Het laatste sportmarketingnieuws: social media gebruik in Nederland en recordomzet Barcelona

23/07/2017 11:580 reacties419

FC_Barcelona2016-2017.jpg

In de laatste week voor het zomerreces lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling van nieuws, feiten en artikelen omdat de wereld van sportmarketing nooit stil staat.

Lees verder »

De meest creatieve manieren om transfers aan te kondigen op social media

20/07/2017 17:460 reacties1469

Pellegrini_Roma_FIFA17.jpg

De tijden dat voetbalclubs een transfer aankondigden door een persbericht te versturen of een berichtje op de clubsite te zetten, zijn voorbij. Steeds meer clubs verzinnen creatieve manieren om zoveel mogelijk aandacht te genereren voor de nieuwe speler. Van WhatsApp tot Snapchat en van een quiz op Twitter tot witte rook uit een schoorsteen. We maakten een overzicht van de meest in het oog springende aankondigingen van transfers deze zomer.

Lees verder »

Het laatste sportmarketingnieuws: de sportdata markt van 200 miljard

16/07/2017 07:000 reacties933

Ahtletic_Bilbao_Alvarez_fp.png

In de week waarin ieders gedachte uitging en uitgaat naar de wonder voetballer in wording Appie Nouri valt de verzameling van nieuws, feiten en artikelen in het niet. Geen helder perspectief wel een aantal zaken die opvielen en de gedachte voor heel even doen vergeten.

Lees verder »

Videocontent: Hoe demarreer je uit het videopeloton?

14/07/2017 06:300 reacties1160

BenKortman-8065_HammerSeries.jpg

Het is een kleine twee jaar geleden dat ik aan een toenmalige collega vroeg waarom wielerteams geen eigen videoteam meenemen naar de Tour de France; "dat zou toch geweldige content moeten opleveren?" Destijds was het antwoord: "Dat levert op de korte termijn te weinig op volgens de teambazen." Inmiddels is het 2017 en heeft elke zichzelf respecterende wielerploeg een eigen videoteam mee die alle fans dagelijks van verse content voorziet.

Lees verder »

Formule 1 wil jongeren bereiken door samenwerking met Snapchat

13/07/2017 17:150 reacties992

Hamilton_Alonso_storytelling.jpg

Na deals met onder meer de NFL, NBA en Wimbledon gaat Snapchat nu ook een samenwerking aan met de Formule 1. Tijdens de komende Grands Prix zal er via Discover exclusieve content te zien zijn op Snapchat. Het is de eerste commerciële samenwerking van de Formule 1 met een digitaal en mobile first platform.

Lees verder »