Vandaag

Ziggo zendt Formule 1 in Zandvoort gratis uit voor heel Nederland

Iedereen in Nederland kan in 2020 gratis de Formule 1-race in Zandvoort zien. Ziggo maakt de uitzending van de Formule 1 Dutch Grand Prix in Zandvoort van volgend jaar voor heel Nederland gratis beschikbaar. Dat betekent dat ook huishoudens zonder Ziggo abonnement het hele raceweekend thuis kunnen kijken. Ook in de jaren na 2020 is het Formule 1 raceweekend in Zandvoort in alle Nederlandse tv-huishoudens gratis te zien.

Kansen voor Kiki

Nederland kent een paar absolute wereldtoppers. Sporters die in een mondiale sport tot de allerbesten behoren. De buitencategorie zullen we maar zeggen; Max Verstappen, Dafne Schippers, Tom Dumoulin, Epke Zonderland en Mathieu van der Poel. Allemaal individuele sporters. Presteren onder de hoogste druk. Op het hoogste podium. Ze grossieren in titels en genieten wereldwijde naam en faam. Ze zijn een voorbeeld voor de jeugd. Zijn uitgesproken, sympathiek, populair en vooral winnaars! En daarmee ook bijzonder interessant voor sponsoren om zich aan te verbinden en zich mee te willen associëren. Logisch, want ieder merk verbindt zich graag aan winnaars. Niet gek dus dat merken als Red Bull, Jumbo, Nike, Campina, Sunweb en Corendon iets met Max, Dafne, Tom, Epke of Mathieu hebben.

Nederlandse Loterij langer partner van TeamNL

De Nederlandse Loterij heeft het contract met TeamNL tot en met 2020 verlengd. Nederlandse Loterij wordt ook shirtsponsor bij de nationale handbaldames en -herenteams.

Pieter Zwart: 'Bewijzen bij VI dagelijks dat je met onlinejournalistiek geld kunt verdienen'

Voetbal International verkeert al tijden in zwaar weer. Het weekblad heeft een vergrijzend lezerspubliek, draaide jarenlang forse verliezen en moest noodgedwongen reorganiseren. Maar onder leiding van Pieter Zwart (26) vindt VI langzaamaan weer de weg naar boven. Met het online platform VI Pro weet het mediamerk een nieuwe, jongere doelgroep aan te spreken met online betaalde journalistiek.

Ontdek de echte waarde van esports op EsportsX

Nederland ontwikkelt zich steeds meer tot esports-land. Zo werden dit voorjaar in Rotterdam nog de Europese League of Legends finales afgewerkt. En in oktober is de havenstad wederom het middelpunt van belangstelling als Dreamhack in Ahoy plaatsvindt. Tijdens het grootste gaming event ter wereld wordt op 18 oktober 2019 ook EsportsX – de #1 esports conferentie in de Benelux georganiseerd. Is jouw organisatie klaar voor het tipping point van esports?

Breng jezelf in beeld

Het gaat goed met de vrouwensporten! Laat ik dit blog eens lekker positief beginnen. Want er komen momenteel mooie dingen voorbij. Kiki Bertens die geschiedenis schrijft door naar de 4e plek op de wereldranglijst te klimmen. En wat dacht je van het behalen van de WK-limiet door Lisanne de Witte en Sifan Hissan, de Volleyball Nations League die deze week van start gaat in Servië en Anna van der Breggen die de Ronde van Californië op haar naam schrijft?

Mis het niet

'Een beurs in Amerika bereid je optimaal voor op de rest van je carrière'

Jaarlijks reizen duizenden talentvolle sporters naar Amerika om een topsportprogramma te combineren met het volgen van een opleiding aan een gerenommeerde universiteit. Niet alleen vanuit sportief oogpunt, maar ook voor een professionele carrière biedt een sport studiebeurs veel mogelijkheden. Een perfecte match tussen student en universiteit is hiervoor wel cruciaal. Pedro Mol, tussen 2010 en 2014 zelf actief als student-atleet in North Carolina, startte daarom Slamstox, waarmee hij ambitieuze studenten helpt de juiste universiteit te vinden. In dit artikel geeft hij antwoord op vijf vragen over het jaarlijks populairder wordende fenomeen.

Tim Visser weet met eigen jeugddag Nederlandse kinderen warm te maken voor rugby

Rugby wint de laatste jaren sterk aan populariteit in Nederland, met name onder kinderen. Dat is niet in de laatste plaats te danken aan de ‘Nederlandse Schot’ Tim Visser. De in De Bilt geboren rugbyspeler, die vorige week aankondigde te stoppen met professioneel rugby, organiseert al vijf jaar een jeugddag om jongeren in aanraking te laten komen met rugby. Op 29 juni vindt in Amsterdam de zesde, en laatste, editie plaats. Hoe Tim de Nederlandse jeugd warm weet te maken voor rugby.

Het laatste sportmarketingnieuws: Eindhoven belangrijke kandidaat voor Formule E-race

In de week waarin (sportminnend) Nederland in de ban was van de terugkeer van de Formule 1, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Domino's gaat via partnership met edivisie op zoek naar nieuwe medewerkers

Domino's gaat een partnership aan met de edivisie, de officiële FIFA esports-competitie van Nederland. Het bezorgrestaurant zoekt duizenden nieuwe pizzabakkers en -bezorgers onder spelers van de populaire FIFA-game. Gedurende tenminste één jaar worden er onder de noemer ‘Step Up Your Game’ verschillende activiteiten uitgerold. Met onder andere een online wervingscampagne en een intern programma voor huidige en nieuwe medewerkers.

Club Brugge succesvol met uniek kijkje achter de schermen

Een trainer die tijdens de rust uit zijn dak gaat, een voorzitter die een teleurgestelde voetballer troost of spelers die zich druk maken over de VAR. Sinds de start van de play-offs in België heeft Club Brugge overal camera’s geplaatst, tot in de kleedkamers toe. Het besluit van de Belgische topclub past in de ontwikkeling waarbij professionele betaald voetbalorganisaties via de eigen kanalen (owned media) de fans unieke content voorschotelen. Kirsten Willem, Communication Manager bij Club Brugge, over het succes van ‘We Never Walk Alone’.