Event

3e SPORTNEXT Event - The Art of Storytelling

12/01/2015

Sarah_Sladek.jpg

Het vertellen van een verhaal blijkt een krachtig en effectief communicatiemiddel om visie en strategie uit te dragen. Het verhaal vormt de schakel tussen positionering en profilering én is de basis van alle communicatie. Main stage vertelt Bjorn Alberts, marketing & communications director het succesverhaal van de Volvo Ocean Race. Wat is de ontstaansgeschiedenis? Wat zijn de doelen & belangen? Welk bereik is er? Wat is de ervaring met de dit jaar voor het eerst meevarende on board reporters? Hoe ondersteunen big data dit verhaal? Na deze keynote speaker krijgen een aantal vooraanstaande experts de mogelijkheid een verdieping hierop te geven, zowel vanuit city marketing als vanuit commercie.

Meer informatie »

Event

Dank voor uw aanwezigheid bij: Training ‘De NEXT level van Social Media’

05/10/2014

Content_marketing_fp.jpg

De training ‘De NEXT Level van Social Media’ legt uit wat de mogelijkheden van content marketing zijn binnen en voor de sport. De training betreft concrete activiteiten van het creëren van content (inhoud) door middel van Social Media.

Om u te inspireren is gekozen voor een bijzondere locatie. Vanaf begin oktober 2014 is het Eindhovense Strijp-S een trekpleister voor energieke ondernemers rijker. SX wordt het centrum voor sport, marketing en media. De symboliek van de letters SX kan niet treffender: Sport vormt de rode draad voor de bewoners die in de driehoek sport, marketing en media actief zijn en X staat voor kruisbestuiving, kruispunt, het vermenigvuldigen van activiteit en experience. Het historische pand (1914) is flink onder handen genomen en het bruist van sportmarketing en media-activiteiten; een absolute inspirator over hoe je een locatie kan toewijden aan het maken van content. Voor de training zijn wij exclusief te gast bij SX en mogen we een kijkje nemen in de belevingswereld van de sportmarketing.

Meer informatie »

EventLive sessie

Dank voor uw aanwezigheid bij: Nederland Sportevenementenland ?!

21/09/2014

Paul_Hover_live_sessie_fp.jpg

In september verschijnt het Brancherapport Sportevenementen in Nederland. Een rapport van het Mulier Instituut dat de maatschappelijke context rond sportevenementen in Nederland beschrijft. Zo besteedt het brancherapport aandacht aan cijfers en feiten rond sportevenementen in Nederland, het (sport)evenementenbeleid en methoden voor effectmeting. Ook beschrijft het diverse praktijkcases uit het verleden, waarvan drie in zeer uitgebreide vorm.

De uitkomsten van het brancherapport staan centraal tijdens de SPORTNEXT Live Sessie Nederland Sportevenementland?! op maandag 22 september in Rotterdam. De Live Sessie beantwoordt bovendien de vraag of sportevenementen de hefboom voor maatschappelijke ontwikkeling zijn

Meer informatie »

EventLive sessie

Dank voor uw aanwezigheid bij: apps, data en beleving

10/10/2014

Sport_app_2.JPG

De huidige sportwereld draait om data. Op en langs het veld, thuis op de bank met een second screen en tijdens het sporten maken we gebruik van apps om de data te bekijken. Data biedt nieuwe inzichten, context en mogelijkheden om onszelf te verbeteren! Tijd dan ook om dit thema eens vanuit diverse perspectieven te belichten tijdens de derde Sport App bijeenkomst op rij, dit keer onder het genot van een gezamenlijk ontbijt.

Het Sport App Ontbijt duurt van 7.30 – 11.00 uur en geeft in kort tijd bestek inzicht in zowel het belang van data voor de sport als de verbinding tussen data en apps. Deskundigen van diverse betrokken partijen lichten dit thema vanuit hun kennis en ervaring toe. Aansluitend vindt de uitreiking van de SPORT APP AWARDS plaats.

Meer informatie over de Sport App Awards

Meer informatie »