Nieuwe Nederlandse curling app moet meer mensen met sport in aanraking brengen

07/12/2017 12:000 reacties770

Asito_-_Curling_App2.png

Het Nederlandse curling team en hun hoofdsponsor Asito lanceren vandaag een nieuwe curling app: Curling Winter Games. Het team en de sponsor schenken de app aan de wereldwijde curling community en iedereen die nieuwsgierig is naar de sport. Vanaf vandaag is de app gratis en volledig reclamevrij te downloaden in de app store en Google Play store.

Lees verder »

De tien meest innovatieve fitnessbedrijven van 2017

23/11/2017 06:300 reacties1223

Fitness_innovatief_shutterstock_211124146.jpg

Het lijkt wel alsof de drempel om te gaan sporten of om aan mindfulness te doen, steeds lager wordt. Met behulp van apps, platforms en community's komen steeds grotere groepen mensen in beweging. De bedrijven in deze lijst zijn allen voorlopers op het gebied gezondheid en fitness. Fast Company zette dit jaar wederom de tien meest innovatieve fitnessbedrijven op een rij.

Lees verder »

Het laatste sportmarketingnieuws met veel content en Arjen Robben in de Verenigde Staten

22/10/2017 08:000 reacties898

Schermafbeelding_2017-10-21_om_10.18.45.png

In de week waarin voetballiefhebbers vooral uitkeken naar een nieuwe editie van De Klassieker lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling van nieuws, feiten en onderzoeken die de wereld van sport en marketing weer in helder perspectief zetten.

Lees verder »

Gamescom 2017: Game-uitgevers zijn meesters van de marketing

30/08/2017 06:300 reacties1301

Gamescom2017_WorldofWarcraft_header.jpg

Honderden jongeren die zich verzamelen voor podia om een glimp op te vangen van hun helden, die hopen een shirt te bemachtigen en die uitbundig juichen als de spreker daar om vraagt. Dat is het beeld op Gamescom 2017. Hoe hebben game-uitgevers ervoor gezorgd dat de markt de laatste jaren is geëxplodeerd? Waarom is eSports anno 2017 zo enorm populair? In een tweedelige serie op SPORTNEXT blikken we terug op Gamescom 2017. In deel twee: het marketingspel van de game-industrie.

Lees verder »

Pushnotificaties moeten belangrijke rol spelen in communicatiestrategie sportclubs

19/07/2017 06:300 reacties1455

Pushberichten_sport_shutterstock.jpg

Sportclubs communiceren tegenwoordig via veel verschillende communicatiekanalen met hun achterban. Van social media tot televisie en van kranten tot apps. Maar vaak wordt één essentieel onderdeel in apps vergeten: pushnotificaties. Pushberichten hebben een enorm grote impact en zouden in de communicatiestrategie van iedere sportclub en elk merk een belangrijke rol moeten spelen.

Lees verder »