Hoe kun je esports succesvol inzetten als marketingmiddel?

12/06/2018 06:300 reacties970

esportsX.JPG

De esports-markt is de afgelopen jaren enorm ontwikkeld in Nederland. Bedrijven, organisaties en zelfs lokale overheden gebruiken esports als marketingmiddel. Esports lijkt hét middel voor merken om millennials en Gen Z te bereiken. Maar hoe zet je esports succesvol in voor je eigen activiteiten? Tijdens EsportsX kregen 350 professionals van sportclubs, bonden, merken, marketingorganisaties, esports communities en eventorganisatoren antwoord op deze vraag.

Lees verder »

Hoe maken de WK-deelnemers hun selecties bekend?

05/06/2018 09:100 reacties1786

WK2018_shutterstock_1070022389.jpg

Het wereldkampioenschap voetbal deze zomer in Rusland is hét hoogtepunt van de sportzomer. Ondanks de afwezigheid van Oranje blijft het een toernooi om naar uit te kijken. En de voorpret is al begonnen. De deelnemers maken deze periode hun definitieve WK-selecties bekend en dat gepaard met de nodige creativiteit. Van jonge fans die alle namen van de spelers opnoemen tot een origineel wedstrijdformulier. En van een heroïsche video tot een exclusieve WhatsApp-groep. Een overzicht.

Lees verder »

Het laatste sportmarketingnieuws met gokken in VS, zweet sponsorship en Michael Jordan

20/05/2018 07:300 reacties1024

Michael_Jordan.jpg

In de week waarin prins (en sportfan) Harry en Meghan Markle in het huwelijksbootje stapten, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Lees verder »

Fanexperience by the Bulls

07/05/2018 06:300 reacties1483

headerHR.jpg

Onlangs was ik met een groep van zo’n 25 Nederlandse sponsor- en marketingprofessionals bij het jaarlijkse IEG-congres in Chicago. Om ons onder te dompelen in de Amerikaanse sportcultuur hebben we voorafgaand aan het congres een wedstrijd van de Chicago Bulls tegen de Brooklyn Nets bezocht. En wat was dat gaaf! Run with the Bulls!

Lees verder »

Het kampioenschap van PSV; van een eigen live uitzending tot partneractivaties

03/05/2018 06:300 reacties2583

PSV_kampioen_Lozano.jpeg

PSV kroonde zich op 15 april voor de 24e keer tot landskampioen van Nederland. De weg naar de titel werd niet alleen in eigen land, maar ook in Latijns-Amerika op de voet gevolgd. Speciaal voor de vele PSV-fans uit Mexico besloten de Eindhovenaren voor het eerst de huldiging ook volledig in het Spaans uit te zenden. We spraken met Guus Pennings, Manager Marketing & Media bij PSV, over de communicatiestrategie, partneractivaties en de eigen online live-uitzending.

Lees verder »