{author}

Peter Sprenger

Peter Sprenger is werkzaam in het bedrijfsleven, heeft een nauwe affiniteit met sport en is voorzitter van de Nevobo. Hij is in het verleden betrokken geweest bij diverse sportorganisaties op het terrein van media & marketing. Hij begeleidt bedrijven als het gaat om de transitie naar de digitale wereld en het aanpassen van de bedrijfsstrategie aan veranderende omstandigheden en markten. In het verleden is hij werkzaam geweest bij Rabobank NL, Ricoh en Infostrada Sports Group. Hij is auteur van diverse boeken waaronder ‘De iPad economie’. Als docent is hij verbonden aan de programma‚Äôs Digitaal Leiderschap en Strategisch Leiderschap van de Rijksuniversiteit Groningen. Bij de IBO Business School doceert hij Marketing in het MBA programma. Tevens is Peter gastdocent bij het Innovation & Technology Entrepreneur programma van de TU Eindhoven.

Website »Twitter »LinkedIn »

De 10 marketing- en sponsortrends vanuit IEG Chicago

11/04/2017 06:300 reacties3809

McLaren-Honda_k.jpg

Vier dagen waren we ondergedompeld in de marketing oase van Chicago. En levert dat dan wat nieuws op? Dat is een terechte vraag, en het eerlijke antwoord is: Ja, het levert zeker wat op. Want al zijn de megatrends in marketing en sponsoring al jaren zichtbaar, ieder jaar gaan de praktijkcases een stukje dieper. Ging het de afgelopen jaren vaak nog over het 'waarheen', deze editie focuste zich nadrukkelijk op het 'hoe'. Gedemonstreerd door de bevlogen cases van topmerken en topsportorganisaties worden de veranderingen in de sponsormarkt steeds duidelijker. De fusie tussen content, digital en data staat daarin centraal. Met technologie als de grote aanjager van de vernieuwing. Iedereen doet het met elkaar, alles fuseert met elkaar. En zo worden hele nieuwe marketingeffecten gecreëerd. Daarmee volgt sponsoring de extreme veranderingen die gaande zijn in de wereldwijde marketingindustrie. Dit zijn de 10 trends waar iedere marketeer, manager of sponsorexpert even bij stil moet staan.

Lees verder »

De 10 regels van het nieuwe marketing denken!

22/04/2016 06:300 reacties4288

taco_bell_fp.jpg

Op de IEG Chicago conferentie spraken vier dagen lang de beste bedrijven en vooraanstaande experts over de veranderingen in marketing, sponsoring en technologie. De sponsormarkt groeit, niet alleen in sport, ook in de categorieën cultuur en maatschappij. Nieuwe ontwikkelingen in de technologie geven een hele nieuwe dimensie aan wat er allemaal kan om marketing effecten te maximaliseren. Wat zijn de grote trends in deze marketingwereld om succesvol te opereren? 

Lees verder »

De 10 (sport)marketingtrends voor 2016

30/12/2015 07:300 reacties6437

marketing_trends_peter_full_fp.jpg

Rond de jaarwisseling staan we op SportNEXT traditiegetrouw stil bij de nieuwste trends. Zo zal Gijsbregt Brouwer in de komende weken twee keer zijn licht laten schijnen op de belangrijkste (te verwachten) ontwikkelingen in de sportmarkt. Wat is het kader voor de SportNEXT trends? En nog belangrijker: wat zijn de vijf sporttrends voor 2016? Maar naast trends in de (Nederlandse) sportmarkt zijn er nog talloze bewegingen, ontwikkelingen en trends die voor sportmarketeers onwijs interessant zijn. Eerder kwamen al de vijf trends voor social media in de sport en de vijf trends in sportkleding aan bod. Vandaag gaat Peter Sprenger in op de 10 (sport)marketingtrends voor 2016. Wat zijn de marketingvoorspellingen voor komend jaar? 

Lees verder »

10 takeaways van de MarTech conference 2015

23/10/2015 06:300 reacties3315

martech_conf_tot_fp.jpg

Technologie heeft een steeds grotere invloed op het marketingvak. In de digitale wereld worden 'customer experience' en 'user experience' een twee-eenheid. Wat waren de belangrijkste conclusies van de MarTech conference 2015 die strategische marketeers moeten weten?

Lees verder »