Wie heeft er nog mooie sport 2.0 cases voor mijn presentatie op het sponsorcongres?

Op 2 december is het sponsorcongres in het Grand Hotel Krasnapolsky in Amsterdam. Elk jaar is dit één van de evenementen waar vooral sportsponsoring de maat wordt gemeten. Wat gebeurt er in de wereld van sponsoring en sportmarketing? Het congres kijkt altijd ook met een schuin oog naar cultuur en media, maar sport voert de boventoon. Het thema is dit jaar movements not campaigns en dit thema sluit erg goed aan bij het sport 2.0 gedachtengoed. Vorig jaar heb ik gesproken en dit jaar spreek ik ook weer. Ik hoor graag van jullie of er nog sport 2.0 cases zijn die echt niet mogen ontbreken in mijn presentatie.

Hieronder mijn meest recente presentatie (uit oktober), waarin na de theorie, veel aandacht is voor de verschillende facetten van sport 2.0: communities, tools (utilities), news en games. Cases mogen uit Nederland komen, maar ook uit de rest van de wereld. Het mag gaan om website, social media, mobiel, iPad, in het stadion. Als er maar sprake is van sport 2.0. Voorbeelden die er nu in zitten zijn Nike Plus, Rabosport, IBM augmented reality op US Open, NBA, Hyves & KNVB en Lance Armstrong op Facebook. Benieuwd naar jullie reacties!