Artikelen

Eredivisie Vrouwen komend seizoen vaker live op tv

Een week eerder dan de mannen start op zondag 6 september de Eredivisie Vrouwen met een volledig programma. Bij het begin van het seizoen 2020/21 wordt gelijk een belangrijke stap in de professionalisering van de hoogste vrouwencompetitie gezet. Fox Sports gaat namelijk elke zondag een wedstrijd live uitzenden. Ook NOS gaat vaker aandacht aan de Eredivisie Vrouwen besteden.

Dit zijn de 50 meest waardevolle sportclubs van 2020

Het gerenommeerde Amerikaanse zakenblad Forbes publiceert jaarlijks een lijstje met de 50 meest waardevolle sportclubs. Voor het vijfde jaar op rij wordt de top 50 aangevoerd door de Dallas Cowboys. De NFL-club is momenteel $5,5 miljard waard. De lijst wordt opnieuw gedomineerd door NFL-teams; meer dan de helft van de clubs in de lijst komt uit in de NFL. Real Madrid is opnieuw de meest waardevolle voetbalclub met een waarde van $4,24 miljard.

De 5 tips voor elke social media manager in de sport

Opvallen op social media is geen abc'tje. Bedenk zelf maar eens hoe snel je door je tijdlijn scrollt en hoe weinig aandacht je besteedt aan de meeste posts die voorbijkomen. Hoe zorg je er dan toch voor dat jouw social media content boven komt drijven op de tijdlijn van je volgers? Ik geef je vijf tips waar je vandaag gelijk mee aan de slag kunt.

Het laatste sportmarketingnieuws: Voetballers beginnen rechtszaak wegens gebruik data

In de week waarin PSV liet weten 6.500 toeschouwers te willen toelaten bij thuiswedstrijden, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

eBattle bood Ziggo kans Ajax-fans toch te bereiken

Als afsluiting van een zeer apart seizoen organiseerde Ajax en Ziggo op 17 juli wederom de Ziggo eBattle. Er werd dit jaar echter niet alleen gezocht naar het grootste FIFA-talent, vier Ajax-spelers namen het samen met bekende Nederlanders en influencers ook tegen elkaar op in FIFA 20 zodat Ziggo en Ajax vlak voor de zomervakantie toch nog een groot deel van de supporters konden bereiken.

Waarom TOTO met tien Eredivisieclubs partnerships sluit

TOTO baarde vorige week opzien door op vier verschillende dagen partnerships aan te gaan met maar liefst negen verschillende Eredivisieclubs. Op 30 juli kwam daar ook PSV nog bij. De enige legale aanbieder van sportweddenschappen op de Nederlandse markt bereidt zich met deze stap voor op de legalisatie van de gokmarkt in Nederland. Daarnaast wil TOTO zich met de samenwerkingen nog meer binden aan het voetbal.

BEAT Cycling wil met nieuw partnermodel naar Pro Continentaal niveau

BEAT Cycling heeft sinds de oprichting in 2016 gestaag gebouwd aan het opzetten van een community-driven wielerploeg. Na vier jaar is het tijd voor de volgende stap: een ProTeam licentie verwerven. Om dit doel te bereiken is een nieuw partnermodel geïntroduceerd, waarbij een pay-as-we-grow variabele wordt toegevoegd aan de propositie.

Het laatste sportmarketingnieuws: PSV presenteert nieuw uitshirt in clip van Fresku

In de week waarin verschillende Amerikaanse beroemdheden, onder wie Serena Williams (en haar 2-jarige dochter) en Natalie Portman, een nieuwe voetbalclub voor vrouwen in Los Angeles begonnen, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

NBA-bubbel versnelt rol van atleten als dé contentmakers

Terwijl in Europa de grote voetbalcompetities allemaal zijn opgestart – en in sommige gevallen al weer beëindigd - en ook andere evenementen langzaamaan weer terugkeren, wordt er in de Verenigde Staten vooralsnog op minder grote schaal gesport. De MLB keert op 23 juli terug, maar het meest wordt uitgekeken naar de herstart van de NBA op 30 juli. Net zoals de MLS wordt ook de Amerikaanse basketbalcompetitie gespeeld in Disney World Florida, waar een ‘NBA-bubbel’ is gecreëerd. Deze periode van isolatie lijkt de echte doorbraak te worden van athlete-driven content.

Collectieve inkoop bespaart sportbonden geld

Ruim anderhalf jaar geleden startte NOC*NSF, mede dankzij subsidie van VWS en inzet vanuit NLsport, samen met een zestal sportbonden de pilot collectieve inkoop. Inmiddels mag die pilot als succesvol worden bestempeld. Maar wat is er dan samen bereikt en wat zijn de volgende stappen? Dat lees je in het (e-)magazine Sport & Ondernemen.

Topsport en technologie vinden elkaar bij speciale triathlon in Rotterdam

In Rotterdam wordt op zaterdag 22 en zondag 23 augustus een triathlon volgens een nieuw format georganiseerd. In het Zwemcentrum Rotterdam nemen ‘s werelds beste triatleten het in de Super League Triathlon Rotterdam tegen elkaar op in een race waarin de atleten zwemmen in het olympisch zwembad, fietsen op hometrainers en hardlopen op loopbanden langs de kant.

Het laatste sportmarketingnieuws: Virtuele Vuelta-etappe in Breda

In de week waarin de Washington Redskins onder druk van sponsors, aandeelhouders en de publieke opinie bekendmaakten hun clubnaam te veranderen, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Keuken Kampioen en Eerste Divisie verlengen samenwerking voor onbepaalde tijd

Keuken Kampioen blijft ook de komende jaren sponsor van de Eerste Divisie. Het partnership is voor onbepaalde tijd verlengd, maakt de Coöperatie Eerste Divisie donderdag bekend. Het Nederlandse keukenbedrijf blijft daardoor voorlopig ook de naamgever van de competitie.

Thialf moet Papendal voor wintersporten worden

Voorlopig is schaatsmekka Thialf weer even gered. Nog net voor de zomervakantie kwam er een miljoeneninjectie om het faillissement van het schaatscomplex te voorkomen. Niet voor het eerst en dus moet het anders.

Hongaarse strategie succesvol bij binnenhalen van internationale sportevenementen

NOC*NSF heeft de ambitie om bij de tien beste topsportlanden van de wereld te behoren. Om die reden is het onder andere van groot belang dat Nederland zich verder specialiseert in het organiseren van internationale (top)sportevenementen. Maar de concurrentie van landen zoals Hongarije wordt steeds groter. Wat kunnen wij leren van de Hongaarse strategie?