De Sport Marketing Meeting bij NOC*NSF

Waar staan we met de marketing van de sport vandaag? Zijn sportbonden in staat om meer sporters, meer fans, kortom meer mensen te laten genieten van sport? Hoe doen we dat in deze tijd waar een groot bereik niet per sé gelijk is aan veel impact? Waar het primaat van de massamedia verdrongen is door social media en de smartphone de tv heeft overvleugeld. En waarin sponsors zuinig zijn en echt resultaat willen zien. Deze vragen komen aan bod bij de Sport Marketing Meeting van NOC*NSF op 19 november op Papendal.

Tijdens het evenement wordt gekeken naar de lessen die getrokken kunnen worden uit drie grote marketingconcepten in de sport:

  • TeamNL: zonder twijfel het meest gedurfde marketingavontuur. Dertig bonden vormen samen TeamNL, met 850 sporters die iedere dag actief zijn;
  • De Nationale Sportweek: uitgegroeid tot een aanjager van actief sporten met dank aan bonden maar ook gemeenten en het bedrijfsleven;
  • Olympic Moves: het grootste schoolsport programma van dit moment met meer dan 125.000 deelnemers uit de generatie die de wereld beleeft via hun mobiel.

Meer informatie over het programma volgt later.

Headerfoto: Nancy Beijersbergen / Shutterstock.com