Events

Sport & Media Nieuwjaarsdiner

Sport & Media Nieuwjaarsdiner 2019

Op maandag 28 januari 2019 vindt in Hotel- en congrescentrum Papendal in Arnhem het jaarlijkse Sport & Media Nieuwjaarsdiner plaats, rond het thema Poen, Pers & Prestaties. Deze editie staat mede in het teken van de uitreiking van de NSP/Zilveren Camera Sportfoto van het Jaar. Deze nieuwe, nationale sportfotoprijs dingt later in de week mee naar de Zilveren Camera, de prijs voor de maker van de meest opzienbarende nieuwsfoto van het jaar 2018.

Onder de noemer Poen, Pers & Prestaties komen zaken als matchfixing, de liberalisering van de markt voor sportweddenschappen en de grote invloed van voetbalmakelaars en zaakwaarnemers in de sport aan bod. Uiteraard samen met de vraag in hoeverre de sportjournalistiek zich bewust is van de schaduwzijden van de sport.

Sprekers zijn onder anderen Bart Lagae (Het Nieuwsblad, docent sportjournalistiek aan de Vrije Universiteit Brussel en kenner van het dossier Propere Handen) en Iwan van Duren(onderzoeksjournalist VI, auteur van boeken over o.a. matchfixing en voetbalmakelaars). De presentatie ligt wederom in de vertrouwde handen van Marcel Maijer.

Vanzelfsprekend worden tijdens het diner ook de prijzen voor de Sportpersoonlijkheid van het Jaar 2018, de Sportjournalist van het Jaar 2018 en het SPORTNEXT Sportjournalistiek Talent van het Jaar uitgereikt.

Wie de jaarlijkse uitsmijter of ‘roast van de sportpers’ voor zijn of haar rekening neemt, is nog niet bekend.

SPORTNEXT Event data en technologie in sportmarketing

De digitale opmars is niet meer te stoppen. We leven in een informatiesamenleving waarin data enorme kansen bieden. Met het verzamelen van data kan je als organisatie een profielschets maken van elk individu en inspelen op zijn of haar behoeftes. Bonden en verenigingen zien de kracht van data voor de communicatie naar en het werven van nieuwe leden. En wat te denken van gebruik van technologie en de impact van data en apps bij (sport)evenementen?

Maar wat kunnen we nu precies met alle verzamelde data? Het is dé vraag die bij velen in de sportwereld op de lippen brand. Tijdens het SPORTNEXT Event technologie en data in sportmarketing op 2 april zoeken we in het Philips Stadion naar antwoorden op die vraag en leggen experts op dit gebied uit hoe jij het beste te werk kunt gaan. Welke kansen bieden data jou en jouw organisatie om je marketing nog effectiever te maken? En, hoe integreer je nieuwe technologieën in je marketing campagne? Juist deze vraagstukken, die spelen bij veel organisaties, komen aan bod tijdens het event.