Pushnotificaties moeten belangrijke rol spelen in communicatiestrategie sportclubs

19/07/2017 06:300 reacties1178

Pushberichten_sport_shutterstock.jpg

Sportclubs communiceren tegenwoordig via veel verschillende communicatiekanalen met hun achterban. Van social media tot televisie en van kranten tot apps. Maar vaak wordt één essentieel onderdeel in apps vergeten: pushnotificaties. Pushberichten hebben een enorm grote impact en zouden in de communicatiestrategie van iedere sportclub en elk merk een belangrijke rol moeten spelen.

Lees verder »

La League: een wereldwijde voetbalcommunity voor meiden én hun fans

25/04/2017 06:300 reacties2869

032017_Plan_LaLeague_Visual_brand_11-samen-sterker.jpg

Plan Nederland lanceerde vorige maand, in samenwerking met de Johan Cruyff Foundation, Women Win, SportsGen, Olympisch Stadion en clubs uit de Eredivisie Vrouwen, een nieuw initiatief dat zoveel mogelijk meiden in Nederland en de rest van de wereld (langer) wil laten voetballen; La League. De relatie tussen vader en dochter staat centraal in de activatie. De aftrap van La League werd verricht in Brazilië, waar oud-voetballer Ronald de Boer en dochter Demi een project bezochten en met eigen ogen aanschouwden welke rol voetbal kan spelen in de ontwikkeling van meisjes. La League wil uitgroeien tot de leukste, wereldwijde voetbalcommunity voor meiden én huns fans en start in Nederland met diverse voetbalevents.

Lees verder »

adidas stopt met tv-reclames; misrekening of begin van een trend?

21/03/2017 06:300 reacties6628

AdidasstoreNYv2.jpg

adidas maakte vorige week bekend te stoppen met adverteren op televisie. De Duitse sportgigant concentreert zich alleen nog op digitale media. Het lijkt op het eerste gezicht een logische keuze omdat het merendeel van de klanten van adidas voornamelijk digitaal actief is, maar als we naar de cijfers kijken is het helemaal niet zo’n voor de hand liggende zet.

Lees verder »

De toekomst van sportapps: one size fits one

06/03/2017 06:300 reacties4896

Fitnessapps.jpg

Eén op de drie Nederlanders – 4,1 miljoen personen van 16 jaar of ouder – gebruikt elektronische hulpmiddelen zoals apps, activity trackers en smartwatches bij sport en bewegen. Onder frequente sporters is dat aandeel hoger dan onder degenen die minder vaak sporten: van de fanatiekelingen gebruikt meer dan de helft een elektronisch hulpmiddel.

Lees verder »

Nieuwe app helpt Atletiekunie hardlopend Nederland beter te bedienen

26/09/2016 17:060 reacties2543

hardlopenapp.JPG

Nederland loopt massaal hard. Honderdduizenden Nederlanders rennen regelmatig een rondje in het bos, het park of op de atletiekbaan. Om al deze mensen te bedienen, ontwikkelde de Atletiekunie een compleet nieuw crossmediaal digitaal platform. Halverwege dit jaar werd een website met social kanalen ingericht. En nu is samen met E-sites en Arko Sports Media een nieuwe hardloop-app ontwikkelt. De app is volledig in het Nederlands, er zijn meerdere coaches die je kunnen begeleiden, de app beschikt over loopschema’s voor zowel beginners als gevorderden én Sky Radio stelde haar unieke Running Hits playlists beschikbaar. Bob Winter van de Atletiekunie over de nieuwe hardlopen.nl-app.

Lees verder »