Artikelen

Komst investeringsbedrijven prima impuls voor het schaatsen

De komst van investeringsbedrijven Reggeborgh (team Gerard van Velde) en Infestos (team Wüst) is niet alleen een opvallende entree, maar kan ook van grote betekenis zijn voor de totale schaatssport. Niet langer gaat het om de zichtbaarheid van de logo’s en de sporters in de marathon-uitzendingen van de NOS, maar zullen schaatsers worden ingezet om maatschappelijke doelen zichtbaar te maken en een positieve 'vibe' te geven.

DAZN geeft bokser Alvarez ‘lucratiefste sportcontract ooit’

Profbokser Saul ‘Canelo’ Alvarez is in één klap een van de bestverdienende sporters ter wereld geworden. De 28-jarige Mexicaan heeft namelijk een zeer lucratief contract getekend met streamingplatform DAZN. De wereldkampioen in het middengewicht van de boksbonden WBA en WBC krijgt ruim 317 miljoen euro (365 miljoen dollar) voor elf gevechten.

FC Utrecht en HORNBACH personaliseren stoelen in Stadion Galgenwaard

FC Utrecht verraste haar supporters tijdens de eerste thuiswedstrijd tegen PEC Zwolle door de stadionstoelen van de seizoenkaarthouders te voorzien van een gepersonaliseerd naambordje. De activatie samen met bouwpartner HORNBACH was een eerbetoon aan de trouwe supporters.

WK Shorttrack komt in 2021 opnieuw naar Nederland

Nederland organiseert in 2021 wederom de wereldkampioenschappen shorttrack. Net als in 2017 is Rotterdam Ahoy de locatie voor het evenement. Het bid van de KNSB, in samenwerking met de gemeente Rotterdam en TIG Sports, kreeg van de internationale schaatsunie ISU de voorkeur boven Turijn.

Incentro zet gamers in bij zoektocht naar nieuwe medewerkers

IT-bedrijf Incentro is een samenwerking aangegaan met Mathia Koolhout, een van de meest populaire Nederlandstalige streamers op het gamingkanaal Twitch, met als doel om in de aankomende maanden nieuwe developers te werven voor Incentro. ‘Mathia zoekt Developers!’ vormt de start van de campagne waar Incentro via gaming en esports op zoek gaat naar nieuwe medewerkers.

Heineken richt zich met sponsoring Formule E op jongere doelgroep

Heineken is een samenwerking aangegaan met de elektrische raceklasse Formule E. De komende vijf jaar hangt de naam van het biermerk langs de circuits. Heineken is sinds 2016 ook al sponsor van de Formule 1.

Oproep: Zet sporters in om maatschappelijke betrokkenheid te koppelen aan een merk

We zien de hele dag schaatsers en wielrenners voorbijkomen op social media. Schaatsers die rondjes rijden in Thialf of Inzell. Wielrenners aan het trainen. De enige variantie is dat bij schaatsteam IKO fotograaf Glenn Wassenbergh een 'behind the scene' maakt van zijn eigen werk. De videocontent van Nederlandse topsporters is saai en voorspelbaar en gaat vooral om gemiste kansen.

Het laatste sportmarketingnieuws met meevaller Tokio2020 en NBA

In de week waarin de start van het schaatsseizoen en de Indian Summer in Nederland samenvielen, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Kan de Hammer Series uitgroeien tot een aantrekkelijk en duurzaam wielerevent?

Komende zondag vindt in Hong Kong de laatste wedstrijd van de Hammer Series plaats. 11 teams maken daarin hun opwachting. De kans is groot dat Mitchelton-Scott of Team Quick-Step Floors de tweede jaargang van de Hammer Series als winnaar afsluit. In tegenstelling tot drie dagen koers kent de Hammer Series Hong Kong slechts een wedstrijddag. En is ook de klimkoers komen te vervallen. Alleen de sprint en ploegenachtervolging is als discipline voor het grote publiek te zien. Tom Dumoulin is als aanvoerder van Team Sunweb de grote publiekstrekker. Na zondag zit het Hammes Series seizoen erop. Mission accomplished?

Livera allereerste naamgevende partner Hoofdklasse Hockey Dames

Livera is de nieuwe naamgevende partner van de Hoofdklasse Hockey Dames. De hoogste hockeycompetitie voor dames in Nederland heet vanaf heden de Livera Hoofdklasse Hockey Dames.

Veel ruis in voetbalsponsoring; consumenten zien door de bomen het bos niet meer

De voetbalsport heeft een enorme aantrekkingskracht op sponsors. Er zijn nog maar weinig plekken in het betaald voetbal die niet met een logo zijn beplakt. Boardings, shirts, stadions, competities, wedstrijddagen, scheidsrechters, mascottes, alles is door een merk geclaimd. Het is dan ook niet heel vreemd dat we in internationaal sponsoring onderzoek zien dat consumenten moeite hebben om zich te herinneren wie de sponsors van grote competities zijn.

Wachten sponsors op WK-plaatsing OranjeLeeuwinnen?

Het werd nog even spannend gisteravond in het Viborgstadion door de 1-0 voorsprong van Denemarken in de eerste minuut. Gelukkig was daar al vrij snel Beerensteyn die wederom met een kopbal de stand gelijktrok voor de Oranjevrouwen en uiteindelijk voor de overwinning zorgde. Op naar de finale van de play-offs. Uiterlijk 12 november weten we of ze het gehaald hebben. Een kleine maand later, op 8 december, is de loting en kunnen we massaal kaarten kopen.

NK voor clubs symboliseert einde enorme crisis in het schaatsen

In een hippe strandtent in het Italiaanse Cecina waar de Lotto-Jumbo schaatsploeg jaarlijks niet alleen zon tankt maar ook traditiegetrouw nog even vlak voor de winter een 'feel good' trainingskamp opslaat, wil Sven Kramer in debat over de negatieve teneur over het schaatsen in de media.

Onderzoek bevestigt: interesse in vrouwensport neemt toe

We schrijven er hier op SPORTNEXT met enige regelmaat over: vrouwen in de sport. Anno 2018 krijgt de helft van de wereldbevolking nog steeds te weinig aandacht, maar er is een kanteling gaande. Er komen meer, mooie producten voor vrouwen op de markt en in de media én in beloning is meer gelijkheid tussen mannen en vrouwen die sporten. Dat blijkt onder meer uit een onderzoek van Nielsen Sports.

Het laatste sportmarketingnieuws met Ronaldo, Nike en EA en veel esports

In de week waarin Roger Federer uitleg gaf over zijn switch van Nike naar Uniqlo, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.