Event

SPORTNEXT presenteert: de gaafste online sportvideo’s op het grote scherm

10/04/2015

Sportnext-627x300.jpg

SPORTNEXT brengt het beste van online sportvideo’s naar de bioscoop. Een avond vol spetterende video’s, inspiratie, actie en vette edits. Denk aan action sports, BMX, running en de miljoenen-klappers van adidas, Nike en Gatorade. Gijsbregt Brouwer en Wijnand van der Waal begeleiden de avond en hebben de avond - samen met de bloggers en lezers - van SPORTNEXT geprogrammeerd. Er zijn veel korte video's (het blijft internet) allemaal in het thema sport en het thema next. Grijp deze kans om een avond internet style in de Cinerama te zien! 

> TICKETS <

Meer informatie »

Event

Live Sessie ‘de sportfilm van de toekomst’

10/04/2015

rotterdam_filmfestival.jpg

Op donderdag 9, vrijdag 10 en zaterdag 11 april 2015 vindt voor de eerste maal het Sportfilmfestival Rotterdam plaats. Dit filmfestival is een artistiek programma waarin sportfilms en -documentaires centraal staan. Ook vinden er onder leiding van gastheer Wilfried de Jong talkshows en lezingen plaats. Het evenement, dat drie dagen voor de 35e editie van de Marathon Rotterdam wordt gehouden, is een initiatief van Rotterdam Topsport in samenwerking met Andere Tijden Sport (NOS/VPRO), RTV Rijnmond en Sportnext.

De aan het filmfestival gekoppelde SPORTNEXT Live Sessie De sportfilm van de toekomst gaat in op de snelle veranderingen in de sportfilm door de opkomst van YouTube, Vimeo, Vine, GoPro en 3D. De digitalisering heeft miljoenen nieuwe filmmakers voortgebracht met nieuwe stijlen en nieuwe formats. Nooit eerder zaten we zo dicht op de huid van de atleet! Lees snel verder en schrijf je direct in!

Nieuw! Ivar Vermeulen en Marko van Kampen
Helaas is Steven Vreugdenhil verhinderd, gelukkig neemt athlete manager en marketeer van board sports merken, Ivar Vermeulen, zijn plaats in. Nieuw is Mark van Kampen. Marko is een online content specialist: hij zette mede USSR op en werkte daar voor vele top adverteerders op het gebied van online video en activatie. Vervolgens bouwde hij EU1 op. Een video en crowdfunding platform opgezet om filmakers een eigen huis te geven. Met Ziggo en UPC als founding sponsors. Vanuit EU1 heeft hij Makers Channel ontwikkeld, een online video platform voor serial content makers, de zogenaamde YouTube generatie. Dit wordt in april 2015 gelanceerd samen met FOX International. Sport zal een belangrijk onderdeel zijn van de Makers Channel propositie.

Alles over de eerste editie van het Sportfilmfestival Rotterdam

Meer informatie »