Artikelen

Cryptosponsoring doet intrede in Nederland: Knaken werkt samen met Ajax en Feyenoord

Na vele sponsordeals in het buitenland tussen handelsplatforms in digitale valuta en sportorganisaties, heeft cryptocurrency-sponsoring nu ook echt zijn intrede gedaan in Nederland. Zowel Ajax als Feyenoord is een samenwerking aangegaan met het Nederlandse Knaken.

Het laatste sportmarketingnieuws: Ronaldo haalt flesjes EK-sponsor Coca-Cola uit beeld

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Het geheim achter het enorme succes van de Formule 1 op YouTube

Formule 1 is een van de meest populaire sporten ter wereld. Meer dan een half miljard unieke kijkers over de hele wereld kijken naar de Grands Prix. Ook in ons land is de populariteit enorm met meer dan 1,5 miljoen kijkers per race, mede of grotendeels, te danken aan de goede resultaten van Max Verstappen. Maar los van de enorme populariteit is de digitale transformatie die Formule 1 de afgelopen jaren heeft doorgemaakt indrukwekkend te noemen. Wat is het geheim achter deze transformatie en het daaruit voortvloeiende succes op YouTube?

Jumbo wint (vooralsnog) strijd met Albert Heijn om Oranjefan

Dat zelfs mijn schoonmoeder vanochtend een bericht stuurde dat de KNVB de Jumbo Snollebollekes-reclame van de buis wil hebben, dat zegt wat. Bij deze niet-voetbalvolger ontbreekt de liefhebberij voor volkssport nummer 1 volledig. Maar de aandacht die de KNVB hier onbedoeld op vestigt, is groot.

Van NASCAR tot Thuisbezorgd: zo verandert bezorging sponsoring Innovatie

Praktisch elke Amerikaan kan vanaf augustus thuis zijn favoriete NASCAR fastfood bezorgd krijgen. Zo wordt de stadionbeleving in huis nog beter en lekkerder. Hoe kan dit? Is dit wat voor de Nederlandse sport, zo met de sportzomer voor de deur? En zou kersvers UEFA-sponsor Thuisbezorgd hier wat mee kunnen?

'Stoffig' schaatsen is getransformeerd tot hippe sport met (commerciële) potentie

Terwijl de zomer in Nederland eindelijk is begonnen, draaien de toppers van Team Jumbo-Visma op de skeelerpiste in Wolvega alweer hun rondjes. Over ruim twee weken staan ze voor het eerst in dit Olympisch seizoen op het Thialf-ijs. Er staat een bijzonder seizoen voor de deur. Het einde van een tijdperk in de sport. Maar nieuwe helden en nieuwe mogelijkheden dienen zich al aan.

Het laatste sportmarketingnieuws: Bud start voor EK samenwerking met Gullit

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Up close and personal: de 4 content-trends van het EK 2021

De wereld moest er een jaartje langer dan voorzien op wachten, maar deze week gaat het EK dan toch van start. Ook op gebied van communicatie zal dit toernooi heel wat bekijks opleveren. René Foolen en Pieter Marechal, auteurs van het net verschenen boek 'Sport & Media: de (r)evolutie van winnende content', zetten voor SPORTNEXT de te verwachten content-trends op een rijtje.

NEC heeft plannen voor eigen streamingplatform 'NECflix'

Feyenoord liet zich het afgelopen seizoen volgen door camera’s van Disney voor een 9-delige documentaireserie over de club. FC Utrecht krijgt in het kader van het 50-jarig bestaan een documentaire op Videoland. En ook NEC ziet mogelijkheden om met content extra inkomsten te genereren. Maar de kersverse Eredivisionist gaat niet op zoek naar een externe partij. De Nijmegenaren komen binnenkort met een eigen Netflix, NECflix genaamd.

Met sponsoring Eredivisie Vrouwen wil Pure Energie de energietransitie versnellen

Met de naamgeving van de Eredivisie Vrouwen door Pure Energie kreeg de professionalisering van het Nederlandse vrouwenvoetbal begin dit jaar een belangrijke impuls. De groene energieleverancier wil door de naam te verbinden aan de hoogste competitie van het Nederlandse vrouwenvoetbal de naamsbekendheid én het bewustzijn rondom duurzaamheid bij Nederlanders vergroten. Brand Manager Mandy Wolthuis: “Het enthousiasme onder de vrouwen is enorm groot.”

Het laatste sportmarketingnieuws: Feyenoord introduceert nieuw businessmodel

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

De commerciële mogelijkheden voor Tokyo 2020

De Olympische- en Paralympische Spelen zijn het summum van de topsport. De hele wereld kijkt reikhalzend uit naar ongekende sportprestaties. Bedrijven en grote merken spelen graag in op de (media-)aandacht die de Spelen genereren. En ook privésponsors van sporters hebben een wens om rondom de Spelen over hun samenwerking te communiceren. Die mogelijkheden zijn er zeker. Om financiering van topsportprogramma’s te waarborgen moet daarbij wel rekening gehouden worden met de geldende voorwaarden van ‘Rule 40’.

Het succes van Gymshark verklaard

Het fitnesskledingmerk Gymshark werd in 2012 opgericht door tiener Ben Francis (inmiddels 29 jaar oud). Vanuit een huisgarage in Birmingham begon hij voedingssupplementen te verkopen, waarna hij snel overstapte naar sportkleding. Francis startte met zelfgemaakte truien en t-shirts, waarbij hij hulp kreeg van zijn broer en een groep vrienden nadat de moeder van Francis hem leerde hoe hij een naaimachine moest gebruiken. De kleding was in eerste instantie vooral bedoeld voor henzelf. Al snel groeide het bedrijfje uit tot een zeer succesvolle onderneming en negen jaar later is Gymshark al meer dan 1 miljard euro waard. Hiermee werd een ‘Unicorn status’(private startup die meer dan 1 miljard dollar waard is) bereikt wat General Atlantic - dat kapitaal en strategische ondersteuning levert aan wereldwijde groeibedrijven - verleidde om in augustus 2020 een aandelenbelang van 21% te nemen in Gymshark.

Droomzomer speelt in op ‘Oranjegevoel’ en brengt sportliefhebbers samen

Voor elke sportliefhebber wordt het een zomer om naar uit te kijken. Met het EK voetbal, de Olympische en Paralympische Spelen en de Dutch Grand Prix als blikvangers. Het bezoeken van deze evenementen zal echter niet of nauwelijks mogelijk zijn. Om toch samen de sportzomer te beleven organiseren Helden, Droomparken en TUI de Droomzomer.

Vacature: Projectmanager Regio Brabant bij Golazo

Golazo Sports zoekt een Projectmanager voor de regio Brabant, die deel wil uitmaken van een team dat diverse (top)sportevenementen organiseert. Bekijk de vacaturetekst hieronder.