Redactie

SPORTNEXT, de sportmarketingcommunity van Nederland! SPORTNEXT is een innovatieve en betrokken sportmarketingcommunity die zich onderscheidt door de unieke wijze waarop de dynamische wereld van sportmarketing met de doelgroep wordt gedeeld. Leden ontmoeten elkaar op vele plekken, op vele manieren en op vele momenten om betrouwbare en actuele kennis te vergaren, nieuwe contacten te leggen en inspirerende ervaringen op te doen.

Volg SPORTNEXT via:

LinkedIn
Twitter

Facebook

Instagram

Door Redactie

'Goed signaal dat KNVB vier grote toernooien naar Nederland wil halen'

De KNVB sprak vorige week de ambitie uit om de komende tien jaar vier grote toernooien te organiseren: de Champions League-finale voor mannen en vrouwen, het EK Futsal in 2022 én het WK voor vrouwen in 2027. Een goed idee, of neemt de voetbalbond te veel hooi op haar vork? We bespraken het woensdag in de BV Sport op ALLsportsradio met gast Willem Vissers.

Samenwerking SX en KNVB Innovatiecentrum #11 brengt digitale innovatie en voetbal bij elkaar

SX, het centrum voor sport, marketing en media, gaat samenwerken met #11, het open voetbal innovatiecentrum van de KNVB. Hiermee komen de werelden van digitale innovatie en voetbal een stuk dichter bij elkaar.

Het laatste sportmarketingnieuws met handbalsters en 360 graden wallpaper

In de week waarin Bayern München een recordomzet van €657,40 miljoen meldde, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Poen, Pers & Prestaties op het Sport & Media Nieuwjaarsdiner

Voor het vierde jaar op rij vindt in januari het Sport & Media Nieuwjaarsdiner plaats. Samen met de Stichting Nederlandse Sport Pers (NSP) organiseren we op maandag 28 januari 2019 in Hotel- en congrescentrum Papendal in Arnhem een avond rond het thema Poen, Pers & Prestaties.

Samsung wint met SmartSuit gouden SponsorRing in categorie sport

Samsung heeft maandagavond tijdens de uitreiking van de SponsorRingen in het Postillion Convention Center in Amsterdam goud gewonnen in de categorie 'sport'. Het techbedrijf kreeg de prijs voor het SmartSuit. ING en KNVB wonnen de categorie langlopende sponsorships. Mark Versteegen (KPN) kreeg de titel 'Sponsor Personality van het jaar 2018'.

Het laatste sportmarketingnieuws met hulpsint Van Barneveld en Nike sponsort LoL

In de week waarin er veel te doen was over het salaris van de nieuwe Chef de mission Pieter van den Hoogenband (€93.500 per jaar), lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

'Beachvolleybal heeft gehele imago van de sport een push gegeven'

Uitverkochte evenementen, een miljoenenpubliek en goede resultaten. Volleybal is momenteel booming. De populariteit van zowel indoor- als beachvolleybal neemt toe. Peter Sprenger, voorzitter van de Nevobo, was te gast in de BV Sport en sprak over de successen en strategische keuzes van de laatste jaren.

Het laatste sportmarketingnieuws met New York, VAR en branded gyms

In de week waarin het gezegde 'Zij dronken een glas, deden een plas en alles bleef zoals het was' meer dan ooit van toepassing was op de Eredivisie, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Slimme medaille laat lopers race opnieuw beleven

Digitaal sportmarketingbureau TDE lanceert in samenwerking met Nationale-Nederlanden als eerste ter wereld een slimme medaille. De zogeheten Smart Medal toont met foto’s en individuele statistieken het persoonlijke verhaal van de deelnemer aan een hardloopevenement. De loper kan een Running Story zelf personaliseren en eenvoudig via social media delen. Deelnemers aan de NN Zevenheuvelenloop hebben op 18 november de primeur.

De Sport Marketing Meeting bij NOC*NSF

Waar staan we met de marketing van de sport vandaag? Zijn sportbonden in staat om meer sporters, meer fans, kortom meer mensen te laten genieten van sport? Hoe doen we dat in deze tijd waar een groot bereik niet per sé gelijk is aan veel impact? Waar het primaat van de massamedia verdrongen is door social media en de smartphone de tv heeft overvleugeld. En waarin sponsors zuinig zijn en echt resultaat willen zien. Deze vragen komen aan bod bij de Sport Marketing Meeting van NOC*NSF op 19 november op Papendal.

Het laatste sportmarketingnieuws met NFL, Fortnite en zorgen over gokwet

In de week waarin Football Leaks ons nieuwe geheimen uit de voetbalwereld bracht, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Het laatste sportmarketingnieuws met groen licht GP Zandvoort en Facebook

In de week waarin Ireen Wüst en Gerard Kemkers hun ploeg TalentNED presenteerden, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Ondernemer? Doe mee aan de SX Open Stimuleringsprijs

Dit najaar biedt SX Open ambitieuze sportondernemers de kans om mee te dingen naar de eerste 'SX Open Stimuleringsprijs'. Een award die talentvolle ondernemers een extra duwtje in de rug geeft en een mooie kans biedt om zich te profileren in een groot (sport)netwerk.

NN Group en Fonds Gehandicaptensport starten samenwerking

NN Group en Fonds Gehandicaptensport gaan vanaf 1 januari 2019 samenwerken om hardlopen voor mensen met een visuele beperking te verbeteren. Om dit te realiseren wordt de stichting 'Running Blind' gesteund. Running Blind maakt het voor visueel beperkte hardlopers mogelijk te trainen en mee te doen aan hardloopwedstrijden.

Het laatste sportmarketingnieuws met Nike, esports en kerstpak van Feyenoord

In de week waarin Kiki Bertens de kroon op haar ijzersterke seizoen zette, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.