TikTok: hoe zet de sportwereld dit snelgroeiende social media kanaal in?

TikTok is in 2020 uitgegroeid tot hét social media kanaal voor de sport om de jeugd te bereiken. Van sportclubs tot merken en van sportbonden tot atleten. Allemaal zijn ze actief op TikTok. Alleen al in Nederland groeide het aantal gebruikers afgelopen jaar met 147 procent tot 1,7 miljoen in totaal. Wereldwijd is de app meer dan 2 miljard keer gedownload. Maar hoe zet de sportwereld TikTok precies in? Tijdens het online evenement ‘De TikTok-trend’ op maandag 31 mei geven we antwoord op deze vraag.

TikTok stak in 2019 al zijn neus aan het venster, maar 2020 was echt het jaar van de doorbraak. Mede vanwege het coronavirus zochten mensen wereldwijd hun toevlucht tot de Chinese app. Het platform telt 689 miljoen actieve maandelijkse gebruikers, ruim meer dan bijvoorbeeld Twitter, Pinterest of Snapchat. Gebruikers spenderen gemiddeld maar liefst 52 minuten per dag op TikTok. In Nederland ligt dat percentage met 62 minuten zelfs nog iets hoger. En de engagement rate is in Nederland bijna 10%, tegenover het wereldwijd gemiddelde van minder dan 3,5%.

Ajax en Bas Tietema

De cijfers maken duidelijk: TikTok biedt enorm veel kansen. Tijdens het online SPORTNEXT evenement ‘De TikTok-trend: hoe zet de sportwereld dit snelgroeiende social media kanaal in?’ laten onder meer Ajax en Bas Tietema zien hoe zij TikTok gebruiken, op welke manier het in hun mediamix past en hoe ze hun partners bij het platform betrekken. Op maandag 31 mei word je in twee uur tijd helemaal bijgepraat over TikTok en met de tips en tricks kun je zelf direct aan de slag.

Wil jij alles weten over hét platform van de toekomst, aangereikt door de beste contentmakers van Nederland? Schrijf je via onderstaande button dan direct in!

Meer weten over TikTok? Check hieronder onze eerdere artikelen: