Het laatste sportmarketingnieuws met Zlatan, PDC, Peugeot, Inter en Instagram

22/04/2018 07:300 reacties212

Inter_Instagram.jpg

In de week waarin PSV zich overtuigend tot landskampioen kroonde, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Lees verder »

In de BV Sport: Nike Boor over de financiering en sponsoring van Fonds Gehandicaptensport

19/04/2018 09:141 reactie656

BV_Sport_Nike_Boor.jpg

Al bijna dertig jaar is Nike Boor directeur van Fonds Gehandicaptensport en in die tijd is er veel veranderd voor aangepaste sporters! Hoe zit het sportmarketingtechnisch met de gehandicaptensporten? Boor schoof aan bij Frank van den Wall Bake en Robert Denneman in de BV Sport op ALLsportsradio.

Lees verder »

adidas maakt 30.000 persoonlijke video’s voor alle deelnemers aan Boston Marathon

18/04/2018 06:300 reacties607

Boston_Marathon_shutterstock_298479119.jpg

Ter ere van het 30-jarig partnership met de Atletiekfederatie van Boston creëerde adidas afgelopen weekend maar liefst 30.000 unieke video’s. Van elke deelnemer aan de Boston Marathon werd een persoonlijke video gemaakt. De activatie is onderdeel van de ‘Here to Create Legend’-campagne van het kledingbedrijf.

Lees verder »

Fan engagement en veranderend eigenaarschap BVO’s

17/04/2018 06:302 reacties956

Schalke_fans_fan_engagement.jpg

Bij veel BVO’s in Nederland lopen op dit moment marketingprojecten om de betrokkenheid van fans bij de club te vergroten. Dat lijkt geen eenvoudige opgave. Het doel is vaak het vergroten van de commerciële opbrengsten voor de club. De fans zelf hebben een enorme liefde voor de club en willen daarop worden aangesproken. Ze hebben moeite als ‘klant’ benaderd te worden door hun eigen club. (De Leeuw 2018). De marketeer bij een BVO moet voorzichtig en slim opereren om verschillende belanghebbenden tegemoet te komen. In deze bijdrage laten we recente ontwikkelingen zien wat betreft eigendom van BVO’s in Engeland en Duitsland. Vervolgens maken we duidelijk bij welk economisch model deze veranderingen passen. We ronden af met enkele vraagstukken voor beleidsmakers in de voetbalwereld als het gaat om fan engagement en eigendom van de club.

Lees verder »

IEG 2018 - Hoe de Rabobank en Nevobo elkaar vonden in duurzame voeding

16/04/2018 09:330 reacties761

Tom_van_Kuyk_Rabo_Nevobo.jpg

Rabobank en de Nederlandse Volleybond maakten onlangs bekend een driejarige samenwerking aan te gaan. Opvallend aan het partnership is dat beide partijen hun voedselkennis bundelen vanuit de gezamenlijke ambitie om rondom de evenementen die de komende jaren in Nederland plaatsvinden een impuls te geven aan een gezond, duurzaam voedingsaanbod. Tom van Kuyk, sponsormanager van Rabobank, gaf tijdens het IEG-congres in Chicago tekst en uitleg.

Lees verder »