ASICS lanceert wereldwijde tenniscampagne: ‘It’s a tough game. Go smash it’

Over twee weken barst de strijd op Roland Garros los en weten wie zich de nieuwe Koning van het Gravel mag noemen. Voor ASICS, een van de snelstgroeiende merken in het tennis, hét ideale moment om een wereldwijde campagne in het tennis te lanceren. Als vervolg op de veelbekeken video 'It's a big world. Go run it heeft het sportmerk samen met 180Amsterdam  een commercial gemaakt, waarin een hoofdrol is weggelegd voor de Franse tenniser Gaël Monfils. Gewapend met een tennisracket slaat de nummer 15 op de ATP-wereldranglijst de ballen op acrobatische wijze terug. 

Merkcampagne ASICS

In februari schreven we op SPORTNEXT al over de start van de meest ambitieuze campagne voor ASICS ooit. Met een TV-reclamespot - waarin lopers door de straten en woestijnpaden van Nieuw-Zeeland rennen en uiteindelijk samenkomen op een enorme mythische berg - hoopt ASICS sporters van groot en klein, jong en oud te inspireren om op avontuur te gaan. Het bleek de aftrap te zijn van een merkcampagne die het merk ASICS leuk en toegankelijk moeten maken. In de eerste video stond running centraal, nu staat tennis centraal en in september komt rugby aan bod. Daarnaast wordt de campagne ondersteund met video's waarin sporters hun training, dieet, kledingkeuze, technieken, succesfactoren, etc. bespreken. Het doel van de korte filmpjes is om consumenten niet alleen te inspireren, maar ze ook van bruikbare tips te voorzien. 

ZIE OOK: De meest ambitieuze campagne voor ASICS ooit: It’s a big world. Go run it!

Focus op tennis

Dat tennis centraal staat in de nieuwe video van ASICS, is niet heel vreemd. Hoewel running nog steeds de belangrijkste markt is voor ASICS, wordt tennis aangestipt als de grootste groeimarkt. Het bedrijf kondigde onlangs dubbele cijfers in de jaargroei aan op het gebied van tennisschoenen en -kleding. Zo is ASICS in Duitsland en Italië het snelstgroeiende merk op het gebied van tennisschoenen, terwijl het in Spanje en Frankrijk al marktleider is. Daarnaast hoopt het Japanse sportmerk de komende jaren nog verdere stappen te maken: niet alleen door ook in andere landen uit te groeien tot marktleider, maar ook door het huidige portfolio uit te breiden. Zo werd begin dit jaar de business in het tennis uitgebreid met eigen tennisrackets.  

‘It’s a tough game. Go smash it.’

In de advertentie zien we ook voor het eerst de voorjaarstenniscollectie, de zogeheten athletes collection, welke op Roland Garros voor het eerst door Monfils gedragen zal worden. De campagne wordt wereldwijd uitgerold en zal tijdens Roland Garros op meerdere (grote) TV-zenders uitgezonden worden. Een grote mediaboost zal daarnaast via Eurosport plaatsvinden, wat er voor zorgt dat de video in minstens 59 landen te zien is.