Het vrouwenvoetbal in Nederland; een jaar na de Europese titel

20/06/2018 06:300 reacties466

oranjevrouwen_EK1.jpg

Ruim 26.000 toeschouwers en 1,1 miljoen televisiekijkers zagen de OranjeLeeuwinnen onlangs de belangrijke WK kwalificatiewedstrijd tegen Slowakije winnen in het Abe Lenstra stadion. Bijna een jaar na het EK in eigen land is de aandacht voor de Leeuwinnen en vrouwenvoetbal in het algemeen onverminderd groot. Waar heeft al deze aandacht de sport inmiddels gebracht en welke potentie is nog onbenut? In deze blog delen Suuz en Anouk hun mening hierover.

Lees verder »

Hoe de sleeping giant wielrennen wakker is geworden

14/06/2018 06:490 reacties941

Dylan_Groenewegen_Velon.jpg

“De wielersport laat gigantische kansen liggen”, citeerde De Telegraaf op 30 maart 2018 Floris Weisz van IMG. “Deze gek veranderde het wielrennen voor altijd”, schreef Michiel van Looijengoed op Sportnext.nl op 27 november 2017: hij droomde van een betere fanbeleving. Ziehier twee van de vier belangrijkste redenen voor het bestaan van Velon, het bedrijf dat is opgericht door tien WorldTour-ploegen.

Lees verder »

FIFA ziet WK-inkomsten uit sponsoring dalen

13/06/2018 12:510 reacties843

WK2018_shutterstock_640261888.jpg

Voor het eerst sinds jaren zullen de sponsorinkomsten van de FIFA dit WK lager zijn dan bij voorgaande eindrondes. De wereldvoetbalbond kan desondanks nog een bedrag van $1,450 miljard tegemoetzien van haar sponsors. Dat concludeert onderzoeksbureau Nielsen Sports.

Lees verder »

Hoe kun je esports succesvol inzetten als marketingmiddel?

12/06/2018 06:300 reacties949

esportsX.JPG

De esports-markt is de afgelopen jaren enorm ontwikkeld in Nederland. Bedrijven, organisaties en zelfs lokale overheden gebruiken esports als marketingmiddel. Esports lijkt hét middel voor merken om millennials en Gen Z te bereiken. Maar hoe zet je esports succesvol in voor je eigen activiteiten? Tijdens EsportsX kregen 350 professionals van sportclubs, bonden, merken, marketingorganisaties, esports communities en eventorganisatoren antwoord op deze vraag.

Lees verder »

‘Wielersponsoring is niet meer de hobby van de baas’

11/06/2018 06:300 reacties1601

Tom_Dumoulin_Sunweb_shutterstock_1053666617.jpg

Hoewel met sponsoren als Sunweb, Jumbo en Roompot de Nederlandse wielerploegen de komende jaren weer vooruit kunnen, dreigen er toch grote problemen als het gaat om sponsoring in de nabije toekomst. Volgens sportmarketeer Chris Woerts is het zo goed als uitgesloten dat er een Nederlands bedrijf opstaat dat een miljoen of 20 investeert in een wielerploeg die op het hoogste niveau met Sky of QuickStep kan concurreren. Woerts zegt dit in een dubbelinterview met de ploegleider van Trek Segafredo, Steven de Jongh, in de Tourgids2018 van WielerRevue. "Wielrennen is niet interessant voor de nieuwe succesbedrijven als Coolblue en Booking.com."

Lees verder »