Tijd voor een digitale schaatsrevolutie

19/10/2017 06:300 reacties222

Sven_Kramer_in_vlog.png

Het is de laatste weken wel heel stil rond Mark Versteegen, de sponsorbaas van KPN. Uitgeslapen holt ie door Bussum en we zien hem dankzij Instagram ook op Spaanse stranden. Via WhatsApp heeft hij een open lijn met de top van de KNSB, waar grote zorgen zijn over hoe het (top)schaatsen zich de komende jaren financieel verder gaat ontwikkelen. Bondssponsor KPN denkt mee en duwt mee. Tijd voor een revolutie. Digitaal wel te verstaan. Een prachtige sport dreigt de aansluiting met de nieuwe wereld van sport en media volledig te missen en dus ook de sponsorinkomsten.

Lees verder »

In de BV Sport: Toon Gerbrands over de populariteit van PSV in Mexico

18/10/2017 06:300 reacties368

BV_Sport_Toon_Gerbrands.jpg

Toon Gerbrands was woensdagmiddag te gast in de BV Sport op ALLsportsradio bij Frank van den Wall Bake en Robert Denneman. De algemeen directeur van PSV sprak onder andere de populariteit van PSV in Mexico en hoe het is een van de topclubs in Nederland te besturen.

Lees verder »

Alle EK- en WK-kwalificatieduels Oranjevrouwen exclusief te zien bij Veronica

16/10/2017 13:390 reacties501

Vivianne_Miedema_Oranjevrouwen_shutterstock_393329761.jpg

Veronica heeft zich verzekerd van de uitzendrechten voor de wedstrijden van de Oranjevrouwen. De commerciële zender gaat de kwalificatiereeksen van het Nederlands vrouwenelftal voor het aankomende WK (2019) en EK (2021) én de vriendschappelijke thuiswedstrijden uitzenden. De beelden zijn exclusief te zien bij Veronica, dat hiermee een slimme zet doet.

Lees verder »

Het laatste sportmarketingnieuws met hoopvol regeerakkoord voor de sport

15/10/2017 07:300 reacties477

Hockeyvrouwen_shutterstock_198972503.jpg

In de week waarin het regeerakkoord definitief het licht zag, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling van nieuws, feiten en andere opvallende zaken die wereld van sport en marketing weer in helder perspectief zetten.

Lees verder »

Hoe presenteren de Eredivisieclubs zich op social media tijdens de interlandperiode?

12/10/2017 06:300 reacties1095

Nederlands_elftal_shutterstock_610542599.jpg

De afgelopen anderhalve week lag de Eredivisie stil vanwege het interlandvoetbal. Als club sta je tegenwoordig 365 dagen per jaar, 24 uur per dag in contact met je fans. Een periode zonder competitiewedstrijd is de ideale mogelijkheid om creatieve content met de achterban te delen. Hoe zorgen Eredivisieclubs ervoor dat ze hun supporters toch betrokken houden tijdens het interlandweekend?

Lees verder »