oktober 2011 lanceerde Olympique Marseille de tweede versie van zijn officiële app voor mobiele toestellen. De omschrijving in de app store liegt er niet om. De app is in deze ronde duidelijk "verrijkt".

Lees verder »