{author}

Michel Dusée

Junior marketeer Eredivisie CV | Voormalig communitymanager SportNEXT en Sport & Strategie | Te bereiken via @micheldusee op Twitter | Studies: SPECO Sportmarketing (Fontys Tilburg), Postgraduaat Sportmanagement (Vrije Universiteit Brussel) & Digitale marketingstrategieën voor sportorganisaties (Businessofsports.nl) |

Website »Twitter »LinkedIn »Facebook »

7 redenen waarom Twitter aan kop staat in de Nederlandse sportwereld

10/05/2016 06:300 reacties4542

twitter_olympics_logo.jpg

Digitale ontwikkelingen en – als gevolg daarvan – veranderingen in het medialandschap hebben de wijze waarop sportliefhebbers hun favoriete sport consumeren compleet veranderd. Waar men vroeger sport kon consumeren in het stadion, voor de televisie, met de radio op de achtergrond aan, en/of aan de eettafel via kranten en tijdschriften, zijn er vandaag de dag talloze manieren om de sportprestaties van je favoriete team of atleet nauwlettend op de voet te volgen. Via websites, social media, apps en andere digitale innovaties is het niet alleen mogelijk om sport heel snel en eenvoudig te consumeren, maar ook direct in discussie te gaan met andere liefhebbers. Hoewel elk mediakanaal van toegevoegde waarde kan zijn, lijkt Twitter zich steeds meer te ontpoppen tot één van de belangrijkste mediakanalen in de sportwereld. Waarom? Daar zijn minstens 7 redenen voor!

Lees verder »

Wat kan de sport leren van 3 leading influencers in de museumsector?

20/04/2016 14:200 reacties1519

ieg_conf_musea_fp.jpg

Naast enkele influencers in de Nederlandse sportmarketing- en sponsormarkt, is ook de FIFA van de museumsector mee naar de IEG Sponsorship Conference in Chicago. Althans, qua bekendheid dan (en zonder de corruptieschandalen en andere perikelen...). Want vergis je niet: hoewel clubs als AJax en PSV wereldberoemd zijn in het voetbal, is hun bekendheid aanzienlijk kleiner als we het vergelijken met wereldvermaarde instituten als het Van Gogh Museum, Rijksmuseum of Kröller-Müller Museum! Wat hebben de influencers uit de cultuursector zoal geleerd op de sponsorship conference in Chicago? Is sportsponsoring compleet anders dan sponsoring in de cultuursector? In de vierde aflevering van Today at IEG  gaan Peter Sprenger en Bob van Oosterhout in gesprek met drie leading ladies uit de Nederlandse museumsector. 

Lees verder »

Vlogserie geeft inkijkje in het leven van een sporteventmanager

14/04/2016 11:200 reacties1287

eltingh_vlog_cura_fp.jpg

Op vrijdag 1 april jl. kondigde Eric Kersten, eventorganisator en CEO van The Organizing Connection, aan dat hij samen met oud-tennisprof Jacco Eltingh (directeur TennisEvents) een nieuw sporteventformat gaat toetsen in het buitenland. Al ruim 14 jaar is Kersten met zijn organisatie betrokken bij de coördinatie van alle faciliteiten rondom de AFAS Tennis Classics, terwijl Eltingh een rol inneemt als toernooidirecteur en met zijn bedrijf (TennisEvents) onder meer de promotie verzorgd. Maar is een vergelijkbaar tennisconcept eigenlijk wel makkelijk uit te rollen in een land aan de Caraïbische Zee (Curaçao) en waar de (sport)cultuur compleet anders is als in Nederland? In een vlogserie op YouTube geven Kersten & Eltingh een inkijkje in het leven van een eventdirector. Daarnaast laten ze zien wat er allemaal komt kijken bij het binnenhalen- of organiseren van een nieuw sportevenement. 

Lees verder »

Ajax en Suitsupply slaan handen ineen voor een (inter)nationale samenwerking

13/04/2016 15:300 reacties1538

ajax_suitsupply_bd.jpg

Na een partnership van maar liefst 26 (!) seizoenen, zullen de wegen tussen AFC Ajax en maatpakkenimperium Oger na dit seizoen scheiden. Tijdens WNL Op Zondag (afl. 3 april) maakte Fokke de Jong, oprichter en CEO van Suitsupply, al stilletjes bekend te gaan samenwerken met Ajax. Dit nieuws wordt vandaag door de Amsterdamse club bevestigd: de 33-voudig landskampioen is met Suitsupply een kledingpartnership voor 4 jaar overeengekomen. Vanaf volgend seizoen zal de complete selectie, staf, directie en medewerkers in kleding van Suitsupply verschijnen, terwijl Ajax de kersverse Official Sponsor  op haar beurt gaat helpen om onder meer te groeien in China.

Lees verder »