IEG 2018 - Wrap up: Hoe maak jij het verschil?

12/04/2018 16:280 reacties845

IEG2018_Wrap-up.png

Na vier dagen is er een einde gekomen aan de 35e editie van de IEG Sponsorship Conference in Chicago. In de laatste aflevering van IEG Today blikken Bob van Oosterhout en Peter Sprenger terug op een inspirerend congres. Over het verschil maken, brutale content, fan engagement, technologie op micro-niveau, esports en antwoord op de vraag: hoe dan?!

Lees verder »

Arsenal kan dankzij innovatielab nog sneller digitaal innoveren

27/03/2018 06:300 reacties2290

Arsenal_Innovation_Lab_Header.jpg

Wie van buiten kijkt denkt al snel dat een Premier League-club als Arsenal alles voor elkaar heeft als het gaat om ideeën voor innovatie rond de fans. Maar daar was Arsenal zelf wat kritischer over. Het management had een jaar geleden het gevoel dat er nieuwe mogelijkheden waren die men nog niet kende. Dat was precies de reden dat er een uniek project werd afgetrapt onder de titel 'Arsenal Innovation Lab'. In dit lab kon iedereen zich melden die dacht een briljant digitaal idee te hebben. Maar liefst 250 mensen schreven zich in. Allemaal dachten ze het verschil te kunnen maken. Naast verstokte Arsenal-fans waren dat digitale startups en verschillende buitenlandse bedrijven. Van de zes finalisten kwamen er drie uit het buitenland (VS, Israël en Frankrijk).

Lees verder »

Nederland zet met fandashboard eerste stap richting digitalisering van de sportwereld

26/03/2018 06:302 reacties1820

Mobiele_weergave_Fandashboard.jpg

In Nederland hebben vijf partijen de handen ineengeslagen om data op één plek bij elkaar te brengen en uit te wisselen. Deze ontwikkeling biedt nieuwe kansen voor het verbeteren van de sportprestaties én -beleving. De eerste stap richting digitalisering van de sportwereld is gezet.

Lees verder »

De toekomst van sportmarketing: to bot or not to bot?

19/03/2018 12:050 reacties1510

20171030-chatbots-een-gamechanger-voor-klantcontact.jpg

2018 wordt hét jaar van de chatbots. Slimme chatbots zijn niet langer alleen geschikt voor grotere organisaties, maar bieden ook meerwaarde voor het MKB. Maar welke kansen liggen er voor sportorganisaties? En van welke succesverhalen kunnen we wat leren? In dit artikel neem ik je mee in de kansen voor chatbots voor sportmarketing.

Lees verder »

Ajax wil met ‘The Tunnel Club’ zowel inkomsten als fanbeleving verhogen

08/03/2018 13:360 reacties2160

Ajax_Tunnel_Club.jpg

In de zoektocht nieuwe inkomstenbronnen en verhoging van de fanbeleving is Ajax uitgekomen bij een innovatief concept dat langzaam aan populariteit begint te winnen in de sportwereld. De Amsterdammers lanceren als eerste club in Nederland 'The Tunnel Club'. Dit initiatief wordt Ajax’ meest unieke en exclusieve concept dat plaats biedt aan vierentwintig Members. Rondom thuiswedstrijden van Ajax heeft deze selecte groep hun eigen, zéér bijzondere ruimte in de spelerstunnel met direct zicht op de spelers.

Lees verder »