Tijd voor een digitale schaatsrevolutie

19/10/2017 06:300 reacties227

Sven_Kramer_in_vlog.png

Het is de laatste weken wel heel stil rond Mark Versteegen, de sponsorbaas van KPN. Uitgeslapen holt ie door Bussum en we zien hem dankzij Instagram ook op Spaanse stranden. Via WhatsApp heeft hij een open lijn met de top van de KNSB, waar grote zorgen zijn over hoe het (top)schaatsen zich de komende jaren financieel verder gaat ontwikkelen. Bondssponsor KPN denkt mee en duwt mee. Tijd voor een revolutie. Digitaal wel te verstaan. Een prachtige sport dreigt de aansluiting met de nieuwe wereld van sport en media volledig te missen en dus ook de sponsorinkomsten.

Lees verder »

Die Dutch Grand Prix komt er!

17/10/2017 09:560 reacties2377

Max_Verstappen_GPAustriagoed.jpeg

Een Formule 1-race in Nederland. Al sinds de entree van Max Verstappen in de koningsklasse van de autosport wordt erover gesproken. Zandvoort en Assen leken lange tijd de beste papieren te hebben voor het organiseren van een Grand Prix. Maar toen was er vorige week het bericht dat de directeuren van Liberty Media, eigenaar van de Formule 1, het liefst een stratenrace wil organiseren in Amsterdam of Rotterdam.

Lees verder »

Toont de ‘gesponsorde’ viering van Tim Cahill de veranderende tijden in voetbal?

16/10/2017 11:180 reacties615

Tim_Cahill_shutterstock_33523102.jpg

We kennen inmiddels gesponsorde stadions in het voetbal, we kennen clubs die worden overgenomen door bedrijven. Voetbalfans zijn zo langzamerhand gewend geraakt aan de grote rol die merken spelen in de sport. Maar spelers die reclame maken voor een persoonlijke sponsor na het scoren van een doelpunt? Dat gaat veel fans te ver. Tim Cahill is het middelpunt van kritiek na een 'gesponsorde' viering van zijn treffer voor Australië tegen Syrië. Bovendien onderzoekt wereldvoetbalbond FIFA de zaak.

Lees verder »

Gelijke rechten, ongelijke verdeling

10/10/2017 06:300 reacties896

Shanice_vd_Sanden_Oranjevrouwen_shutterstock_393329764.jpg

De Noorse voetbalbond maakte zaterdag bekend dat voetbalsters van het nationale elftal evenveel gaan verdienen als hun mannelijke collega’s. De mannen staan een deel van hun commerciële inkomsten af aan de vrouwen. De deal zou een voorbeeld moeten zijn voor alle voetbalbonden wereldwijd, te beginnen in ons eigen land.

Lees verder »

Het laatste sportmarketingnieuws met roze voetbalschoenen en de Rode Duivels

08/10/2017 07:300 reacties784

Under_Armour_roze_schoen_Memphis.jpg

In de week waarin FC Barcelona nog maar eens duidelijk maakte dat sport en politiek wel degelijk met elkaar verweven zijn, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling van nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de internationale wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Lees verder »