Het laatste sportmarketingnieuws met Cruijff in FIFA en PSV krijgt Foodcoach

12/08/2018 07:300 reacties741

PSV_Jumbo_Foodcoach.jpeg

In de week waarin de Nederlandse sporters zich van hun beste kant lieten zien in Glasgow en Berlijn, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Lees verder »

Hoe Hoffenheim weet te scoren met data

06/08/2018 10:520 reacties1464

Hoffenheim_Stadion.jpg

De meeste marketeers hebben in de laatste jaren hun vakgebied sterk zien veranderen. Het aantal contactpunten en de snelheid waarmee zij moeten communiceren en reageren neemt jaarlijks toe, en de regie hierop neemt steeds verder af. Veel van datgeen wat over hun merk wordt gezegd speelt zich inmiddels buiten de eigen afdeling af, waardoor controleren en plannen steeds lastiger is geworden. Toch is het mogelijk dit op een goede manier aan te pakken door verdere automatisering van processen. Hoe? Ik beschrijf het aan de hand van een case van de Duitse voetbalclub Hoffenheim.

Lees verder »

‘Digitale zelfbeschikking’ leidt tot nieuwe verdienmodellen in de sport

02/08/2018 06:301 reactie1280

Qiy_Foundation.png

In de digitale economie spelen data een enorm grote rol. Datamarketing biedt allerlei nieuwe kansen voor de sportindustrie. Maar met deze nieuwe mogelijkheden ontstaan ook gevaren, met name op het gebied van privacy. De Qiy Foundation wil het anders doen en komt met een oplossing: zélf je data beheren.

Lees verder »

3x3 Pro League moet nieuwe standaard voor organisatie basketbalevent worden

20/07/2018 15:050 reacties1637

3x3_Pro_League_header.jpeg

Komende vrijdag en zondag vindt de finale van Nederlands nieuwste basketbalcompetitie plaats: de 3x3 Pro League. In de RAI in Amsterdam staan de laatste wedstrijden van de competitie op het programma. Met onder meer een spectaculaire, interactieve LED-vloer, 30 camera’s rondom het veld voor de tv-uitzendingen en online activatie en een hypermodern shottrackingsysteem wil de organisatie een nieuwe standaard neerzetten voor het organiseren van basketbalevenementen.

Lees verder »

Interactieve Augmented Reality is van nú

19/07/2018 06:301 reactie1142

Marcelo__Dr.WOOOW!_2.jpg

Shinen in een video naast de beste linksback ter wereld Marcelo? Een potje tennissen met Roger Federer? Augmented Reality maakt het mogelijk. AR is niet meer van de toekomst, maar van nú. Dr. WOOOW! heeft tijdens het WK voetbal een unieke activatie ontwikkeld die het mogelijk maakt video’s op te nemen met een interactieve Marcelo. Het is tijd voor creatievelingen zich te bewijzen binnen Augmented Reality.

Lees verder »