Primeur in Eredivisie: hoogtepunten in VR door ogen van spelers met app FOX Sports

18/08/2017 10:390 reacties927

FOX_BeyondSportsapp.png

De Eredivisie kent dit weekend een primeur. Voor de eerste keer is het mogelijk via een gratis virtual reality-app van FOX Sports de hoogtepunten van het voetbalweekend te beleven door de ogen van de spelers. De app komt voort uit een samenwerking tussen FOX Sports Eredivisie en Beyond Sports.

Lees verder »

Het laatste sportmarketing nieuws met Manchester United, Tinder, Totti en TomTom

06/08/2017 07:300 reacties829

Totti_shirt_ruimte_fp.png

In de week waarin we allemaal niet uitgepraat raakte over de transfer(soap) rondom Neymar Jr (Chris Woerts schrijft morgen een uitgebreide blog) staan de OranjeLeeuwinnen op het punt om geschiedenis te schrijven. In het licht van die historische EK-finale lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling van nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Lees verder »

Wat kan Blockchain betekenen voor de sport?

12/07/2017 06:300 reacties1841

blockchain-header.png

Yes, ik heb de primeur! Het eerste artikel over Blockchain op SPORTNEXT. En daar is het tijd voor ook. Op een platform waar het gaat over de magie van sport, en wat digitale technologie doet voor de beleving van sporter en fan, mag een artikel over Blockchain zeker niet ontbreken.

Lees verder »

Op deze manier wil Nike terugslaan naar adidas en Under Armour

10/07/2017 06:300 reacties1429

nike_flagshipstore_inside.jpg

Jarenlang veranderde alles wat Nike aanraakte in goud. Het merk was extreem populair, wereldwijd marktleider en de inkomsten stegen zo’n beetje elk jaar. Maar de tijden zijn veranderd. Eerst was daar Under Armour dat de (Amerikaanse) markt bestormde en een marktaandeel van Nike afpakte. En 2016 was het jaar van adidas. Tijd dus voor Nike om terug te slaan. Op 15 juni werd de nieuwe strategie voor de komende jaren gepresenteerd. Het draait de komende jaren allemaal om deze drie thema’s: snelheid, innovatie en direct contact met consumenten.

Lees verder »

Golden Standard voor vrouwenvoetbal moet OranjeLeeuwinnen helpen stap vooruit te zetten

07/07/2017 12:070 reacties900

Oranje_Leeuwinnen_WK2015.jpg

Het komende EK voor vrouwen is het decor voor een groot en vernieuwend data-onderzoek. De KNVB werkt daarin samen met de Universiteit Leiden en Sportinnovator. Dat in de topsport tegenwoordig alles gemeten wordt, is geen nieuws. Wel nieuw is dat dit onderzoek verbanden gaat vinden die we tot dusver niet konden zien. Over bits en bytes aan de vooravond van een voetbaltoernooi.

Lees verder »