Die Dutch Grand Prix komt er!

17/10/2017 09:560 reacties2375

Max_Verstappen_GPAustriagoed.jpeg

Een Formule 1-race in Nederland. Al sinds de entree van Max Verstappen in de koningsklasse van de autosport wordt erover gesproken. Zandvoort en Assen leken lange tijd de beste papieren te hebben voor het organiseren van een Grand Prix. Maar toen was er vorige week het bericht dat de directeuren van Liberty Media, eigenaar van de Formule 1, het liefst een stratenrace wil organiseren in Amsterdam of Rotterdam.

Lees verder »

adidas wil schoenen maken op basis van jouw voorkeuren – met behulp van robots

09/10/2017 06:300 reacties869

adidas_AM4LDN.jpg

Ben je woonachtig in Londen, Parijs, Los Angeles, New York, Tokio of Shanghai, of kom je vaak in een van deze steden? Dan kun je binnenkort hardloopschoenen van adidas kopen die specifiek gemaakt zijn voor die stad. Als het aan het Duitse bedrijf ligt, is dit nog maar het begin van het personaliseren van sneakers.

Lees verder »

Augmented… wat?

03/10/2017 06:300 reacties1118

Apple_keynote_Blog_Benjamin.png

Terwijl de wereld versnelt, blijft een groot gedeelte van de sportindustrie achter. Alweer.

Lees verder »

Oproep aan Eredivisie: start met livestreamen via social media!

28/09/2017 06:300 reacties1378

de_kuip.jpg

Het is slechts een kwestie van tijd voordat sociale netwerken gaan meebieden op de uitzendrechten voor sport. Dat zei Ed Woodward, vicevoorzitter van Manchester United, vorige week. Als Facebook en Amazon zich gaan mengen in de strijd om de tv-rechten van bijvoorbeeld de Premier League kan dat grote gevolgen hebben. Maar het biedt tegelijkertijd ook heel veel kansen, bijvoorbeeld voor de Eredivisie.

Lees verder »

De ultieme vorm van fanmarketing en dataverzameling: de nieuwe NBA-shirts van Nike

20/09/2017 06:300 reacties1394

NBA_connectedjersey_Nike.jpg

Sinds afgelopen weekend zal een fan-shirt van een NBA-team nooit meer zomaar een shirt zijn. Het is je ticket naar exclusieve content en aanbiedingen. De nieuwe NBA-shirts van Nike stellen fans in staat om hoogtepunten te downloaden en exclusieve aanbiedingen te ontgrendelen. Nike lanceert met het shirt de ultieme vorm van fanmarketing en zorgt voor een unieke manier van dataverzameling.

Lees verder »