Het laatste sportmarketingnieuws met Zlatan, PDC, Peugeot, Inter en Instagram

22/04/2018 07:300 reacties211

Inter_Instagram.jpg

In de week waarin PSV zich overtuigend tot landskampioen kroonde, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Lees verder »

IEG 2018 - Hoe de Rabobank en Nevobo elkaar vonden in duurzame voeding

16/04/2018 09:330 reacties761

Tom_van_Kuyk_Rabo_Nevobo.jpg

Rabobank en de Nederlandse Volleybond maakten onlangs bekend een driejarige samenwerking aan te gaan. Opvallend aan het partnership is dat beide partijen hun voedselkennis bundelen vanuit de gezamenlijke ambitie om rondom de evenementen die de komende jaren in Nederland plaatsvinden een impuls te geven aan een gezond, duurzaam voedingsaanbod. Tom van Kuyk, sponsormanager van Rabobank, gaf tijdens het IEG-congres in Chicago tekst en uitleg.

Lees verder »

Het laatste sportmarketingnieuws met Feyenoord en DNA geen match, WK 2030 en Hulu

15/04/2018 07:300 reacties828

Feyenoord_DNA-onderzoek.jpg

In de week van de comebacks in de prachtige sport voetbal, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Lees verder »

IEG 2018 - Wrap up: Hoe maak jij het verschil?

12/04/2018 16:280 reacties845

IEG2018_Wrap-up.png

Na vier dagen is er een einde gekomen aan de 35e editie van de IEG Sponsorship Conference in Chicago. In de laatste aflevering van IEG Today blikken Bob van Oosterhout en Peter Sprenger terug op een inspirerend congres. Over het verschil maken, brutale content, fan engagement, technologie op micro-niveau, esports en antwoord op de vraag: hoe dan?!

Lees verder »

IEG 2018 - De uitdagingen voor TeamNL in de snel veranderende sportwereld

12/04/2018 13:330 reacties825

IEG2018_Discussie_TeamNL.png

De wereld verandert snel en dat is ook van invloed op de relatie tussen sponsors en rechtenhouders. Snelheid en flexibiliteit zijn een voorwaarde voor succesvolle sponsorrelaties. Maaike Geijsel (Pon), Tom van Kuyk (Rabobank) en Erik Ruts (NOC*NSF) praten tijdens het IEG-congres in Chicago met Peter Sprenger over dit thema en verbreden dit naar de uitdagingen voor TeamNL. Een boeiende discussie voor de sportmarketeer of manager in de sport die meer wil begrijpen van de huidige trends in de relatie tussen sponsor en rechtenhouder.

Lees verder »