Artikelen

Poen, Pers & Prestaties op het Sport & Media Nieuwjaarsdiner

Voor het vierde jaar op rij vindt in januari het Sport & Media Nieuwjaarsdiner plaats. Samen met de Stichting Nederlandse Sport Pers (NSP) organiseren we op maandag 28 januari 2019 in Hotel- en congrescentrum Papendal in Arnhem een avond rond het thema Poen, Pers & Prestaties.

Samsung wint met SmartSuit gouden SponsorRing in categorie sport

Samsung heeft maandagavond tijdens de uitreiking van de SponsorRingen in het Postillion Convention Center in Amsterdam goud gewonnen in de categorie 'sport'. Het techbedrijf kreeg de prijs voor het SmartSuit. ING en KNVB wonnen de categorie langlopende sponsorships. Mark Versteegen (KPN) kreeg de titel 'Sponsor Personality van het jaar 2018'.

Social media als nieuwe inkomstenbron voor de sport

Veel organisaties in de sportwereld hebben de laatste jaren ontdekt welke mogelijkheden social media bieden. Met één bericht op Facebook, Instagram of Twitter kunnen miljoenen mensen bereikt worden; interessant voor de organisatie zelf, maar minstens zo interessant voor sponsors. Social media zijn uitgegroeid tot een nieuwe inkomstenbron. "Er is een nieuw verdienmodel ontstaan."

Het laatste sportmarketingnieuws met hulpsint Van Barneveld en Nike sponsort LoL

In de week waarin er veel te doen was over het salaris van de nieuwe Chef de mission Pieter van den Hoogenband (€93.500 per jaar), lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

'Beachvolleybal heeft gehele imago van de sport een push gegeven'

Uitverkochte evenementen, een miljoenenpubliek en goede resultaten. Volleybal is momenteel booming. De populariteit van zowel indoor- als beachvolleybal neemt toe. Peter Sprenger, voorzitter van de Nevobo, was te gast in de BV Sport en sprak over de successen en strategische keuzes van de laatste jaren.

Dit waren de meest opvallende vrouwelijke sporttrends van 2018

Begin dit jaar werd het al geschreven; 2018 wordt hét jaar van de vrouwensport. Maar was dat ook zo? En welke trends waren waarneembaar?

Voetbal laat zich met oprechte maatschappelijke betrokkenheid van beste kant zien

In het stadion. Achter de televisie. Iedereen was het erover eens. Niet alleen de wedstrijd, maar vooral het Wilhelmus van afgelopen vrijdag tijdens de wedstrijd Nederland-Frankrijk bezorgde Nederland kippenvel.

Bankrasmodel 2.0 kan Eredivisie Vrouwen helpen groeien

Waar de clubs in de Eredivisie Vrouwen hun wedstrijden in grote anonimiteit afwerken, vaak slechts gadegeslagen door familie, vrienden en een verdwaalde supporter, staan de wedstrijden van de OranjeLeeuwinnen vol in de schijnwerpers. Stadions worden binnen enkele uren uitverkocht en de roep om de uitzwaaiwedstrijd richting het WK in Frankrijk in 2019 af te werken in De Kuip of De Arena wordt steeds groter. De internationals zijn toe aan een nog groter stadion!

Veranderagenda Eredivisie: 'Vlees, noch vis'

Na twee jaar lang vergaderen en overleggen presenteerden de 18 Eredivisieclubs donderdag de uitkomsten van de Veranderagenda. Het doel van het traject was een forse inkomstenverhoging om zo weer een grotere rol van betekenis te spelen in Europa. Maar die missie lijkt mislukt. Hoe kijken drie prominente sportmarketeers naar de uitkomsten van de Veranderagenda?

Het laatste sportmarketingnieuws met New York, VAR en branded gyms

In de week waarin het gezegde 'Zij dronken een glas, deden een plas en alles bleef zoals het was' meer dan ooit van toepassing was op de Eredivisie, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Ik ben vóór modern football

Als je het persbericht van de Eredivisie over de Veranderagenda leest, zie je dat er wat veranderingen worden ingevoerd. Het is lief van Jan de Jong dat hij dit een evolutie noemt en geen revolutie. Als je beseft dat er in allerlei gremia al twee jaar aan is gewerkt en dit alles is, kun je het eindresultaat niet anders dan teleurstellend noemen.

NBB ziet grote toekomst voor 3x3 basketball: 'Het past bij de tijdsgeest'

3x3 basketball is de grootste urban teamsport ter wereld. En Nederland behoort tot de toplanden in deze nog relatief nieuwe sport. Met het WK in Amsterdam volgend jaar op de rol en het debuut van 3x3 basketball bij de Olympische Spelen van 2020 in Tokio in het vooruitzicht, ligt de weg open voor de Nederlandse Basketball Bond om de sport naar een groot publiek te brengen.

Slimme medaille laat lopers race opnieuw beleven

Digitaal sportmarketingbureau TDE lanceert in samenwerking met Nationale-Nederlanden als eerste ter wereld een slimme medaille. De zogeheten Smart Medal toont met foto’s en individuele statistieken het persoonlijke verhaal van de deelnemer aan een hardloopevenement. De loper kan een Running Story zelf personaliseren en eenvoudig via social media delen. Deelnemers aan de NN Zevenheuvelenloop hebben op 18 november de primeur.

De Sport Marketing Meeting bij NOC*NSF

Waar staan we met de marketing van de sport vandaag? Zijn sportbonden in staat om meer sporters, meer fans, kortom meer mensen te laten genieten van sport? Hoe doen we dat in deze tijd waar een groot bereik niet per sé gelijk is aan veel impact? Waar het primaat van de massamedia verdrongen is door social media en de smartphone de tv heeft overvleugeld. En waarin sponsors zuinig zijn en echt resultaat willen zien. Deze vragen komen aan bod bij de Sport Marketing Meeting van NOC*NSF op 19 november op Papendal.

Hoe Real Murcia door uitgifte van aandelen toekomst wil verzekeren

Real Murcia wordt al jaren geteisterd door financiële problemen. De Spaanse voetbalclub grijpt nu een laatste redmiddel aan om het voortbestaan te verzekeren. Het doet een beroep op haar supporters. Iedereen kan voor €0,122 een aandeel van Real Murcia kopen.