{author}

Chris Woerts

Eigenaar CWO Consultancy & Marketing

Chris Woerts is voormalig commercieel directeur van Feyenoord en het Engelse Sunderland. Hij heeft zich ontwikkeld als een deskundige op het gebied van sportmarketing. Bij Feyenoord ontwikkelde hij een nieuwe sponsorstrategie. Mede door zijn inbreng ontstonden projecten als Feyenoord TV, Ono Adventure (voor de Japanse markt) en Ghaly Adventure (voor de Egyptische markt). Als commercieel en marketing directeur van de Eredivisie NV was hij verantwoordelijk voor de succesvolle TV Tender en het ontstaan van de eredivisietune op televisie, radio en print. Chris Woerts heeft gedurende zijn carriere de nodige individuele prijzen gewonnen. In 2002 werd hij MegaMarketeer en in 2005 meest succesvol en invloedrijk persoon in de sponsormarkt.

Website »Twitter »

Tijd voor een topsport BV, maar zonder NOC*NSF

08/05/2018 06:303 reacties4913

TeamNL_Rio.jpg



De ronkende persberichten en de reacties op sociale media van sporters en sportbonden over de bijdrage van De Nederlandse Loterij aan de financiering van de sport in Nederland logen er niet om. Het was één groot feest. Maar achter die façade van welgemeende loftuitingen schuilt een groot probleem: zo goed gaat het niet met de financiering van de (top)sport in Nederland.

Lees verder »

Fan en familie first zou motto Olympische Spelen moeten zijn

12/02/2018 09:281 reactie4326

PyeongChang_medailleceremonie_3km_Carlijn_Achtereekte.jpg

Het is eigenlijk te triest voor woorden. Als sporter wil je het hoogst mogelijke bereiken: een medaille op de Olympische Spelen. Je traint er vier jaar keihard voor. Laat er alles voor staan en hoe gaaf is het dan om op het podium te staan op het Medal Plaza. Het is een ongelooflijk mooi moment dat altijd in het geheugen gegrift zal blijven staan. Maar er wringt ook iets aan de olympische medailleceremonie…

Lees verder »

Nederland snapt niets van tv-rechten, helemaal niets

23/01/2018 06:300 reacties3314

Premier_League_bal_shutterstock_488340148.jpg

In Engeland werd eind 2017 de tenderprocedure ingezet voor de verkoop van de rechten van livewedstrijden en samenvattingen in de Premier League. De bestuurders van de clubs in ‘s werelds rijkste voetbalcompetitie gaan er zonder pardon en gêne vanuit dat er ook in deze nieuwe cyclus van drie jaar (vanaf seizoen 2019/2020) wederom een recordbedrag voor de rechten wordt neergeteld door partijen als Sky, BT Sports en de BBC.

Lees verder »

Jupiler League moet zichzelf opnieuw uitvinden

27/09/2017 06:300 reacties3718

Jupiler_League_FCEmmen.jpg

Jupiler stop als naamgever van wat ooit de Eerste Divisie heette. De directie en een aantal directbetrokkenen wisten het al geruime tijd. Hoopvol laat de directie van de Jupiler League weten dat het in gesprek is met potentiële kandidaten, maar de realiteit leert dat er nog maar weinig tractie is vanuit de markt. Dat kan liggen aan de vraagprijs van 1,5 miljoen euro, maar je kunt ook een andere, meer fundamentele vraag stellen: is de Jupiler League nog wel levensvatbaar in de huidige vorm?

Lees verder »