{author}

Peter Sprenger

Peter Sprenger is werkzaam in het bedrijfsleven, heeft een nauwe affiniteit met sport en is voorzitter van de Nevobo. Hij is in het verleden betrokken geweest bij diverse sportorganisaties op het terrein van media & marketing. Hij begeleidt bedrijven als het gaat om de transitie naar de digitale wereld en het aanpassen van de bedrijfsstrategie aan veranderende omstandigheden en markten. In het verleden is hij werkzaam geweest bij Rabobank NL, Ricoh en Infostrada Sports Group. Hij is auteur van diverse boeken waaronder ‘De iPad economie’. Als docent is hij verbonden aan de programma’s Digitaal Leiderschap en Strategisch Leiderschap van de Rijksuniversiteit Groningen. Bij de IBO Business School doceert hij Marketing in het MBA programma. Tevens is Peter gastdocent bij het Innovation & Technology Entrepreneur programma van de TU Eindhoven.

Website »Twitter »LinkedIn »

Arsenal kan dankzij innovatielab nog sneller digitaal innoveren

27/03/2018 06:300 reacties2645

Arsenal_Innovation_Lab_Header.jpg

Wie van buiten kijkt denkt al snel dat een Premier League-club als Arsenal alles voor elkaar heeft als het gaat om ideeën voor innovatie rond de fans. Maar daar was Arsenal zelf wat kritischer over. Het management had een jaar geleden het gevoel dat er nieuwe mogelijkheden waren die men nog niet kende. Dat was precies de reden dat er een uniek project werd afgetrapt onder de titel 'Arsenal Innovation Lab'. In dit lab kon iedereen zich melden die dacht een briljant digitaal idee te hebben. Maar liefst 250 mensen schreven zich in. Allemaal dachten ze het verschil te kunnen maken. Naast verstokte Arsenal-fans waren dat digitale startups en verschillende buitenlandse bedrijven. Van de zes finalisten kwamen er drie uit het buitenland (VS, Israël en Frankrijk).

Lees verder »

De 11 marketingtrends van 2018

07/02/2018 06:300 reacties2773

Chatbot_shutterstock_552655498.jpg

Je kunt heel lang naar trends staren. Ze kloppen allemaal wel, maar het is nog veel interessanter te weten op welk moment ze er echt toe doen. 2018 is wat dat betreft een doorbraakjaar voor eerder voorspelde marketingtrends. Dit jaar kan niemand de moderne digitale marketingwetten nog negeren. 'Marketing has become the product': niet het product zelf, maar het managen van de customer touchpoints is de succesfactor geworden. Dit vraagt om nieuwe inzichten en andere competenties binnen organisaties. Daarom hier de 11 trends die in 2018 hun opwachting maken in een wereld waarin customer experience regeert.

Lees verder »

De 10 marketing- en sponsortrends vanuit IEG Chicago

11/04/2017 06:300 reacties4111

McLaren-Honda_k.jpg

Vier dagen waren we ondergedompeld in de marketing oase van Chicago. En levert dat dan wat nieuws op? Dat is een terechte vraag, en het eerlijke antwoord is: Ja, het levert zeker wat op. Want al zijn de megatrends in marketing en sponsoring al jaren zichtbaar, ieder jaar gaan de praktijkcases een stukje dieper. Ging het de afgelopen jaren vaak nog over het 'waarheen', deze editie focuste zich nadrukkelijk op het 'hoe'. Gedemonstreerd door de bevlogen cases van topmerken en topsportorganisaties worden de veranderingen in de sponsormarkt steeds duidelijker. De fusie tussen content, digital en data staat daarin centraal. Met technologie als de grote aanjager van de vernieuwing. Iedereen doet het met elkaar, alles fuseert met elkaar. En zo worden hele nieuwe marketingeffecten gecreëerd. Daarmee volgt sponsoring de extreme veranderingen die gaande zijn in de wereldwijde marketingindustrie. Dit zijn de 10 trends waar iedere marketeer, manager of sponsorexpert even bij stil moet staan.

Lees verder »

De 10 regels van het nieuwe marketing denken!

22/04/2016 06:300 reacties4581

taco_bell_fp.jpg

Op de IEG Chicago conferentie spraken vier dagen lang de beste bedrijven en vooraanstaande experts over de veranderingen in marketing, sponsoring en technologie. De sponsormarkt groeit, niet alleen in sport, ook in de categorieën cultuur en maatschappij. Nieuwe ontwikkelingen in de technologie geven een hele nieuwe dimensie aan wat er allemaal kan om marketing effecten te maximaliseren. Wat zijn de grote trends in deze marketingwereld om succesvol te opereren? 

Lees verder »