Artikelen

Het laatste sportmarketingnieuws met eigen festival voor Van Rijsselberghe

In de week waarin de Amerikaanse en Europese atletiekfederatie de introductie van een 'Ryder Cup voor atletiek' aankondigden, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Rapportage Sport 2018: draagvlak voor topsportbeleid verzwakt

Het Sociaal Cultureel Plan Bureau presenteerde woensdag de Rapportage sport 2018 over de ontwikkeling van de sport in Nederland. De cijfers laten zien dat er op veel vlakken sprake is van stabiliteit, maar dat achter deze ogenschijnlijke stabiliteit de laatste jaren toch veel is veranderd in sportgedrag, sportaanbod en (top)sportbeleid. Zo nemen de kijkcijfers voor internationale sportevenementen af.

'Kerstcommercial KPN toont maatschappelijke kracht gaming'

Met de kerstdagen in het verschiet is voorzichtig de strijd om de meest impactvolle kerstcommercial losgebarsten. Dit jaar zijn het niet alleen de foodretailers en warenhuizen die ons via commercials in het hart raken, maar ook KPN komt met een ‘right on the spot’ kerstcommercial. In een mini-documentaire brengen ze een online vriendengroep, met jongens uit verschillende Europese landen, samen. "Deze commercial laat ons zien welke maatschappelijke kracht gaming heeft."

Christian Voigt (IOC) keynote speaker op SponsorLive

Christian Voigt, Vice President of Marketing Development van het Internationaal Olympisch Comité, komt op 28 maart 2019 als keynote speaker naar SponsorLive, de officiële top van de European Sponsorship Association in Docks Dome in Brussel.

KNVB en VICE Sports willen met samenwerking jonge mensen inspireren

De KNVB en VICE Sports gaan online een samenwerking aan waarin gezamenlijk voetbalverhalen in beeld worden gebracht om jonge mensen te inspireren.

Nederlandse belangstelling voor Champions League loopt terug

Dinsdag en woensdag worden de laatste wedstrijden gespeeld in de groepsfase van de Champions League. Ajax plaatste zich eind november tegen AEK Athene al voor de knock-outfase. Na jarenlange afwezigheid overwintert er dus eindelijk weer eens een Nederlandse club in het miljardenbal. Het schept de verwachting dat vanuit Nederland ook na de winterstop met veel belangstelling naar de Champions League zal worden gekeken.

Het laatste sportmarketingnieuws met PSV in Mexico en Visa sponsort vrouwen

In de week waarin Willem II dankzij één transfer van een oud-speler waarschijnlijk miljoenen tegemoet kan zien, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

'Goed signaal dat KNVB vier grote toernooien naar Nederland wil halen'

De KNVB sprak vorige week de ambitie uit om de komende tien jaar vier grote toernooien te organiseren: de Champions League-finale voor mannen en vrouwen, het EK Futsal in 2022 én het WK voor vrouwen in 2027. Een goed idee, of neemt de voetbalbond te veel hooi op haar vork? We bespraken het woensdag in de BV Sport op ALLsportsradio met gast Willem Vissers.

Spelen in interlandweken van toegevoegde waarde voor clubs Keuken Kampioen Divisie

Het is feitelijk een kolderieke discussie: onder aanvoering van met name Sparta wordt bezwaar gemaakt tegen het spelen van wedstrijden in de Keuken Kampioen Divisie tijdens de zogenaamde interlandweken, waarin Oranje, Jong Oranje en andere vertegenwoordigende elftallen hun wedstrijden afwerken.

Samenwerking SX en KNVB Innovatiecentrum #11 brengt digitale innovatie en voetbal bij elkaar

SX, het centrum voor sport, marketing en media, gaat samenwerken met #11, het open voetbal innovatiecentrum van de KNVB. Hiermee komen de werelden van digitale innovatie en voetbal een stuk dichter bij elkaar.

Podium zoekt vrouw; 5 stappen naar meer vrouwen in sport

Tijdens het Sport & Media Nieuwjaarsdiner begin dit jaar gingen Barbara Barend, Dione de Graaff en Mascha de Jong op zoek naar het antwoord op de vraag: 'Waar blijven de vrouwen in de sportjournalistiek?'. Dat onderwerp heeft mij dit jaar bezig gehouden.

Vacature: Teamleider Sport bij de Gemeente Harderwijk

Krijg jij energie van het motiveren, stimuleren en in beweging krijgen van mensen? Ben jij een echte verbinder die in staat is de samenwerking in het team van de Gemeente Harderwijk te verstevigen? Weet jij hoe je zwem- en sportproducten in de markt zet en wat er nodig is om de beleving van gasten te maximaliseren. Wil jij werken bij een organisatie die volop in ontwikkeling is en in 2021 een verbouwing van het binnenbad heeft gerealiseerd? Dan ben jij de collega die de Gemeente Harderwijk zoekt!

Zo ziet de digitale strategie van de KNSB eruit

NOC*NSF startte begin 2015 met een groot project: de transitie in de sport, mede ingegeven door de kansen die de digitalisering biedt. Nu, drieënhalf jaar later, hebben veel sportbonden zichzelf opnieuw uitgevonden. Zo ook de Koninklijke Nederlandsche Schaatsenrijders Bond (KNSB). De schaatsbond ontwikkelde het afgelopen jaar een nieuwe digitale strategie die schaatsers en schaatsfans meer beleving moet bieden en kinderen moet enthousiasmeren voor de sport.

Het laatste sportmarketingnieuws met handbalsters en 360 graden wallpaper

In de week waarin Bayern München een recordomzet van €657,40 miljoen meldde, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Vitesse lanceert seizoenkaart en tickets in clubapp

Vitesse lanceert een digitale seizoenkaart native in de officiële Vitesse-app. Samen met digitale bureaus Dept, Zicht en Sports Alliance heeft Vitesse dit kunnen realiseren. Doordat Vitesse-supporters één inlog hebben om gebruik te maken van alle Vitesse-applicaties, is het mogelijk om aan die inlog ook de seizoenkaart en tickets te koppelen.