{author}

Ad Maatjens

Oprichter Sponsorreport, het kennisplatform over sponsoring in de Benelux. Sponsorreport verschijnt tien keer per jaar, waarvan 4 keer als printeditie en inclusief de eindejaarsglossy met exclusieve onderzoeken en analyses, (internationale) case-studies, data en interviews. Daarnaast organiseert Sponsorreport kennissessies, een jaarcongres en studiereizen. De beste artikelen uit Sponsorreport worden gebundeld in het Jaarboek Sponsorreport.

Website »Twitter »

Bob van Oosterhout meest invloedrijke persoon in sponsorindustrie

22/12/2016 13:310 reacties2907

Foto_Persconferentie_1.jpg

Bob van Oosterhout, oprichter en directeur van sportmarketingbureau Triple Double, is door Sponsorreport uitgeroepen tot meest invloedrijke persoon in de Nederlandse sponsorindustrie.

Lees verder »

Alle cijfers en sponsors van de 18 Eredivisieclubs

10/09/2016 06:300 reacties9213

asito_heracles.jpg

De totale sponsorinkomsten van de 18 Eredivisieclubs kunnen dit seizoen, wanneer daar zowel echte sponsorinkomsten als inkomsten uit businessseats en VIP-boxen mee worden gerekend, worden geschat op 171,7 miljoen euro. Dat is ongeveer 5 miljoen minder dan een seizoen eerder. Dat blijkt uit het nieuwste overzicht dat SponsorReport deze week gepubliceerd heeft met daarin de belangrijkste sponsors van de Nederlandse Eredivisieclubs.

Lees verder »

AkzoNobel sponsort Nederlandse boot in Volvo Ocean Race

05/07/2016 15:300 reacties1293

volvo_ocean_race_akzo_nobel.jpg

Team AkzoNobel kondigde dinsdag in Scheveningen zijn deelname aan de Volvo Ocean Race 2017-2018 aan. Daarmee is de Nederlandse campagne de eerste officiële deelnemer van de komende editie, die over vijftien maanden van start gaat en in juni 2018 in Den Haag finisht.

Lees verder »

Sponsorreport Survey 2016: Minder sponsorships en meer focussen

01/03/2016 10:300 reacties2177

sponsoring_survey_fp.jpg

Sponsorreport heeft opnieuw onderzoek gedaan naar de ontwikkelingen en verwachtingen op het gebied van sponsoring bij het sponsorend bedrijfsleven in Nederland in 2016. Terwijl de sponsoruitgaven vorig jaar voor het eerst na jaren van achteruitgang stabiliseerde, zet de gehoopte groei dit jaar niet door, zo blijkt uit de survey in de meest recente report. Uiteindelijk hebben 57 bedrijven meegewerkt aan het onderzoek, waarbij de grote sponsors (bedrijven met een sponsorbudget tussen de 1 en 2 miljoen euro) met 26% het grootste deel van de respondenten vormen. Wat blijkt onder de respondenten? Social media en PR zijn de belangrijkste communicatie-instrumenten, het activatiebudget is nagenoeg gelijk aan het sponsorrechtenbudget, budgetten verschuiven naar niet-sportieve domeinen en maar liefst 70% van de respondenten geeft aan de sponsorcontracten dit jaar te beëindigen. Moeten sportmarketeers zich zorgen maken?

Lees verder »