De staat van sponsoring in Nederland is sterk

24/04/2018 06:300 reacties218

Sponsorreport_Jaarcongres_LSM_8132.jpg

De wereld van sponsoring is aan het veranderen. Ontwikkelingen in onder meer data, social media, privacy en maatschappelijke betrokkenheid drukken een belangrijke stempel op de sponsorwereld. Tijdens het Sponsorreport Jaarcongres in de Philharmonie te Haarlem kwamen alle trends in sponsoring en partnershipmarketing aan bod. De conclusie na afloop was hoopvol: de staat van sponsoring in Nederland is sterk.

Lees verder »

Het laatste sportmarketingnieuws met Zlatan, PDC, Peugeot, Inter en Instagram

22/04/2018 07:300 reacties351

Inter_Instagram.jpg

In de week waarin PSV zich overtuigend tot landskampioen kroonde, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Lees verder »

In de BV Sport: Nike Boor over de financiering en sponsoring van Fonds Gehandicaptensport

19/04/2018 09:141 reactie745

BV_Sport_Nike_Boor.jpg

Al bijna dertig jaar is Nike Boor directeur van Fonds Gehandicaptensport en in die tijd is er veel veranderd voor aangepaste sporters! Hoe zit het sportmarketingtechnisch met de gehandicaptensporten? Boor schoof aan bij Frank van den Wall Bake en Robert Denneman in de BV Sport op ALLsportsradio.

Lees verder »

adidas maakt 30.000 persoonlijke video’s voor alle deelnemers aan Boston Marathon

18/04/2018 06:300 reacties687

Boston_Marathon_shutterstock_298479119.jpg

Ter ere van het 30-jarig partnership met de Atletiekfederatie van Boston creëerde adidas afgelopen weekend maar liefst 30.000 unieke video’s. Van elke deelnemer aan de Boston Marathon werd een persoonlijke video gemaakt. De activatie is onderdeel van de ‘Here to Create Legend’-campagne van het kledingbedrijf.

Lees verder »

Fan engagement en veranderend eigenaarschap BVO’s

17/04/2018 06:301 reactie1079

Schalke_fans_fan_engagement.jpg

Bij veel BVO’s in Nederland lopen op dit moment marketingprojecten om de betrokkenheid van fans bij de club te vergroten. Dat lijkt geen eenvoudige opgave. Het doel is vaak het vergroten van de commerciële opbrengsten voor de club. De fans zelf hebben een enorme liefde voor de club en willen daarop worden aangesproken. Ze hebben moeite als ‘klant’ benaderd te worden door hun eigen club. (De Leeuw 2018). De marketeer bij een BVO moet voorzichtig en slim opereren om verschillende belanghebbenden tegemoet te komen. In deze bijdrage laten we recente ontwikkelingen zien wat betreft eigendom van BVO’s in Engeland en Duitsland. Vervolgens maken we duidelijk bij welk economisch model deze veranderingen passen. We ronden af met enkele vraagstukken voor beleidsmakers in de voetbalwereld als het gaat om fan engagement en eigendom van de club.

Lees verder »