Enorm billboard van de U.S. Open wordt dagelijks bijgewerkt met memorabele momenten

Ieder sportevenement vertelt zijn eigen verhaal. Over winst en verlies, verdriet en vreugde. Elke dag brengt een nieuw hoofdstuk. Dat bracht de organisatie van de U.S. Open op het idee om een mega groot, leeg, billboard op de New York Midtown Tunnel te plaatsen en deze elke dag bij te werken met memorabele momenten. Het resultaat? Een bijzonder kunstwerk.

De organisatie heeft de kunstenaar Josh Cochran (voor sommige bekend van de album cover voor zanger Ben Kweller) ingehuurd om de hele dag op het terrein rond te lopen en zo de sfeer te proeven. Memorabele momenten, zowel online als offline, komen op het schilderij. Denk bijvoorbeeld aan de selfie van Roger Federer met Michael Jordan en de matchwinner van Monfils. Het enorme billboard #StoryoftheOpen wordt zo een tastbare herinnering aan het toernooi.

Het bijwerken wordt iedere dag live gestreamd op Facebook en een samenvatting komt op Youtube. De video's duren niet langer dan een minuut om de aandacht vast te houden en zo kunnen liefhebbers die geen bezoek kunnen brengen, of juist al zijn geweest, de voortgang volgen. Alle illustraties samen moeten een herkenbaar geheel maken terwijl tegelijkertijd alle losse momenten herkenbaar moeten blijven. Een uitdaging voor de kunstenaar.

Het billboard valt op vanwege zijn felle kleuren en alle personages worden op een cartoonie manier weergegeven. De toevoeging van letters UNGHH gaan we hopelijk vaker terugzien. Met de finales in aantocht raakt het billboard steeds meer gevuld. Onderstaand de recap van dag 8 met een ballenjongen die ondanks zijn prothese uitstekend meedoet. Hij ontvangt tientallen tweets en wordt vereeuwigd. Volg de voortgang van #StoryoftheOpen op Youtube.

Bron: AdWeek