Gamescom 2017: Game-uitgevers zijn meesters van de marketing

30/08/2017 06:300 reacties1175

Gamescom2017_WorldofWarcraft_header.jpg

Honderden jongeren die zich verzamelen voor podia om een glimp op te vangen van hun helden, die hopen een shirt te bemachtigen en die uitbundig juichen als de spreker daar om vraagt. Dat is het beeld op Gamescom 2017. Hoe hebben game-uitgevers ervoor gezorgd dat de markt de laatste jaren is geëxplodeerd? Waarom is eSports anno 2017 zo enorm populair? In een tweedelige serie op SPORTNEXT blikken we terug op Gamescom 2017. In deel twee: het marketingspel van de game-industrie.

Lees verder »

Pushnotificaties moeten belangrijke rol spelen in communicatiestrategie sportclubs

19/07/2017 06:300 reacties1369

Pushberichten_sport_shutterstock.jpg

Sportclubs communiceren tegenwoordig via veel verschillende communicatiekanalen met hun achterban. Van social media tot televisie en van kranten tot apps. Maar vaak wordt één essentieel onderdeel in apps vergeten: pushnotificaties. Pushberichten hebben een enorm grote impact en zouden in de communicatiestrategie van iedere sportclub en elk merk een belangrijke rol moeten spelen.

Lees verder »

La League: een wereldwijde voetbalcommunity voor meiden én hun fans

25/04/2017 06:300 reacties3059

032017_Plan_LaLeague_Visual_brand_11-samen-sterker.jpg

Plan Nederland lanceerde vorige maand, in samenwerking met de Johan Cruyff Foundation, Women Win, SportsGen, Olympisch Stadion en clubs uit de Eredivisie Vrouwen, een nieuw initiatief dat zoveel mogelijk meiden in Nederland en de rest van de wereld (langer) wil laten voetballen; La League. De relatie tussen vader en dochter staat centraal in de activatie. De aftrap van La League werd verricht in Brazilië, waar oud-voetballer Ronald de Boer en dochter Demi een project bezochten en met eigen ogen aanschouwden welke rol voetbal kan spelen in de ontwikkeling van meisjes. La League wil uitgroeien tot de leukste, wereldwijde voetbalcommunity voor meiden én huns fans en start in Nederland met diverse voetbalevents.

Lees verder »

adidas stopt met tv-reclames; misrekening of begin van een trend?

21/03/2017 06:300 reacties6845

AdidasstoreNYv2.jpg

adidas maakte vorige week bekend te stoppen met adverteren op televisie. De Duitse sportgigant concentreert zich alleen nog op digitale media. Het lijkt op het eerste gezicht een logische keuze omdat het merendeel van de klanten van adidas voornamelijk digitaal actief is, maar als we naar de cijfers kijken is het helemaal niet zo’n voor de hand liggende zet.

Lees verder »

De toekomst van sportapps: one size fits one

06/03/2017 06:300 reacties5107

Fitnessapps.jpg

Eén op de drie Nederlanders – 4,1 miljoen personen van 16 jaar of ouder – gebruikt elektronische hulpmiddelen zoals apps, activity trackers en smartwatches bij sport en bewegen. Onder frequente sporters is dat aandeel hoger dan onder degenen die minder vaak sporten: van de fanatiekelingen gebruikt meer dan de helft een elektronisch hulpmiddel.

Lees verder »