La Liga gaat Spaanse competitiewedstrijden in Verenigde Staten spelen

16/08/2018 15:130 reacties595

Real_Madrid_FC_Barcelona_La_Liga_shutterstock_343584863.jpg

De Spaanse profliga gaat de komende jaren verschillende competitiewedstrijden afwerken in de Verenigde Staten. La Liga is hiervoor een 15-jarige samenwerking aangegaan met een Noord-Amerikaans sport- en entertainmentbedrijf. Het doel van de samenwerking is de Spaanse competitie populairder maken in de VS en Canada en de inkomsten van La Liga te vergroten.

Lees verder »

KNVB verhoogt met persoonlijke mailing voetbalbeleving bij leden

13/08/2018 06:300 reacties1098

KNVB_in_beeld.JPG

De KNVB beschikt over enorm veel data van zijn voetballers en verenigingen. Het afgelopen seizoen werden er bijvoorbeeld bijna 700.000 (!) geregistreerde amateurwedstrijden gespeeld. Om het voetbal nog leuker te maken, de beleving te verhogen en daardoor voetballers langer aan het voetballen te houden, personaliseerde de voetbalbond de verzamelde data. Het resultaat: een digitale mailing naar 480.000 veld- én zaalvoetballers vanaf 13 jaar, waar spelers en verenigingen positief op reageerden.

Lees verder »

WK triathlon levert Rotterdam 6 miljoen euro op

10/08/2018 10:090 reacties1174

SportFilmFestival_1_kleur.jpg

Het wereldkampioenschap triathlon van vorig jaar in Rotterdam heeft gezorgd voor een economische impact van ruim 6 miljoen euro. Het evenement trok ruim 13.500 bezoekers en 4600 deelnemers naar de haven en langs het parcours in de binnenstad. Dat heeft Rotterdam Topsport bekendgemaakt.

Lees verder »

Het laatste sportmarketingnieuws met Jordan Brand, Serie A in bioscoop en fitfluencers

29/07/2018 07:300 reacties1010

PSG_Jordan_Brand.jpeg

In de week waarin de machtwisseling in het wielrennen een feit werd, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Lees verder »

De financiering van grootschalige internationale sportevents in Schotland en Denemarken

26/07/2018 06:300 reacties1674

Commonwealth_Games_shutterstock_206770195.jpg

Dat het organiseren van grote sportevenementen vele positieve gevolgen voor economie en maatschappij kan hebben, wordt grotendeels erkend in heel Europa. Een gevolg is dat internationale federaties de vragende partij worden en de keuze kunnen maken uit meerdere bieders. De onderlinge concurrentiepositie tussen landen lijkt in grote mate bepalend voor de slagkracht bij het binnenhalen van dergelijke internationale sportevenementen. Ik dook voor mijn afstudeerscriptie aan de opleiding Sportkunde leerroute Sport Management en Ondernemen aan de Hogeschool van Amsterdam in dit vraagstuk en zocht naar succesfactoren in twee van de meest succesvolste landen van de afgelopen jaren, te weten Denemarken en Schotland.

Lees verder »