Het laatste sportmarketingnieuws met Davis Cup, Suarez naar Puma en Alex Hunter

19/08/2018 07:300 reacties294

Luis_Suarez_shutterstock_1084779101.jpg

In de week waarin de Keuken Kampioen Divisie van start ging, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Lees verder »

La Liga gaat Spaanse competitiewedstrijden in Verenigde Staten spelen

16/08/2018 15:130 reacties594

Real_Madrid_FC_Barcelona_La_Liga_shutterstock_343584863.jpg

De Spaanse profliga gaat de komende jaren verschillende competitiewedstrijden afwerken in de Verenigde Staten. La Liga is hiervoor een 15-jarige samenwerking aangegaan met een Noord-Amerikaans sport- en entertainmentbedrijf. Het doel van de samenwerking is de Spaanse competitie populairder maken in de VS en Canada en de inkomsten van La Liga te vergroten.

Lees verder »

Ajax en EA Sports ontwikkelen unieke propositie voor FIFA 19

15/08/2018 13:360 reacties1917

CRUIJFF-TW-HOOFDTWEET-1200-x-628-FIFA-19-A.PNG

Ajax brengt opnieuw een speciale FIFA 19 Ajax-Edition uit. Uniek dit jaar is dat supporters bij de aankoop van deze editie kans maken op 1 van de 14 Johan Cruijff Prime ICONS. Zo blijven de Amsterdammers innoveren op het gebied van esports en biedt de club een unieke asset voor de Ajax-fan.

Lees verder »

Dit zijn de 16 kledingsponsors in de Eredivisie

14/08/2018 06:300 reacties2248

Ajax_Huntelaar_shutterstock_1010672230.jpg

De bal rolt weer in de Eredivisie. Afgelopen vrijdagavond werd het nieuwe seizoen in gang gebracht door PEC Zwolle en sc Heerenveen. En de jaargang 2018/2019 kent (hoogstwaarschijnlijk) in ieder geval één primeur: nog nooit waren er zoveel verschillende kledingsponsors. Maar liefst 16 verschillende kledingmerken zijn actief in de Eredivisie. Naast grote merken als adidas, Nike en Under Armour zien we in Nederland vooral veel kleinere merken, uit binnen- én buitenland.

Lees verder »

KNVB verhoogt met persoonlijke mailing voetbalbeleving bij leden

13/08/2018 06:300 reacties1097

KNVB_in_beeld.JPG

De KNVB beschikt over enorm veel data van zijn voetballers en verenigingen. Het afgelopen seizoen werden er bijvoorbeeld bijna 700.000 (!) geregistreerde amateurwedstrijden gespeeld. Om het voetbal nog leuker te maken, de beleving te verhogen en daardoor voetballers langer aan het voetballen te houden, personaliseerde de voetbalbond de verzamelde data. Het resultaat: een digitale mailing naar 480.000 veld- én zaalvoetballers vanaf 13 jaar, waar spelers en verenigingen positief op reageerden.

Lees verder »