Artikelen

Studiereis Sponsorreport IEG Chicago: innovatie en inspiratie in sponsoring

Ook in 2020 organiseert Sponsorreport weer een studiereis naar het grootste sponsorcongres ter wereld in Chicago: IEGWorld. Het gerenommeerde congres biedt opnieuw een indrukwekkend en omvangrijk programma met de nadruk op een groot aantal inspirerende keynotes.

Investeringen in R&D leveren F1-teams meer op dan reclame

Autofabrikanten die veel in R&D investeren halen méér voordeel uit deelname aan de Formule 1 dan autofabrikanten die veel in reclame investeren. Dat blijkt uit onderzoek van de Rotterdam School of Management.

Engagement op social media; je kunt er niet meer omheen

Een paar jaar geleden mocht je je campagnes succesvol noemen als je miljoenen mensen bereikt had. Vandaag de dag is de betrokkenheid die je hiermee haalt minstens zo belangrijk.

Sportmarketeers; stop met de businesscase en start met authenticiteit

Onder sportmarketeers en sponsoren bekt het altijd lekker om over 'contentstrategie' te praten. Ik heb het liever over het vertellen van het verhaal van de sporter. Welke drie dingen moet iemand over twee, drie jaar in zijn hoofd hebben als hij/zij aan de atleet denkt? Als je dat goed doet, met een lange termijn focus, komt de commerciële impact vanzelf. En niet andersom.

Het laatste sportmarketingnieuws: 'Ongebonden sporten in opmars'

In de week waarin LaLiga begon met een talentenshow in Brazilië om de nieuwe Neymar te vinden, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Overname Fitbit door Google: "Google wordt je dokter"

Met de overname van Fitbit wordt de rol die Google speelt in ons dagelijks leven weer een stukje groter. De techgigant krijgt dankzij de aankoop niet alleen de beschikking over enorm veel data, het sorteert ook voor op een toekomst waar smartwatches en fitness trackers een nog grotere rol zullen spelen. "Data betekent geld, en Google weet dat natuurlijk als geen ander."

EFDN: bijzondere start-up in internationale voetbal

In Nou Camp, het stadion van FC Barcelona, vindt op 19 en 20 november de dertiende conferentie plaats van het European Football for Development Network (EFDN). Dit netwerk verbindt inmiddels bijna tachtig betaald voetbalclubs in Europa. Van FC Barcelona tot Notts County. Al deze clubs, en ook verschillende liga’s, zien de meerwaarde van de maatschappelijke rol van voetbal. Bovendien kunnen MVO-projecten leiden tot meer inkomsten, maar dat aspect wordt nog onderschat.

Gouden kans voor KNSB; interesse voor schaatsen onder jongeren groeit

Gek worden ze er af en toe van op het hoofdkantoor van de KNSB boven de Vechtsebanen in Utrecht. Dan leest commercieel manager Jeroen Kraaij weer dat het aloude langebaanschaatsen het slachtoffer van de vergrijzing dreigt te worden. Niets blijkt minder waar.

Jonge professionals maken kans op ultieme baan in de sport

De zomer van 2020 staat volledig in het teken van sport. Met het EK voetbal en de Olympische Spelen als absolute blikvangers, maar ook de Formule 1 én Vuelta in eigen land! Voor iedere sportliefhebber een zomer om écht naar uit te kijken. Ook in SX Eindhoven wordt het een drukke zomer. Wij bieden jou de kans om in 2020 mee te werken aan verschillende grote campagnes.

Het laatste sportmarketingnieuws: Sportsponsormarkt bedraagt 30,87 miljard dollar

In de week waarin de ATP toestemming gaf aan tennissers om wearables te dragen tijdens de Next Gen ATP Finals, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Web Summit 2019; de tech thermometer

Voor SPORTNEXT blikken Jorik Tilstra, Lennart Boven, Ruud Dankers en Michiel van Looijengoed van TDE terug op Web Summit 2019, dat de afgelopen dagen plaatsvond in Lissabon.

Gebruik social media in Nederland neemt af; Instagram groeit nog wel

Nederlanders zijn het afgelopen jaar minder social media gaan gebruiken. Het gemiddelde gebruik per dag is in 2019 gedaald tot onder de 80 minuten. Alleen Instagram groeit nog in Nederland. Dit blijkt uit de tweede editie van de Smart Media Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 3.600 Nederlanders.

Sven Kramer is opnieuw trendsetter in het schaatsen

Schaatsers draaien keurig hun rondjes en melden zich na afloop zwetend bij Bert Maalderink om te melden dat er 'stapjes zijn gemaakt' en 'dat de vorm eraan komt'. De schaatshelden van 2019 zijn zich niet bewust van het unieke feit dat Nederland graag hun mooie verhalen zou willen horen. Weer is Sven Kramer, pas 33 jaar, nodig om het topschaatsen in beweging te krijgen.

Beleving en winkelervaring staan centraal bij succesvolle sportretailers

Consumenten met een interesse in sport doen hun aankoop het liefst online. Toch lukt het de sportbranche steeds vaker om een inspirerende winkelomgeving en winkelervaring te creëren, waardoor klanten bereid zijn achter hun laptop vandaan te komen. Bever is hier het beste voorbeeld van en het bedrijf is daarom wederom de meest inspirerende sportretailer.

De nominaties voor de SponsorRingen 2019

De vakjury’s van de SponsorRingen hebben dit jaar zeventien cases genomineerd uit de in totaal 47 inzendingen. De winnaars van een SponsorRing worden op maandag 25 november bekroond. Stichting SponsorRingen spreekt over een goed sponsorjaar met nominaties van hoge kwaliteit.